Buffi Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Tänkte bara påpeka att forumcensorn på ordet "d o m" ihopskrivet är riktigt jävla felaktig. Av någon anledning så ändras ordet till dem överallt där det skrivs vilket blir fel hälften av gångerna då det ju istället ska bli de.... "D_o_m är trevliga" blir "Dem är trevliga" vilket ju bara är jättefel, då d_o_m ju i alla fall är korrekt i talspråk och väl får anses accepterat i Svenska språket numera... varför agera språkfaschister ifall det blir fel liksom? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Va!? Är det därför man får lida sig igenom alla felskrivna "dem" hela tiden? *testar* Ja bannemig! Det här är ju mer skrämmande än Microsofts rättstavningssystem som förespråkar särskrivningar! De som tror att alla "d_o_m" motsvaras av "dem" har verkligen inte tillräckligt kunskap i svenska. "De" är subjektsform, "dem" är objektsform och "d_o_m" (med o) kan användas för både och (men oftast bara i skrivet talspråk). De såg mig men Jag såg dem. eller D_o_m såg mig och Jag såg d_o_m Att skriva "Dem såg mig" är lika intelligent som att skriva "Mig såg honom". Ta genast bort det filtrer som ändrar "d_o_m" (med o) till "dem"! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Ta bort filtret helt och hållet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet november 11, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Indeed. Hur idiotiskt som hellst verkligen... Märkte det efter att jag försökt editera en post som blev ändrat till fel sak typ 3 gånger igår natt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Så nu är det borttaget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Testing, testing.. Dom, dom... dom Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg