tetsuo-shima Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Akira,visst är det en storslagen historia av Katsuhiro Otomo.Det började med mangan 1982 och sen kom animen 1988 (i japan) 1989(i usa), och det var här som en av världens största serier hade skapats.På gatorna pratade alla om Akira, om kaneda(med sin skit coola motorcyckel :) ) och tetsuo(med sina krafter , två vänner i en av staden Neo Tokyos många motorcyckel gäng och som sen görs till bittra fiender i en kamp om överlevnad (!) Själv så är jag rätt så ny i manga anime världen det hella började förra sommar (2003)då jag upptäckte manga anime.Själv så gillar jag Akira,Cowboy bebop,Neon Genesis Evangelion,Dragon ball,one piece,m.m. Vilken är den bästa animen filmen och serien (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Akira var det första anime filmen jag såg! Japanskt tal, engelsk text och världens krångligaste handling! Perfekt film för en 8-åring XD Nu har jag sett filmen 4-5 gånger och jag gillar den fortfarande! En av mina absoluta favorit anime filmer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stimpa Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Håller med. Akira såg jag oxå som barn och förstod typ 0. men sen köpte jag den på dvd nu för ett tag sen och jar sett den måånga gånger. Den är ett mästerverk helt enkelt ! Sen är den grymmt snyggt animerad för att vara från 88:a Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Jag såg den strax efter Spirited Away. Men den duger. Är dock lite tråkig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 4, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Håller med. Akira såg jag oxå som barn och förstod typ 0. men sen köpte jag den på dvd nu för ett tag sen och jar sett den måånga gånger. Den är ett mästerverk helt enkelt ! Sen är den grymmt snyggt animerad för att vara från 88:a Håller med om animeringen B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg