zimeon Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Ankommet från Sigrid Norrman: De skall alltså sända alla 28 avsnitt, vilket ju inte alls är fel. Japansk tal och svensk text, översatt från engelska. Börjar vecka 46, det vill säga måndagen den 8 november. --- MANGA i TV4 Med i tv, start v 46 .hack//SIGN .hack//SIGN utgör tv-serien, en sk anime, i ett större Manga-projekt kallat ”.hack” som utspelar sig i och kring den virtuella världen The World. I projektet finns också t ex dataspel och serietidningar. Kort om handlingen: Serien kretsar kring ett antal figurer i en virtuell online värld kallad The World. The World är ett slags multi-user dataspel och serien startar med att Tsukasa loggar in i spelet. Tsukasa finner att han inte kan logga ut från spelet och man får följa hans väg genom ”The World”. Han upptäcker att han kan göra sådant som andra spelare inte kan och ett mysterium börjar nystas upp… Bakgrund: Serien utspelar sig i framtiden någon gång under 200X. Den riktiga världen (The Real World) är mörk. Datavirus har härjat över hela världen och ruinerat många stora företag och människor. Ett antal människor har även dödats av ett livsfarligt virus kallat ”Deadly Flash”. Mer och mer regler och restriktioner införs och en kontrollenhet, The World Network Council (WNC), införs på uppdrag av FN. Sändningsinformation Sändningstider i Med i tv: mån-tors 19.30 Längd per avsnitt: 25 min Antal avsnitt: 28 --- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Ja! Äntligen. Det här har jag verkligen sett fram emot. .hack//Sign är min favoritanime. Kommer vara riktigt roligt att föer folk får upp ögonen för den. Den är verkligen underbar. Dessutom tror jag det är bra att de inte visar mer än ett avsnitt per dag eftersom folk då snabbt skulle få för sig att den är seg. Uscjh vad roligt. Synd bara att jag inte har den kanalen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 är det allvarligt haha längtar redan jippi (överlycklig) frästen är det mån till torsdag eller är det bara mån och tors som det spelas i tv? och Zaphod har du inte tv4? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Detta är stort, STORT!!!! Zaphod: Har du inte TV4?!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Seriöst? Otroligt! Trodde aldrig att anime som jag ville se skulle visas på en kanal som jag faktiskt har. Eller visas det på Tv4+? Nej, så kan det inte vara. Så får det inte vara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 ne det står att det visas på tv 4 iallafal :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Hm, såg just att det var "TV4 MediTV" som gäller, nåja, jag har ju den kanalen iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Hm, såg just att det var "TV4 MediTV" som gäller, nåja, jag har ju den kanalen iaf. Skjut mig i huvudet och kasta mig i havet. MediTV? Aldrig hört talas om något sånt ens ju. T_T Jaha du, där sprack den lyckan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Fy vad jobbigt >_> lyckan blev en aning kort där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Där för svann den lyckan men är du säker på att det är i Mediatv? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 vilket är det?? på vanliga fyran eller på TV4 MediTV?? vill veta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 "MANGA i TV4 Med i tv, start v 46" "Sändningstider i Med i tv: mån-tors 19.30" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 "MANGA i TV4 Med i tv, start v 46""Sändningstider i Med i tv: mån-tors 19.30" ah...=/ missa de...men ok...hmm..har ju inte det...fanken... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Jag som blev så glad av tanken att få se på anime med japanskt tal och svensk text på svensk tv och på en kanal som i princip alla har. Jobbigt värre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Hatar dom! Det är ju precis sånna här grejer som kan göra att dom lägger ner... att det kanske är hälften om inte mindre som vill se men som inte har kanalen >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Otur, har inte kanalen... Iof ser jag på serien för tillfället(började för någon dag sedan), så jag missar inget i varje fall :) Någon gång i framtiden kanske vi har tur och får se anime på "normala" kanaler, istället för dessa specialkanaler som vanliga dödliga inte har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 måste kolla upp om ja har den. Kan bli krångligt att hitta. Lite synd att de är svensk text, tycker de är lite segt skulle varit bättre med engelsk text. Men, men det blir intressant att se om ja har kanalen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Är inte Med i TV en underlig kanal att sända en "normal" serie på, med tanke på att den kanalen enligt beskrivningen ska vara interaktiv? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Jo men dom vågar säkert inte ta bort nåt annat program på vanliga 4:an för att göra plats åt nåt som är betydligt bättre. Men när dom redan har köpt in den kan dom lika gärna ge den en riktig chans tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HP-X Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Detta är väl hursomhelst ett stort steg i rätt rikting. Riktigt bra serie är det då också. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 har tittat hittar inte den i kanal listan, säker att den heter TV4 med i TV? har alla svenska kanaler men hittar den inte ändå.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 har tittat hittar inte den i kanal listan, säker att den heter TV4 med i TV? har alla svenska kanler men hittar den inte ändå.. Egentligen heter den bara MediTV, prova att uppdatera kanalbasen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Jo men dem vågar säkert inte ta bort nåt annat program på vanliga 4:an för att göra plats åt nåt som är betydligt bättre. Tydligen inte. Farmen går 19.30... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 hittade den nu efter en stunds letande, kanal 50 låg den på hos mig. härligt då blir de anime v.46 då :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Är inte Med i TV en underlig kanal att sända en "normal" serie på, med tanke på att den kanalen enligt beskrivningen skall vara interaktiv? Tja, jag tror .hack//sign passar kanalens profil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg