docster Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 spirited away är faktiskt lite överskattad...själv så föredrar jag mononoke hime... men den e ju bra å så.. lite synd bara att det har kommit in datorer i ghibli's studio.. uch va disney det kommer att bli. ( många kameraåkningar.. CG vatten mm ( Uch ) Kan faktiskt inget annat än hålla med dig! Tråkigt när börjar datoranimera mer och mer, det förlorar lite av sin charm enligt mig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Jag hatar CG... men jag såg nyss på Spirit, och där var det riktigt snyggt gjort (fastän jag inte gillade örnen i början). I Spirited Away var det också ganska fint... men... :P som sagt, även fast man vill ha tillbaka dem gamla animationerna, så tecknas faktiskt ALLT på datorer numera, dem bara gör det lite mer "realistiskt" då och då för att få till te.x vatten eller 3D effekter. (te.x statyn i skogen i Spirited Away när dem åker bil) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Jag tycker allt att Studio Ghibli lyckas hålla sitt datoreffekteri på en ganska smakfull nivå, till skillnad mot mycket annat där ute. (Final Fantasy Unlimited, tex. *ryyyys*). Fast lite orolig blir man allt när det går att läsa att hela det rörliga slottet i nästa Ghiblifilm, Howl's Moving Castle kommer att vara datagjord. Förresten, vad menas med "överskattad" när ni pratar om Spirited Away? Förtjänade den inte en Oscar eller? De flesta som sett flera av Miyazakis verkbrukar ha en annan favoritfilm, men det går ju inte att förneka att SA är en ruggit bra film. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Förresten, vad menas med "överskattad" när ni pratar om Spirited Away? Förtjänade den inte en Oscar eller? De flesta som sett flera av Miyazakis verkbrukar ha en annan favoritfilm, men det går ju inte att förneka att SA är en ruggit bra film. Ja, naturligtvis håller jag med men Mononoke Hime är faktiskt bättre än Sen to Chihiro (enligt mig m.fl.). Den borde ha fått ännu mer uppmärksamhet runt om i världen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bobo3k Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Att föredra "Princess Mononoke" framför Spirited Away är som att föredra koskit framför vatten! Jag avskyr Mononoke Hime! Grave of the fireflies och Nasuiica of the valley of the wind är sååå mycket bättre filmer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Jo den e mycket fin :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst tesked Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Jag antar att Studio Ghibli är japanerna som gör filmerna och disney licenserar den i resten av världen och dubbar dem, har jag rätt? Vill bara få det klart i huvudet :) ja det stämmer. Studio Ghibli (JI-BU-RI för er som undrar hur det uttalas) skapar filmerna medan det är ett Dinsey Avtal bundet till vissa. Idén med detta är att Dinsey ska försöka göra dessa filmer mera kända för världen utanför Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet januari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2005 Ärligt talat så såg jag Spirited Away för första gången idag! Jag såg den aldrig på bio av någon underlig anledning.. Och jag tycker att den var helt underbar ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zindu Skrivet januari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2005 Ärligt talat så har jag inte sett Spirited Away, eftersom jag är helt ny på anime.. men jag ska beställa den idag. Däremot har jag sett Princess Mononoke, och den tyckte jag mycket om! =) 129 webbhallen.. det var ett bra pris! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg