^^ Living Dead ^^ Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Spirited Away är nog en av dom bästa Anime filmerna jag sett... en film med eftertanke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soujiro Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 okej ;) jo den är fin fin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 tycker nog att Spirited Away är lite överskattad :/ den e bra, och fint tecknad och allt det dära... ...men Miyazaki har gjort betydligt bättre filmer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Underbar anime!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Jo den är grymt bra. Fint ritad och intressant story, har den på dvd :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Joni, animationerna är väl knappast att klaga på, men jag tycker den var lite barnslig, hata mig inte för det ;) Jag föredrar hellre Princess Mononoke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hero Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Absolut!!! :D Spirited Away e super bra!!! =) En utav dom bästa anime filmerna jag någonsin har sett!! ^^ Men ärligt talat så e nog mina personliga favorit anime filmer dessa: 1. Totoro (snacka om känsla, och bra tecknad. =) 2. Akria (en redig klassiker som alla borde ha sett, cool action!! =) 3. hmmm... sedan kommer nog Spirited Away iaf!!! (super bra=) Ha det super bra alla anime fans!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Tycker väldigt mycket om Spirited Away, är kanske lite överskattad, visst, men den är bra. :) Är kul att media har tagit upp anime/manga lite mer sedan den fick en Oscar också. Såg något program på ettan eller tvåan där de recenserade Spirited Away, de höjde verkligen filmen till skyarna och tyckte att den var bättre än det Disney brukade få fram. Kul att höra.. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Jag antar att Studio Ghibli är japanerna som gör filmerna och disney licenserar den i resten av världen och dubbar dem, har jag rätt? Vill bara få det klart i huvudet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Mina favorit anime filmer: 1. Tonari no Totoro 2. Laputa: Castle in The Sky 3. Grave of The Fireflies alla e Ghibli... O_o... Kiki's Delivery Service hamnar inte långt efter, inte Neko no Ongaeshi heller... :P hehehehe... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xenocloud Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Spirited Away var min andra Studio Ghibli film. Den var bra när jag såg den men efter 5 gånger på en kort period så blev den lite tråkigt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ninjagai Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Jo, Spirited Away var ju mycket välrgjord (som dom flesta Ghiblifilmer). Gillar nog fortfarande Totoro och Laputa bättre. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
everski Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Både Laputa: Castle in the sky och Nausicaä of the valley of the wind skulle jag rangordna högre än Spirited Away. Kanske Mononoke Hime också, men det var så länge sen jag såg den, så minnet är dunkelt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindell Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Spirited Away är mycket bra fast jag gillade Princess Mononoke mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Nog finns det bättre. Men Spirited Away är en av få filmer jag sett... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Spirited Away är ju en väldigt bra film :) Har den på DVD och såg den först på bio här i Sverige med japanskt tal och svensk text :D Väldigt mäktigt var det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
^^ Living Dead ^^ Skrivet april 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Hittade Metropolis idag för 89 kr... :) Spirited Away är inte den bästa Anime filmen jag sett, tog nog i lite för mycket där. Men den är super bra iaf... men man ska nog inte se den för ofta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Hittade Metropolis idag för 89 kr... :) Spirited Away är inte den bästa Anime filmen jag sett, tog nog i lite för mycket där. Men den är super bra iaf... men man ska nog inte se den för ofta. Ah mjo, den är väldigt bra men inte bäst :) Det var ju helt klart en upplevelse att se den på bio med japanskt tal.. Kanske det som gjorde att man tyckte så mycket om den ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kamesennin Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Spirited Away var riktigt fin, väldigt bra story och bra handling. 5 stjärnor B) XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stimpa Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Mmm såg den igår :) Snacka om mysig film. Får en att tänka lite på alice i underlandet ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Favoriter från Ghibli: 1. Totoro (Är nog lite kär i den filmen) 2. Laputa (Min älskarinna) 3. Porco Rosso (Respekt åt grisar) 4. Spirited Away (Sommarflört) 5. Whisper Of The Heart (Mysig) 5. Kiki's Delivery Service (Utan amerikansk Jiji, tack) 6. Mononoke Hime (Bra, men lite sorglig) 7. Grave Of The Fireflies (Bra, men MYCKET sorglig. Vågar inte se den igen) 8. Nausicaä (Filmen är bra. Mangan är bättre) 9. Ocean Waves (Lite tråkig...) Fler än så har jag inte sett. Vill se Heisei Tanuki Ponpoko. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Favoriter från Ghibli: 1. Totoro (Är nog lite kär i den filmen) 2. Laputa (Min älskarinna) 3. Porco Rosso (Respekt åt grisar) 4. Spirited Away (Sommarflört) 5. Whisper Of The Heart (Mysig) 5. Kiki's Delivery Service (Utan amerikansk Jiji, tack) 6. Mononoke Hime (Bra, men lite sorglig) 7. Grave Of The Fireflies (Bra, men MYCKET sorglig. Vågar inte se den igen) 8. Nausicaä (Filmen är bra. Mangan är bättre) 9. Ocean Waves (Lite tråkig...) Fler än så har jag inte sett. Vill se Heisei Tanuki Ponpoko. Jag har Laputa och Spirited Away på DVD :) Måste försöka få tag i Mononoke Hime :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Princess Mononoke kostar enbart 129 kr nu på webhallen, passa på medan rean fortfarande är igång :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Princess Mononoke kostar enbart 129 kr nu på webhallen, passa på medan rean fortfarande är igång :) Måste dock köpa MGS 2 Sons of Liberty nästa månad för 250 kr :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 spirited away är faktiskt lite överskattad... själv så föredrar jag mononoke hime... men den e ju bra å så.. lite synd bara att det har kommit in datorer i ghibli's studio.. uch va disney det kommer att bli. ( många kameraåkningar.. CG vatten mm ( Uch ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg