Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime/Manga i Sverige - På Gott och Ont

Sagara
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Man blir inte impopulär bland tjejer för att man ser på animé. Men är man impopulär bland tjejer måste man hitta något annat att göra, till exempel titta på animé.

Inte? Ojojojojoj vad jag blivit dumpad för det. Det är absolut tabu för mig att nämna något sådant om jag drar ut en kväll på Fredagen. Hur mycket jag än vill förneka det så är anime och manga...eller åtminstone anime, en riktig nitlott.

Ni ska bara veta fördomarna om det i lumpen. Snacka om missuppfattningar. Jösses! :D

Jag vet att så länge jag inte begränsar mitt intag av allas vårt japanska intresse så kommer jag antingen bli åter insnöad eller ha problem.

Sagara, vad säger du själv? Inte fan snackade vi om sånt framför tjejerna i gymnasiet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sagara, vad säger du själv? Inte fan snackade vi om sånt framför tjejerna i gymnasiet?

He he, var väl nån gång vi satt o diskuterade DBZ innan Svenskan, och Katrin gav oss en blick som om vi var två nedknarkade tomtar som levde i en dröm värld ;)

Kul att se dig igen iaf, Plasmo ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He he, var väl nån gång vi satt o diskuterade DBZ innan Svenskan, och Katrin gav oss en blick som om vi var två nedknarkade tomtar som levde i en dröm värld ;)

Kul att se dig igen iaf, Plasmo ^^

Detsamma Knuckle, men kalla mig för fan inte för Plasmo igen! :)

Jovisst minns jag Katrins blick alltid. För att inte tala om när halva klassens killar snackade Digimon...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detsamma Knuckle, men kalla mig för fan inte för Plasmo igen! :)

Jovisst minns jag Katrins blick alltid. För att inte tala om när halva klassens killar snackade Digimon...

Så sant... Skunk är död, det är bara att inse...

Ha ha ha, på mattelektionen ^^

Köttet: Jag gillar den där med manteln...

Jag: Myotismon?

Köttet: Jag vet inte vad skiten heter...

Jag: Äh, Etemon ska det vara...

Paladin: Etemon?

Jag: Apan med solglasögon...

Köttet: Agumon?

Om blickar kunde döda så hade köttet inte levt idag ;)

Men efter det så blev vi inte direkt bjudna på några fler fester... he he

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är, som bekant rejält ny i allt vad manga och anime heter. Erhmm.. Hur var det jag skulle börja inlägget. Hade ett par bra saker att skriva för en stund sedan men... nåväl det kommer nog fram ska ni se.

Det är roligare att hitta sin lilla grej och nörda sig med den med en handfull vänner än att tiotusentals människor skriker sig hesa över samma sak. Då känner man sig bara som en fårskock.

Njaa... njo... jag håller nog inte riktigt med där. Jag gillar Sailor Moon och det gör en himla massa andra också. Men det tycker jag bara är kul. Jag minns då vi höll till på Olav F Andersens forum (översättaren till svenska SM) och skrek oss hesa på Sailor Moon. Vi nördade alltid till någonting och påpekade detalj efter detalj av nördiga saker. Det var alltiftrån att grundligt skriva ut alla ädelstenar vissa skurkar namngivits efter till att transkibera öppningslåten på det ena och det andra sättet. Där skrek vi i munnen på varandra och det var alldeles underbart. OK serien ÄR mainstream MEN då är det ju FLER man kan snacka om senaste avsnittet med. Det var bland annat i de kretsarna jag träffade min goda vän Storm och vi träffades senast idag för att se på senaste avsnittet (draaarrr uuuuutt tpååååå deeeennn - den FÅR inte ta slut!).

Hjälp! Jag läste igenom Zimeons lista av anhängararketyper och hamnade på "Stor ful get som säger määäää"

Vibbarna jag fick efter ett par avsnitt (1-3 + 106) var just: Hmm ta lite Flame of Recca... och... hmm... se den igen... såja, Naruto!

Man blir inte impopulär bland tjejer för att man ser på animé. Men är man impopulär bland tjejer måste man hitta något annat att göra, till exempel titta på animé.

*Fäller en tår*

Där är jag glad att jag hade alla goda kompisar jag kunde nörda mig med! Var det inte övermycket dataspel var det rollspel och anime. Det var tack vare dem jag överlevde gymnasiet med stabilt psyke och bra skolgång. Gällande tjejerna var det inte en tjej som ville nudda mig med pinne ens *snyft*. Men är man nörd så är man! (Ser vidare på Genshiken)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hjälp! Jag läste igenom Zimeons lista av anhängararketyper och hamnade på "Stor ful get som säger määäää"

Vibbarna jag fick efter ett par avsnitt (1-3 + 106) var just: Hmm ta lite Flame of Recca... och... hmm... se den igen... såja, Naruto!

Jag blev också aningen konfunderad. Är JAG en get(Och ja, pojkar och flickor små, Zimpens ekvation stämmer fullständigt)? Jag som trodde jag var evigt dömd till getlärling. Men, vänta nu ett slag. Bejner får absolut inte ha levlat upp till get! Hur ska jag då kunna mobba honom för fopp? Fast, vänta nu. Han dajväksar ju! Då kan man väll inta vara en get! Eller? Jesus, vad allt blev komplicerat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar Sailor Moon och det gör en himla massa andra också. Men det tycker jag bara är kul.

Allt hänger på om man är bra på att nörda sig i stora folkmassor eller inte. Ibland funkar det, ibland inte. Känner man gemenskap med den hesa massan så är det nog inte svårt.

Är JAG en get(Och ja, pojkar och flickor små, Zimpens ekvation stämmer fullständigt)? Jag som trodde jag var evigt dömd till getlärling.

När du slutat försökt vara get om en sådär fem år kommer du vara en äkta get.

Det går att dajvexa även om man är get. Det är lite trixigare, ungefär som ungefär att en stor kock bara sätter sig ner och steker ett ägg utan kryddor. Men det går med rätt inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha ha ha, på mattelektionen ^^

Köttet: Jag gillar den där med manteln...

Jag: Myotismon?

Köttet: Jag vet inte vad skiten heter...

Jag: Äh, Etemon ska det vara...

Paladin: Etemon?

Jag: Apan med solglasögon...

Köttet: Agumon?

Det där är det som är den sköna med Digimon. Alla dessa namn. Jag minns när jag med skeptis åkte hem till dig för att se Digimon hela dagen och senare i skolan konstant snackade om Malo Myotismon och andra helsköna skurkar. Vad hette egentligen våra favvos?

Hm... Inga fester nej.. Kanske var det därför Madde slutade stöta på mig? ;)

Gällande tjejerna var det inte en tjej som ville nudda mig med pinne ens *snyft*. Men är man nörd så är man! (Ser vidare på Genshiken)

Klart problem. Känner igen symptomen. Patrik, lumpenperioden kommer göra oss bägge gott! När rycker du in? Och när rycker Sagara in?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OT-de luxe med extra ost och critical hittar med 7d6 extra skada plus 20 non-soakable aggrovated spritzbaudamage.

Militärmannen: Hmm "läser på kallelsen" 24/1-05 ska jag anmäla mig vid vakten.

"lumpenperioden kommer göra oss bägge gott!"

Hoppas jag fortfarande kommer behålla delar av mitt gamla jag och inte bli helt hjärntvättad. Förvandlingen från en kritiskt tänkande teoretisk kille till en muskeldrypande man som ibland lyckas yttra orden "öööö... trääännaaaaaa... öö... musklerrrrr"

(Fördomsfulla Patrik slår till igen - inget illa menat om soldaterna)

Dock hoppas jag att det blir kul där. Ska ju vra där i 15 månader om allt vill sig väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad snacka ni om, gubbs.. Starzinger? Rai Grottpojken? Galaxy Express 999? Massa bra anime på svenska ju. ;)

Ahh, klassiker från den första vågen av anime i Sverige... Den slog ju dock inte igenom så stort...

ざけんなよ!

Klart som korvspad att de slog genom... i alla fall hos tio personer. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 year later...

Argghhh! Musklerrrrr.... Urggghhh.... Trrääänaaaa...

Satt och kollade igenom gamla trådar och hittade mig säga något på förra sidan som jag faktiskt inser idag att jag ändrat mig:

Det är roligare att hitta sin lilla grej och nörda sig med den med en handfull vänner än att tiotusentals människor skriker sig hesa över samma sak. Då känner man sig bara som en fårskock.

Det stämmer! Det hela blir mycket roligare när man är med vännerna, allt från att spela Zenritsu no Bishô till att sitta på Täbymötet och nörda ner blir mycket roligare om man gör det med sin lilla skara polare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naaah! Du skrämmer ihjäl mig! Jag som trodde att någon äntligen skrivit något kul på anime.se! Duuh!

Jag rotade ju till och med upp min gamla "varför getter hatar dajväx (som jag skrev för över 2 år sen, ser jag!)" för att posta den. Men tja, skit i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste den en gång och fann den något gnällig, om jag ska vara helt ärlig. Visst, du och dina polare har hållit på med detta nörderiet längre än någon annan i Sverige, och visst, det är nästan mainstream nu, och visst, det är lite jobbigt med alla fanboys, och personligen tycker jag att kvaliteten på i princip alla svenska utgåvor av manga såväl som anime varierar från skrattretande till rent urusel.

Men vadådå? Vad har du att klaga på egentligen? Att det inte är lika nördigt och elajt längre? Texten tycks antyda det, med liknelsen om att klättra upp på ett berg.

Gnäll lite mindre och kolla lite mera på anime, om ni fortfarande tycker att det är kul. Var glada om ni gör det, jag har sett ett icke oanseeligt antal "gamla getter" som säger att allt bara är skit numera och att det var MYCKET bättre förr (vilket jag definitivt anser att de har fel i). Och SÅ jäkla gamla är ni ju faktiskt inte. Än finns det mycket kvar att se i livet!

BTW (för att vara lite åt troll-hållet och ännu lite mera aggressiv, ursäkta men jag har svårt att låta bli), så tycker jag du zimeon bör sluta använda din senioritet som slagträ i diverse debatter. Ja, du förtjänar lite respekt för att du har hållit på längre än någon annan, men när allt kommer till kritan så är det ju bara ännu ett sätt att mäta penisar med, om än inte elektroniskt ("jag har 1.2 TB anime så jag vet bäst" ett antal poster och år längre bak i tråden).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, jo visst var den gnällig. Poängen med den artikeln var ju att påpeka var det var skon klämde och varför skon klämde, så att låtsas som om skon inte klämde skulle så att säga förta effekten hos den där artikeln. Det handlar inte nödvändigtvis att animé var bättre förr (även om det finns många tekniska och samhälleliga och framförallt ekonomiska faktorer som pekar dit) utan att själva fandomkulturen var bättre (eller i alla fall mysigare och mer hemma) förr.

Dessutom var det väldans länge sen jag använde min senioritet som slagträ i debatter. Betänk att den där artikeln skrevs för över två år sedan. När jag nu använt det som ett slagträ är när man möts av den förbluffande kommentaren att alla åsikter är lika mycket värda, oavsett grund bakom. :P Och om du läste min kommentar om terabyte animé lite mer noggrannt skulle du nog insett att den var ganska sarkastiskt menad -man mäter inte animé i digitala minnesenheter.

Dessutom tillhör jag absolut inte de värsta rävarna. Jag är bara den högljuddaste av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 weeks later...