tomado Skrivet november 1, 2004 Anmäl Share Skrivet november 1, 2004 Hej! Jag undrar on det är någon som skulle kunna hjälpa mig med att bli bättre på att måla(typ tips o så). Andra nybörjare(om det finns någon överhuvudtaget) Kan ju också kolla här om tips o så. Bild: http://www.deviantart.com/view/11944734/ Annan bild: http://www.deviantart.com/view/11944938/ (kanske har dålig bakgrund e för att man ser igenom det jag målat på andra sidan(beklagar att det är rutigt papper)) (dom ligger uppe på min brorsas användare på Deviant för min är bara helt fläng) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet november 1, 2004 Anmäl Share Skrivet november 1, 2004 Det skulle underlätta rejält om du la upp lite bilder som man kan få se så kan man säga vad som är bra och vad som är mindre bra... Annars kan du ju alltid kolla här http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=755 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 1, 2004 Anmäl Share Skrivet november 1, 2004 Haha coolt är du född 1995 eller? Ja om du vill bli bra på teckan manga måste man (ps kom ihåg detta) studera anatomin mycket noga köp HTDM=How To Draw Manga böcker på internet elle i affär finns tex på sf bok handeln i sthm men det är lättare o hitta det på netet lägg gärna upp en bild på som du har tecknat så kan ala ge lite kritik om den oki. Lycka till på målandet //Phille Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 Tack så mycket! Mr Fantasy, jag har redan kollat alla sidorna som står där. Okej idag (tisdag) ska jag lägga upp nåra bilder. Så får vi se vad ni tycker om dom o säga vad som e dåligt o bra o så. :D P.S Jag har läst hela Teckna Manga! av Akira Toriyama fast där får man inte tips om att precis måla bara en gubbe mera hur man ska placera rutorna i en mangaserie o så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 2, 2004 Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 A.T Teckna Manga handlar om hur man gör "teckna manga serier" Jag föredrar detta www.deviantart.com (tror det stavas så) så länkar du det hit så kan vi se din bild så nu är det bara o rita på Lycka Till med tecknadet Ha re. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 >:D Bilder uppe nu! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 ThoseN just nu har jag inte så mycket pengar men sen när jag får måndaspeng o så så ska jag köpa någon. :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet november 2, 2004 Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 Börja med den första i serien i HTDM. Men nackdel är att dom kostar så mellan 220 till 300 kr. Men dom är bra. Men försök i början med att kolla på deras hemsida för den ger en hyggligt bra grund till början. Och tänk på att de är en massa tålamod som krävs, och men de viktigast är att du har roligt när du ritar. -Over and out Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2004 Okej, men vilken är den första då?är det denna?: Manga: How to Draw: Japanese Comickers: Draw Anime & Manga Like Japan's Hottest Artists Förresten, är den på engelska? går bra det med men helst ska den vara på svenska. Har redan kollat den sidan + massa andra men strävar ändå efter mer sidor! Men... nu har jag lagt upp bilder. Och vad behöver jag träna mer på o så? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 3, 2004 Anmäl Share Skrivet november 3, 2004 http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=15536 på engelska e den men den finns på svenska den där är på engelska men den duger för nybörjare tror jag lycka til med tecknadet. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2004 Silken himla tur! den har jag beställt(på svenska)på jultidningar! (kanske får den om en vecka eller något sånt) Haha!Silken tur!Men hörru, kan du ge bilderna lite kritik? >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet november 4, 2004 Anmäl Share Skrivet november 4, 2004 Anatomiska övningar för anatomin ser inte hundra ut. ett tips Gör så här att du gör en kladd bild/grov skiss. Tittar på vad du vill förändra och vad du vill lägga till. Sedan gör du en bild genom att utgå(göra samma bild fast försk göra den renare) från orginal bilden. Och ta god tid på dig, för du lär dig mycket genom att tänka till. Och försök att få de så bra som möjligt och inte sudda för mycket på bild nr.2. Fast detta gäller inte bild nr.1. Hoppas att du förstår vad jag skrev. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg