Doddis Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Här är jag då som en chibi :) har krypt ner den ett par pixs så att ni med vanligt modem inte ska få så lång vänte tid ;) men om ni vill ha gemförsbild så är den här: lite C+C nu tack :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 w00t! Chibi! ^^ Chibi shall rule all! Och det var en trevlig bild men hans lugg blev konstig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 du menar att den gick ner över ögånen? Äh det blev snyggt så jag bryde mig inte om att sudda och hålla på =P Men hålle med dig Hellis Chibi shall rule all! ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Det är inte det han menar Doddis. Håret har ingen volym. Annars bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 vadå volym :S jag är 11 år gammal. Då får ni förstå att jag inte har världen största ord bok inopererad . . . *fnys* uj nu är jag dum nu får jag smisk buhu :( förlåt , men asså vad är volym? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Ditt hpr är "platt".. Luggen var brar ett streck i zickzack över pannan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Lite svårt att förklara på rak arm men jag ska försöka. När man tecknar hår är det viktigt att tänka på hur man gör det. Alltså måste man tänka på att hår faktiskt ligger ovanpå huvudet och går utanför huvudlinjerna. I din bild stannar luggen precis vid pannan vilket gör att det ser underligt ut. Tänk på håret som en hjälm som karaktären har över huvudet. Visst ska man ha överseende eftersom du är 11. Men det är bra att börja lära sig tidigt, enligt mig. Hoppas det är mer klart nu (eller så gjorde jag det mer förvirrande ) EDIT: Läste just genom det jag skrev och det förklarar inte riktigt exakt vad volym är, men det är ungefär sånt man ska tänka på när det gäller att ha volym på håret i sina teckningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 okej tack jag tar och ändra hans hår och scanar om honom oki? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 här är han . . . ursäkta dubbel post . . . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Doddis, bilden är helt okej. Men det där med volymen håller jag oxå med om. Håret som är överst på huvudet måste sticka ut mer och inte vara helt platt. Det ser nästan ut som om han inte har något hår. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 Doddis det saknar fortfarand volym! lättast är om du söker på google, lr kollar på någon annan forumists bilder och studera hur dom tecknar hår! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 mm karnse det men mitt hår ser ut så där och det är ett själv portäträtt så det får va så =P kanske nästa bild gör jag lite bättre hår :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 5, 2004 Anmäl Share Skrivet november 5, 2004 de är bara ooch göra en till bild :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg