angel Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Ranma e ju så sjukt rolig så det inte e klokt och jag tycker att det är för jävligt att ica skaffar den jag menar varför ska en topp manga som ranma finnas i en så dålig affär som ica... >:) Men den helt klart bästa figuren i ranma är ju helt klart Ukyo jag menar hade du lyckats med att göra en kampsport utav en maträtt va?!?! B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Kul att du diggar den. Det är lite synd att den svenska utgåvan har kasst tryck. Tur i oturen är att Takahashi tecknar på ett sätt som gör att det inte gör så mycket att trycket är halvkasst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Fast jag kan inte instämma i kritiken mot trycket. SÅ sunkig är det inte. Fullt funktionsdugligt enlig min mening. Sen är bildkvalitén (i början av serien, i synnerhet den första volymen) ganska daskig och, hur ska jag uttrycka mig? Ojämn, grumlig rent ut av. Oavsett vilket land den specifika utgåvan kommer ifrån. Sen är det så att manganördar i regel älskar att hata och hitta fel och brister i alla utgåvor som inte är Japanska. Är det inte översättningen, så är det trycket eller vad som helst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
angel Skrivet november 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 asså har ni sett animen så tycker ska ni knappast tycka att mangan e av dålig kvalite och tryck... >:( plus så om du vill ha Ranma på engelska kostar det ca 240 spänn!!!!!!!!!!!! så då har jag hellre lite sämre översättning än e hel pank Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 angel: 240!? Var köper du dina serier, om jag får fråga (och det får jag)? En volym Engelsk Ranma kostar cirka 120 kronor. Den nya upplagan, altså. Den gamla kunde kosta typ 200 kr, eller så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 så då har jag hellre lite sämre översättning än e hel pank Skall det klagas på översättningen också? Äsch då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Fast jag kan inte instämma i kritiken mot trycket. SÅ sunkig är det inte. Fullt funktionsdugligt enlig min mening. Sen är bildkvalitén (i början av serien, i synnerhet den första volymen) ganska daskig och, hur ska jag uttrycka mig? Ojämn, grumlig rent ut av. Den dåliga bildkvalitén i början beror nog på att de första sidorna från början var i färg. Färgsidor som trycks i svartvitt blir väldigt fult och sjaskigt. Det var likadant i Dragonball. Som tur är verkar Ranma inte innehålla så många sådana sidor. Vore kul med några sidor färg i varje nummer men jag antar att det blir för dyrt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 jag tror att mangor översatta till svenska kommer att finnas i dom flästa affärerna snart, eftersom att manga blir så populärt så kommer alla vilja ha det i sina affärer. dom kommer ju att bombas av pengar om dom skaffar sig manga! Jag tycker bara att det är bra att ica har lite manga, kanske börjar fler också ha det. Dessutom slipper du söka upp en bokhandel. vad är nackdelen?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 PsychoCaptain: Jag menade början av Ranma på det stora hela. Även de delar som icke har varit i färg en gång i världen. (Påpekningsvärt är dock att när serien börjad att ges ut i Amerikatt, var de första nummerna i färg. Alltså längre än i Japanland.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg