Doddis Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Jag sitter för nuvarandet och letar efter en bra mekka (eller mecha för er "amrikanos" infekterade :P) manga. Jag vill inte ha animé(märks nog efter som den ligger i manga :P). Nån som vet förresten om neogenesis finns på pocket? Skulle bli tacksam för svar. Engelska eller Svenska det kvittar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Nån som vet förresten om neogenesis finns på pocket? Skulle bli tacksam för svar. Engelska eller Svenska det kvittar. Jepp 8 volymer tror jag. Är på engelska. Du kan köpa den på www.sfbok.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Nån som vet förresten om neogenesis finns på pocket? Skulle bli tacksam för svar. Engelska eller Svenska det kvittar. Kommer på svenska inom kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 hmm en på animanga tipsa om gundam är den bra? Förresten finns full metal panic som pocket? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Nån som vet förresten om neogenesis finns på pocket? Skulle bli tacksam för svar. Engelska eller Svenska det kvittar. Kommer på svenska inom kort. Ooh, det var inte illa. Då kan man få se vilken som är bättre då också, animen eller mangan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Förresten finns full metal panic som pocket? Ja, http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=656 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 Vilka språk får den vara på? *Ior som tycker att det finns mycket att importera ifrån Amerikatt och resten av Europa.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Eva kommer komma en varannan månad, detta för att inte för snabbt hasta ifatt den japanska utgivningen som håller en takt av ungefär en bok per år. Angående Gundam finns det en fantastisk mangaversion som heter Gundam the Origin. Den har dock japaner påstått att man inte skall avnjuta förrän man sett TV-serien (och nu snackar vi Gundam, inte avarterna Gundam Vinge eller Gundam Säd, Gundam X eller liknande) eftersom The Origin med flit går in på sådant som faktiskt inte beskrivs i TV-serien. Jag har läst de tre första böckerna av Origin utan att ha sett TV-serien och kan säga att den funkar alldeles utmärkt som manga ändå. Och den är så satans snyggt tecknad att det är sjukt. Precis som Eva-mangan tecknas den av animéns figurdesigner, i Gundams fall Yasuhiko Yoshikazu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Yes, nu är den beställd. Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Nio, tror jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Yes, nu är den beställd. Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu? Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickecchi Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Ja det är kanske inte en riktig Mecha manga men Magic Knight Rayearth innehåller en hel del fina mechas och mecha strider ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Yes, nu är den beställd. Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu? Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Ja, eftersom Yoshiyuki Sadamoto tecknar den själv.. det tar tid att göra serier.. stressa honom inte :P Men det ska väl bara bli 10 eller 11 böcker, så det ordnar sig nog. Annars kan jag starkt rekommendera Appleseed av Masamune Shirow... den första manga jag läste och fortfarande den som gör störst intryck på mig och ger mig mest inspiration... Handlar inte främst om mecha, men det finns en hel del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Yes, nu är den beställd. Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu? Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år... jaha, den japanska. fick lite panik där ;) Då blir det väl typ än volym i månaden som vanligt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Neongenesis har kommit ut på svenska nu. Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm Yes, nu är den beställd. Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu? Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år... jaha, den japanska. fick lite panik där ;) Då blir det väl typ en volym i månaden som vanligt? Om det kommer 10 volymer. EDIT: SRY, för dubbelposten. Blev något knas när jag skulle förhandsgranska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Då blir det väl typ en volym i månaden som vanligt? Eva kommer komma en varannan månad, detta för att inte för snabbt hasta ifatt den japanska utgivningen som håller en takt av ungefär en bok per år. Jag förstår inte riktigt hur svårt det kan vara att läsa genom trådarna innan man postar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bunta Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 GUNDAM SEED, Rexhaphon, Transformers (lol), Evangelion, Saikano (delvis mecka), Scryed, dessa är titlar på animes men några finns som pocket är ej säker på vilka däremot >:( vet att gundam seed, Evangelion, saikano finns :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 okej bara en fråga till: Nån som vet vart jag kan köpa dem här inom stockholms kvarteren? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Sf-bokhandeln? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 ^^ ungefär vad jag tänkte mig :) tack för försäkringen Alcarcalimo :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg