Doddis Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Hej på er! Nu skulle jag vilja göra en liten tråd som namnet antyder är för att få berätta vilka Anime/Manga spel ni har. Dem här är dem som jag har ijalla fall: Pokemon Blue Pokemon Ruby {nära avklarat} Pokemon Saphire {nära avklarat} Advance Wars 2: Black Hole Rising {hälften avklarat} Digimon {har inte spelat} (har ingen anning hur den kom in i mitt hus. Antagligen min brorsa som "lånat" från en kompis och glömt lämna tillbaks) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Beror lite på hur man skall klasificera manga/animespel. Vissa spel kom ju t.ex. innan animen mangan. Men i alla fall: Sakura taisen maken X tokimeki memorial lite gundamspel 3x3 eyes blue seed kinnikuman dirty challenge Har förmodligen andra spel också men dessa vet jag är baserade på manga/anime. Dock är jag osäker på om maken Xmangan kom före eller efter dreamcastspelet. *Ior som borde sluta köpa saker.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 ah :D oj jag glömde Kingdom Hearts Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Okay! Naruto Gekitou Ninja Taisen 2 Ett par KOF En del Rockman/Megaman-spel Ett par Street Fighter-spel En del Zelda-spel From TV Animation: One Piece Treasure Battle!!! Capcom vs. SNK 2: EO Skies of Arcadia Legends Grandia 2 Landmaker Techromancer World Heroes 2: Jet Pokémon Red version Pokémon Gold version Soul Calibur 2 Cleopatra Fortune Viewtiful Joe Också finns det säkert fler som jag inte kommer på just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Inte så många faktiskt: ZoE First encounter Pokémon red ZoE Fist of Mars Golden Sun 1 Golden Sun 2 FFX FFCC (räknas den?) FFIX FFVII Zelda the windwaker Täänkte inte på FF serien ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 äger som i köpt eller äger som i att man har dom bara? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Alla Zelda-spelen förutom Oracles-spelen. Måååånga Rockmanspel Tales of Symphonia Capcom vs SNK 2 EO Skies of Arcadia Legends FF VII PKMN Red/Blue PKMN Gold Soul Calibur 2 Advance Wars Lunar Legends Golden Sun Golden Sun: The lost Age Terranigma Secret of Mana Secret of Evermore Legend of Lagoon Castlevania Circle of the Moon Castlevania Harmony of Dissonance Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 uj uj uj jag känner mig lite efter :( måste skaffa massa mera spel om ja ska få upp ens över tio :P ni har ju massaspel!! nu blir jag avis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Alla Zelda-spelen förutom Oracles-spelen.Måååånga Rockmanspel Tales of Symphonia Capcom vs SNK 2 EO Skies of Arcadia Legends FF VII PKMN Red/Blue PKMN Gold Soul Calibur 2 Advance Wars Lunar Legends Golden Sun Golden Sun: The lost Age Terranigma Secret of Mana Secret of Evermore Legend of Lagoon Castlevania Circle of the Moon Castlevania Harmony of Dissonance Är verkligen Soul Calibur oc Castlevania manga/anime? Kingdom Hearts låter ju också rätt tveksamt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Hhhh...svårt att komma på alla. Pkm guld, silver, blå, röd,gul,cristal,tror det var alla pkm spelen... Suikoden III Oni (om det är manga) Det var väl alla... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Är verkligen Soul Calibur oc Castlevania manga/anime? Ja, Castlevania är det absolut! Och Soul Calibur också, kolla artwork från spelet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Ja men jag tänkte mest på själva spelet, inte artwork. Nästan alla japsanska spel har ju manga artwork Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Jaja, räkna bort Soul Calibur om du vill... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Yosh! *petar bort russinet från kakan* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 *kastar sig på russinet och slukar det* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 uj uj uj jag känner mig lite efter :(måste skaffa massa mera spel om ja skall få upp ens över tio :P ni har ju massaspel!! nu blir jag avis Ha i åtanke att vi är "lite" äldre, vi har haft mer tid på oss att "samla ihop" spelen, samt har vi säkerligen mer pengar att röra oss med. För nåt år sen räknade jag ihop att jag sammanlagt lagt ner över 40 000 kr på spel. En mindre förmögenhet alltså. Jag anser att begreppet anime/manga spel är väldigt luddigt eftersom det inte finns nåt som gör det till en "genre". Att bara lägga till ordet anime kan ge flera olika betydelse. Till exempel att ett spels design bygger på anime, att det är ett spel som släppts som spinn-off till en anime eller att en anime har baserats på ett spel. Ingen av dessa betydelser är fel. Så man kan ju säga att "Viewtiful Joe också är ett anime-spel, det har jag också förresten. Om Castlevania och Soul Calibur inte är anime spel borde ju FF VII inte heller vara det. Och varför bara anknyta Soul Caliburs artwork till anime? Själva spelet är ju så mycket anime som det kan bli. All anime är inte tecknad. Titta bara på mellansekvenserna från FF VII och framåt. Det formligen osar anime om dem, trots att de är gjorda i 3D. Jisses, skrev lite mycket där ^^;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Golden sun 1 Gulden sun 2 nåt demo till ett Yu-Gi-Oh spel Dragonball till gameboy Dragonball z till playstation Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Och varför bara anknyta Soul Caliburs artwork till anime? Själva spelet är ju så mycket anime som det kan bli. Jag tycker också det, jag menade bara att särskilt artworken var "anime" som de flesta känner till den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 6, 2004 Anmäl Share Skrivet november 6, 2004 Alla Zelda-spelen förutom Oracles-spelen. Du borde skaffa dem, de är riktigt bra, speciellt Oracle of Seasons! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Du borde skaffa dem, de är riktigt bra, speciellt Oracle of Seasons! Jag har spelat igenom båda två, samt klarat Ganon. Capcom har gjort ett riktigt bra jobb med de spelen. Jag har bara inte köpt dom själv. Men jag har den där stora pappgrejen som gjorde reklam för spelen. Den är häftig, lite stött i kanterna bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Hmm funderar på att köpa Oracle of Seasons men jag gillade inte A link to the past så jättemycket, blev lite enformigt. Själv finns det bara ett Zelda spel jag älskar och det är såklart Ocarina of Time. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Ehum... Ocarina of Time är enligt mig ett av de sämsta Zelda-spelen, och A link to the past det allra bästa... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Puh, jobbigt att räkna upp sådant. (Har visserligen gjort sånt ganska många gånger förut, men jaja...) Är någon intresserad av min samling så är det bara att leta upp mig (LizZiGicLae) på listmygames.net. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Skulle Soul Calibur räknas till denna genre finns det inga spel gjorda i Japan som inte är manga-spel. Det som efterfrågas är väl spel som antingen är baserade på animéer eller mangor eller som har starka (med betoning på STARKA) band till animé. Ska man räkna med rollspel som FF, bara för att det finns en FF-manga och en FF-animé, eller Dragon Quest bara för att det är Akira Toriyama som gjort designen så tar det ju aldrig slut. De i min samling som jag skulle betrakta som att ha starka kopplingar till animé är: Area 88 (skjut, SNES) Guruguru (RPG, SNES) Guruguru 2 (RPG, SNES) Ranma 1/2 (RPG, SNES) Dragon Ball Z 2 (slagsmål, SNES) Ranma 1/2 3 (slagsmål, SNES) Yu Yuy Hakusho (slagsmål, SNES) Sakura Taisen (brudspel, Saturn) Sakura Taisen 2 (brudspel, Saturn) Sakura Taisen 3 (brudspel, Dreamcast) Sakura Taisen 4 (brudspel, Dreamcast) Magic Knight Rayearth (actionrollspel, Saturn) Evangelion Iron Maiden (bokspel, Saturn) Evangelion (action, N64) Berserk (action, Dreamcast) Naruto Naltimate Hero (slagsmål, PS2) Ultimate Weapon Girlfrien (drama, PS2) Rymdens Stellvia (brudspel, PS2) Naruto gekitou ninja taisen (slagsmål, Gamecube) Om "koppling" till animé innebär att ha lite manga-artad figurdesign eller någon annan lös koppling så inbegriper det exakt hela min spelsamling, utom möjligtvis Rez. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Glömde: Dragonball Z (The legasy of Goku) Pkm, Saphire, Ruby Golden Sun 1 Sword of Mana (jag vet inte om det är manga.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg