Apekatt Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Tack för svaret. Kanske borde kolla upp de andra "delarna" efter att sett klart på errr... SIGN eller hur? Såg ni dagens avsnitt föresten? Tråkigt utfyllnads avsnitt som handlade om Mimiru (?) som powerexpade en n00b =). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
capadde Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Utfyllnad var det, men knappast tråkigt. Är ju bra att karaktärerna i birollerna får utvecklas lite, dem också. Skön serie, så här långt. Lite seg handling, men det gör inte så mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Såg ni dagens avsnitt föresten? Tråkigt utfyllnads avsnitt som handlade om Mimiru (?) som powerexpade en n00b =). Tråkig var den inte, precis som capadde sa så är det bra att dem andra rollerna får växa. Dessutom tycker jag Mimiru är en cool/bra karaktär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elaktomte Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Hatar dom! Det är ju precis sånna här grejer som kan göra att dom lägger ner... att det kanske är hälften om inte mindre som vill se men som inte har kanalen >:( j*vla tv4.... kan dom inte fatta att man vill se lite anime på tv......' poke mon är sorgligt dåligt och yu-gi-ph! aldeles för kort... yu-gi.oh äger men det är för kort..... kan dom inte visa oss lite intresse med lite anime.....???? egentligen... vem f´'n har med i tv????+ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 elaktomte:http://www.upc.se/ har om jag inte missminer mig. Dessutom, om du vill kunna se på Svensk teve, måste du (och jag, och alla andra med, för den delen) ändå köpa digitalteve för eller senare, det det "vanliga" tevesystemet snart ska till att avvecklas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Vet någon om serien kommer att upprepas igen när det sista avsnittet har visats? Meditv borde kunna bli Sveriges svar på t.ex. tyska VIVA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elaktomte Skrivet november 22, 2004 Anmäl Share Skrivet november 22, 2004 va???? men f*n vad jobbigt.... då måste man ju köpa digital tv... kapitalister..... ett tips..... kolla på fullmetalpanic fumoffu >:) död åt tv4....!!!!!!!! >:) elaktomte:http://www.upc.se/ har om jag inte missminer mig. Dessutom, om du vill kunna se på Svensk teve, måste du (och jag, och alla andra med, för den delen) ändå köpa digitalteve för eller senare, det det "vanliga" tevesystemet snart ska till att avvecklas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 22, 2004 va???? men f*n vad jobbigt....då måste man ju köpa digital tv... kapitalister..... Nämen fy! Så otroligt hemskt! Vi måste betala för att få avnjuta det som andra tillverkar för sitt levebröd. Så vedervärdigt fasansfullt! >:) död åt tv4....!!!!!!!! >:) Vadå, för att de var de första som tog in animé till TV? Ursäkta, men jag var bara tvungen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 22, 2004 Anmäl Share Skrivet november 22, 2004 död åt tv4....!!!!!!!! Det där var en kniv i en nostalgikers bröst. >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 22, 2004 Anmäl Share Skrivet november 22, 2004 bara en fråga.(ledsen att ja inte skriver de på manga forumet men ja tycker att de är lite onödigt att lägga upp en helt ny tråd). Hack//sign värkar även finnas i en manga märkte ja för ett tag sen när ja kollade på sfbok. Hack//Legend of the Twilight Vol 1 "The World" är världens populäraste online-spel. Miljoner människor spelar, trejdar, bildar partyn och questar. 14-åriga tvillingarna Shugo och Rena har vunnit rätten att spela de legendariska figurerna "Kite" och "Black Rose". De är redo för vad som helst. Eller tror åtminstone att de är det. När level 1-spelare trashas av supermonster så snart de kliver in i spelet inser admin att något är fel. Kan Shugo och Rena lösa mysteriet och rädda "The World"? Hack//Legend of the Twilight Vol 2 Shugo och Reina har nyss börjat spela The World, världens mest avancerade on-linespel, men de har redan blivit hjältar i spelvärlden. De har ett schysst spelparty och coola items, och nu har de fått sällskap av den vandrande AI:n Zefie som vägrar följa spelets regler. Men CC Corporation tänker aldrig tillåta ett fritt strövande program. Snart har våra hjältar debugger-gruppen Cobalt Knights hack Hack//Legend of the Twilight Vol 3 När Rena och Shugo gav sig in i The World drömde de om att bli levande legender. Det slutade med att de hamnade i fängelse. Bråket om Shugos armband tar allt mer överspända former. Kommer våra hjältar att bli raderade? Eller kommer hela The World att gå under? Dramatisk och extra lång avslutning på serien. är storyn likadan, vad ja har läst värkar den inte vara redigt likadan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Hack//sign värkar även finnas i en manga märkte ja för ett tag sen när ja kollade på sfbok. Det du beskrev var .hack//ARMRING (se lite tidigare i tråden) och inte .hack//SIGN. Och... "verkar", inte "värkar". Bara så att du vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 23, 2004 Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Det du beskrev var .hack//ARMRING (se lite tidigare i tråden) och inte .hack//SIGN.. Och vad är skillnaden mellan mangan och animen? Dom värkar inte ha samma uppbyggnad. Men huvud personerna är samma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Och vad är skillnaden mellan mangan och animen? Dom värkar inte ha samma uppbyggnad. Men huvud personerna är samma. Huruvida .hack//ARMRING-animén och dess tillhörande manga skiljer sig åt inbördes är mer än jag vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mcgreag Skrivet november 24, 2004 Anmäl Share Skrivet november 24, 2004 .hack var från början planerat att vara en "multimedia" story, anime/manga/konsolspel etc. Varje medium berättar sin del av storyn. Vill man ha hela måste man t.ex spela playstation spelet/spelen. Det är alltså inte en anime som de senare bestämde sig för att göra en manga/spel av med nån liten sido historia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet november 24, 2004 Anmäl Share Skrivet november 24, 2004 Kul när Bear ritade karta idag. Nu vet man säkert att det verkligen inte är som om de befinner sig där inne på riktigt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Hur många avsnitt har det visats nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
capadde Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 11 stycken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Azon Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 rökarns alltså! loggade in på anime.se för första gången på väldigt länge och vad är det jag ser? Anime på tv4! Och denna gång inte pokémon, digimon, yugioh utan en seriös anime liksom. Dessutom på bra sändningstid och på originalspråk med svenskt text. För bra för att vara sant. Och så tänkte jag att det började sändas 8 november på Tv4. Hur kan jag ha missat en sådan grej. Sen så läser jag lite till och då är det i en annan kanal som typ inte många har alls. Besviken, besviken. När kommer någon seriös anime, typ Rurounin Kenshin eller dyl. på japanska med svensk text? Den dagen hoppas jag kommer snart! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 fan vad gött! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 26, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 När kommer någon seriös anime, typ Rurounin Kenshin eller dyl. på japanska med svensk text? Den dagen hoppas jag kommer snart! Cardcaptor Sakura börjar i vecka 52. Det är nördanimé så det sprängs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Cardcaptor Sakura börjar i vecka 52. Det är nördanimé så det sprängs. Var det inte den 6:e December den skulle börja? Eller har det ändrats? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Cardcaptor Sakura börjar i vecka 52. Det är nördanimé så det sprängs. Var det inte den 6:e December den skulle börja? Eller har det ändrats? Enligt SVTs tablå börjar det den 20:e december. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 viken tid och kanal går det på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mcgreag Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 .hack/sign går på "Meditv" kl 19.30 mån-tors Sakura kommer gå på "Barnkanalen" kl 16.15 mån-fredag med start 20/12 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 okej tack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg