docster Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Tänkte bara tipsa om att Science Fiction Bokhandeln har fått in berserk, volym fem alldelses nyligen. Mangan går att köpa här Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 en fråga. går mangan längre än animen, lr slutar dom på samma sätt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Ah! Äntligen! Hoppas bara att den inte tar slut tills nästa tillfälle jag är där... Zaku: Mangan fortsätter längre än animen. Helt klart att köpas även om man är det minsta förtjust i Berserk. EDIT: Ändrade till rätt namn :sleep:; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Jo jag vet, har läst upp till volym 28, det var Zaku som frågade. Zaku: Animen utspelar sig mellan volymerna 4-14 om jag inte har fel. Just nu finns det 29 volymer ute, så ja mangan fortsätter längre än animen, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Kulkul, fast jag antar att priset är i samma klass som övriga engelska utgåvor? :(. Nå, man får ju lyxigt papper... hur viktigt det nu är för en. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Elwin_Baltia: En engelsk volym Bärsärk kostar ungefär 150 bagare i Svedala. Med lite tur 140. Men det är den värd. Det är den värd så det sprängs och blir över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Animen utspelar sig mellan volymerna 4-14 om jag inte har fel. Just nu finns det 29 volymer ute, så ja mangan fortsätter längre än animen, okej, var tur att den gick längre blev lite orolig eftersom animen slutar på ett så dåligt sätt att ja blev arg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Om man ska vara petig är det bara 27 volymer som finns utgivna ;) Volym 28 är helt ute i lösa kapitel, dock inte utgiven som volym än och volym 29 är nyss påbörjad. Som det redan nämnts, 150 kr för en volym av Berserk är ändå väldigt mycket kvalite för pengarna IMHO. Alternativ är att köpa tyska eller italienska utgåvor, billigare, men inte lika lättläst som engelska för de flesta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Just nu väntar jag bara på att SFbokhandeln skall få iväg volym 2 och 3 till mig. Hey, kunde inte omslaget till femte volymen vara lite snyggare? :sleep:; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Det är samma omslag som till japanska bok 5. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 En engelsk volym Bärsärk kostar ungefär 150 bagare i Svedala. Med lite tur 140. Men det är den värd. Det är den värd så det sprängs och blir över. Då skall det mycket till. . Jag tycker inte ens att mina favoritmangor är värda det pris som de engelska utgåvorna säljs för. Bagare! Whey, får mig att tänka på MAD ;) Alternativ är att köpa tyska eller italienska utgåvor, billigare, men inte lika lättläst som engelska för de flesta. Eller köpa japanskt som är ännu billigare. *MYUN!* :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Det är samma omslag som till japanska bok 5. Jasså? Så trevligt, det är inte ofta de behåller originalomslagen på det som släpps på engelska. Det är åtminstone den uppfattningen jag fått. Eller är det något Dark Horse alltid gör? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Nå, man får ju lyxigt papper... hur viktigt det nu är för en. Pappret duger... Men tidigare så har amerikanska utgåvor fallit på en sak, limmet. Vad är det för idé att trycka på fint papper om du måste springa omkring och leta efter sidorna i hela lägenheten. Böckerna knastrar när du öppnar dem, går så att säga av på mitten. Nu kanske de har blivit bättre dock. *Ior som inte tycker om när man snålar på fel saker.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 längtar efter att kunna köpa de 4 första böckerna. Tror ja ska göra de i slutet av denna månaden Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg