CyberSphere Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Halloj allihopa! Jag undrar bara om det finns nån annan där ute som tycker som jag, att Ken akamatsu ritar jättebra manga :D , just nu läser jag negima (finns det nån annan som gör det?), har läst den tredje boken nu, fler är inte översatta :( ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Jag uppskattade faktiskt love hina mangan, vilket var kuldå animen ju var enkelspårig och slutade helt värdelöst. Mangan var faktiskt ganska trevlig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 jag tänkte köpa den mangan förut fast det blev aldrig så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Han (och hans team) gör helt klart bra grejer :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Jo jag gillar också Ken Akamatsus verk. Eftersom Love Hina var en av de första saker jag såg när animeflugan bet mig har den ett starkt nostalgist värde från mitt uppvaknande. Mangan, då med svensk översättning, är klockren och helkul! Gällande Negima fungerar den urbra i medicinskt syfte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Negima funkar faktiskt ganska bra som vanlig äventyrsmanga också, även om man inte riktigt vet vart den egentligen vill. I ena stunden är den en ganska schyst äventyrstjosan, i andra stunden en Love Hina i kubik, vilket ibland känns lite felplacerat. Det verkade som om den hade bättre balans i de första böckerna, men bok 5~6 var i stort sett ren action. Men jag följer den med spänning. Bok 7 lär väl vara ute sen ett tag tillbaka, men Sun Ai släpar ju efter med två månader. Angående Love Hina tänker jag fortsätta att hävda att de som bara tycker hans serier är trista stereotyper är lite ute och cyklar. Det som gör att Akamatsus serier håller är hans otroliga förmåga till att driva med sig själv, sina figurer och läsarna så till den grad att man till slut inte vet vem det är man ska skratta åt. Figurerna i Love Hina är inte mer stereotypa än vad någon annan standardmanga kör med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet november 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Zimeon, eftersom det verkar som om du redan har läst bok 6, undrar jag vart du köper alla dina böcker? Själv köper jag mina på Adlibris.se, men de har bara t.o.m bok tre (eng.). Vet du förresten om Negima finns som Anime? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Zimeon, eftersom det verkar som om du redan har läst bok 6, undrar jag vart du köper alla dina böcker? Själv köper jag mina på Adlibris.se, men de har bara t.o.m bok tre (eng.). Vet du förresten om Negima finns som Anime? Negima ska komma som anime, troligtvis under 2005. Min gissning är att han köper från Sun ai, eftersom han tar upp att de ligger efter i sitt inlägg =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet november 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Sun Ai, är det en internetsida eller en "vanlig" butik. Om det är en hemsida; vilken adress? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 CyberSphere: Sun ai är framförallt en butik, men har även ett tjusigt tillhåll bland cybervågorna. http://www.sunai.se/ . Där står även deras "riktiga" adress. Mycket trevlig butik. Klart värd ett besök, eller tre. Eller sjuttiofem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Zimeon, eftersom det verkar som om du redan har läst bok 6, undrar jag vart du köper alla dina böcker? Från det Nipponesiska kejsardömet. Sun Ai är en butik i Stockholm som säljer manga på jappiska. Billigt, mot det att böckerna kommer dit två månader senare än de släpps i Japan. En Negima kostar en dryg fyrtiolapp. Vet du förresten om Negima finns som Anime? Det kommer, som sagt. De har redan bestämt röstskådisar åt alla trettioen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Trettioen va.... :O Sun Ai är definitivt trevlig, men man ska inte importera skivor därifrån >:( De kan ta in, men de kostar typ 400 :- styck.. ^^' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Sun Ai är definitivt trevlig, men man ska inte importera skivor därifrån :) Skivor blir väldigt dyrt därifrån, det är sant. Det är böcker de är bra på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet november 20, 2004 Anmäl Share Skrivet november 20, 2004 Det kommer, som sagt. De har redan bestämt röstskådisar... Mm röstskådisar ^^. Med 31 tjejer måste det välla med tokkända talanger. Det här kan inte bli annat än bra. Negima själv tror jag kommer spelas av han Kira Yamato eller möjligtvis Keitaro Urashima (igen). Möjligen att Kusanagi Kei kan få rollen som honom också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 20, 2004 Anmäl Share Skrivet november 20, 2004 Nej, magister Negi måste spelas av Jiyu Irino! Och om ni inte vet vem det är... så är ni helt normala! Jag hade heller aldrig hört talas om kalrn/damen (?), men det var han/hon som spelade Daisuke i DNAngel-animén. Den rösten skulle passa kanonbra som Negi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg