Senshidude Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Oftast fansubs som jag laddar hem:P Men om jag hittar en anime jag vill ha till bra pris så köper jag oftast den Ja,, så gör jag också. Funsubben fungerar ju då som reklam för serien/filmen. Dessutom blir det ingen snygg hylla av enbart hembrända skivor med fansubs. ;) Fast om man ska vara helt ärlig ska man strunta totalt i fansubs, men vem har tid och framförallt tillräckligt med pengar för det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Konchuu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 jag har inte bredband så jag skaffar det mesta på lan och utav kompisar, jag köper bara anime filmer aldrig serier för det blir alldeles för dyrt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 hmm.. jag importerar från kina / Japan.. vill helst ha orginal förpackning.. gärna i papp.. har samtliga Ghibli filmer.. var och en i sin egna papp förpackning (skitsnygga)... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Coca Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Laddar dagligen ner fansubs från nätet. Köper det jag tycker är värt att köpa. Just nu samlar jag på Escaflowne AU versionen och väntar på Tenchi GXP US versionen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sock Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Det blir ju en hel del från nätet, men som sagt om plånboken tillåter så blir det ju alltid nåt litet fynd i DVD hyllan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 Jag är för gammal för att orka ladda ner saker från nätet. En god vän spelar in utvalda serier från TV i Japan, och så köper jag det som är bra eller det jag inte kan se. Dyrt men har man väl börjat blir det lätt en vana. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 16, 2004 Anmäl Share Skrivet april 16, 2004 jag har en känsla av att man nästan måste ladda ner om man först och främst vill hänga med för att det tar ett tag att skaffa dem på dvd om de inte görs väldigt snabbt. Sen så är det så jävla dyrt med DVD. En serie på 3 delar kostar runt 250 kr. Det är inte folk som har så mkt pengar för det mesta så att de kan köpa en hel serie på ca: 26 avsnitt. Man måste nästan ladda ner fansubben. Sen finns det ju folk som inte har bredband eller något liknande de måste ju nästan köpa animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 16, 2004 Jag köpte nu ifrån webbhallen 3 serier (Love Hina, Martian Successor Nadesico, Neon Genesis Evangelion, och det gick ju på 2000spän men det var det värd). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 17, 2004 Anmäl Share Skrivet april 17, 2004 Där jag köper ifrån får man vara glad om man får 3 avsnitt för 250 spänn; där är det mer standard med 200 spänn per avsnitt. För en TV-serie på 26 avsnitt får man räkna iskallt med fyra lakan. Men så är det. Animé är dyrt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 17, 2004 Anmäl Share Skrivet april 17, 2004 Där jag köper ifrån får man vara glad om man får 3 avsnitt för 250 spänn; där är det mer standard med 200 spänn per avsnitt. För en TV-serie på 26 avsnitt får man räkna iskallt med fyra lakan. Men så är det. Animé är dyrt. Då måste jag bara fråga, är det verkligen värt så mycket mer att köpa japanska R2-utgåvor än att vänta på de australiensiska R4-utgåvorna? Vad är det som gör det hela värt pengarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 17, 2004 Där jag köper ifrån får man vara glad om man får 3 avsnitt för 250 spänn; där är det mer standard med 200 spänn per avsnitt. För en TV-serie på 26 avsnitt får man räkna iskallt med fyra lakan. Men så är det. Animé är dyrt. Då tycker jag du ska vänta tills au:4orna kommer ut så spara du massa pengar OJA OJA (!) . Och jag tycker du ska lyssna på mig och Teron (!) då spara du a lot of money OJA. Och man behöver inte vara först med att ha en serie , vänta så kännar du :| . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 18, 2004 Anmäl Share Skrivet april 18, 2004 Jag har inga bra argument för att köpa de svindyra japanska utgåvorna, annat än att jag vet med mig att jag får precis exakt det jag villl ha, plus om möjligt att jag mer direkt bidrar till dess finansiering. Annars är argumenten ungefär lika mesiga som avlönade vuxna människor försöker rättfärdiga tankning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 18, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 18, 2004 Jag har inga bra argument för att köpa de svindyra japanska utgåvorna, annat än att jag vet med mig att jag får precis exakt det jag villl ha, plus om möjligt att jag mer direkt bidrar till dess finansiering. Annars är argumenten ungefär lika mesiga som avlönade vuxna människor försöker rättfärdiga tankning. Okej (det var bara ett litet tips) :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Om de vill att det ska finnas mer anime i Sverige kan de sänka priserna visst kanske det är dyrt att importera men inte så dyrt, eller? Men jag antar att det måste vara det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Köper alltid anime har hänt ibland att jag laddat ner fansubs men det är ifall dem inte finns att köpa isåfall. Känns mer pampigt att ha en massa anime dvd:er hemma IMO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Om de vill att det ska finnas mer anime i Sverige kan de sänka priserna visst kanske det är dyrt att importera men inte så dyrt, eller?Men jag antar att det måste vara det. Japp. Rättigheter, tillverkning, frakt, tull, skatt, lagerkostnader, distribution, försäkringar, löner, semesterersättningar, arbetsgivaravgifter.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg