grunt Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Sökte lite förtstrött efter H.P Lovecraft inspirerade bilder på internet och fann detta: Call of Cthulhu- spelet. Uppenbarligen har snubbarna på Bethesda softworks bestämt sig för att göra ett spel av Lovecrafts gamla Cthulu mythos, eller i vilket fall ett spel inspirerat av det. Personligen ser jag mycket fram imot detta spelet främst eftersom jag är ett sådant stort cthulhu fan i övrigt. I vilket fall så verkar spelet riktigt bra. Jag är ganska säker på att det kommer att bli ett mycket omtyckt spel, speciellt av sådana som gillade Eternal Darkness- sanitys requim och liknande, även om det här inte verkar bli mycket "pussel" i. Några andra åsikter om dena spelmatisering? (kan man säga så^^?) Här kommer en länk till spelets infosida: http://www.callofcthulhu.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 cthulhu är en ond person... *ryser* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Åhå. H P Lovecraft's värld är ju inte helt fel, och ett spel som utspelar sig i hans värld kan då inte heller vara fel. Jag satsar på att det spelet lär bli bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet november 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Krunaldo: Person? Har du verkligen läst något av Lovecrafts verk? Dude, jag är besviken! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Krunaldo: Person? Har du verkligen läst något av Lovecrafts verk? Dude, jag är besviken! Jodå, det är en geek referens jag gör just nu... man skulle inte förstå den om man inte hängt på usenet eller slashdot :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg