ikkari Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 okej...det har vart en del topicar som vi har disuterat lite lätt om pc och konsoler...så ja tänkte att vi kan starta en topic som vi kan diskutera i istället.. nå..vad tycker ni vilken passar bäst som spelenhet?? (hoppas inte det redan finns en sån här topic...kollade men kan ha missat...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Ganska lika tycker jag, tv-spel & datorspel har olika för och nackdelar. Så jag kan inte besluta mig om dem. *Ior som igentligen tycker bäst om arkadspel* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Som spelenhet är konsoller bäst, de är ju gjorda för att spela spel på redan i grunden. Sen persoligen gillar jag Pc bättre eftersom dens spel passar mig bättre. Pc har mest av Fps, strategi, simulatorer som jag gillar bäst. Jag skulle gärna vilja äga en Xbox men det är en Prisfråga som jag inte gillar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Tycker om båda väldigt mycket, men måste jag välja en av dom så blir det konsol. Det enda spel jag spelar på PC är CS. Så konsol vinner ganska lätt över PC för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Som sagt innan har båda fördelar emot den andra, men med tanke på att det är mycket mer känsla i konsol så väljer jag det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shika Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 PC är lite bättre än konsol för mig, internet, spel och program.. men konsol är kul o ha i rummet och spela multiplayer me polarna i soffan och sånt.. Men om jag var tvungen att välja en skulle det vara pc.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 eftersom ja bara har en pc och hade ett 8bit..(tills min bror skruva i sönder det) så väljer ja nog pc....eftersom ja kan göra andra saker på den me... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Beror väl på vad för sorts spel egentligen, men nästan alltid är PC bättre tycker jag. Konsoler kan vara bättre när det gäller sportspel och arkadspel, det är det enda jag kommer på. Konsolen lämpar sig iof bättre om man är flera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Men jag tycker om vi skall jämföra skall vi jämföra "Spelmässigt" Pc har ju så många andra fördelar som internet, Musik, Program m.m Klart det går väl att surfa på de flesta konsoller också nu med adapters och sådant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre. Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då ska det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll. Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Jag är onekligen skolad inom konsolens värld. PC är otroligt användbart inom flera områden (uppenbarligen). Hade jag stått inför valet mellan en PC eller en konsol så hade jag med all sannolikhet valt konsolen. Multiplayermässigt så är konsolen (för mig) det enda valet och det avgörande. Ex. att sitta med en massa polare framför TVn och lira fighting-, sport- eller något arkadspel är en oslagbar känsla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Konsol. Har aldrig riktigt gillat att sitta framför datorn och spela, vet inte riktigt vad det beror på, inte samma myskänsla kanske. Inget slår en omgång SoulCalibur 2 en lördagskväll med lite kompisar. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 När det handlar om spel föredar jag konsoler. Konsolernas fördelar är ju att man inte behöver krångla med installationer, drivrutiner och specs. det är bara att koppla in och köra. Fast det är väl lite av grejen med PC-gaming att man ska krångla med installationer och alltid ha den senaste hårdvaran. Spelen är ju billigare til PC, men samtidigt är själva PC:n en riktig pengaslukare. Något som är kul med PC är ju att spela hemmagjorda spel ^,^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kristijan Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 För egen del föredrar jag tv-spel när det gäller att spela, det ska vara enkelt att spela, och slippa massa installationer, patchar, uppgraderingar av hårdvara. Vist finns det bra spel till PC också, framför allt strategi spel, manager spel, peka och klicka spel, sedan kan man använda den till mycket vilket är bra. Sedan så finns alla mina favorit spel till tv-spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre. Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då skall det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll. Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. Du spelar FPS på konsol med handkontroll och kallar dig själv gamer? *ironi* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Meh, jag gillar att göra allt på min dator, orkar inte förflytta mig till televisonen... Konsolen har massa trevliga rpgs så som final fantasy, phantasy star o.s.v. Datorn har alla roliga strategispel och mysiga FPS :), medans konsolen har arkad och aktion spelen. Dock föredrar jag att spela spel på datorn eftersom då kan jag modifiera så allt passar mina personliga preferenser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 För mig är valet lätt. Skulle jag bli tvungen att för resten av mitt liv spela med en konsol eller PC så skulle det bli en konsol. För det första så måste man ju installera spelen på PC innan man kan spela dem och sedan när man väl startar dem är det inte alls säkert att det fungerar. Inte heller är det säkert att gamla godingar fungerar på en ny dator, vilket det alltid gör på en konsol. Jobbigt att ständigt behöva lägga ut en massa pengar på datorn så att man skall kunna spela de senaste spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 tja med min dator kan jag spela alla spel som kommit ut sedan 1982 typ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 tja med min dator kan jag spela alla spel som kommit ut sedan 1982 typ^^ min me...dock är ja inte helt hundra säker på att mitt (föredetta fungerande) 8mbit kan spela halo... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 tja med min dator kan jag spela alla spel som kommit ut sedan 1982 typ^^ Lyckost. Min klarar inte av spel som Sam & Max eller Day of the Tentacle. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Lyckost. Min klarar inte av spel som Sam & Max eller Day of the Tentacle. Det är bara att Ladda hem DosBox eller Scumm, så kan du köra de flesta gamla Dos spel! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Du spelar FPS på konsol med handkontroll och kallar dig själv gamer? *ironi* FPS innebär inte direkt ett actionspel utan handling som ex. Quake där den viktigaste funktionen är att kunna vända sig 360 grader fortare än du hinner säga "happ". Spel som just Farcry eller Chronicles of Riddick går alldeles ypperligt(om inte bättre) att spela på konsol med handkontroll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shika Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Quake där den viktigaste funktionen är att kunna vända sig 360 grader fortare än du hinner säga "happ". Varför ska man snurra runt ett helt varv? Lite onödigt när man tänker efter :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Pc suger så enormt från vad det var tidigare, efter alla äventyrsspel från lucas arts så blev det inte roligt att spela på dator längre. Visst finns det några spel som är bra till Pc, ex. Farcry. Men då skall det spelet plus många andra konverteras till xbox och jag spelar mycket hellre ett spel i soffan med min handkontroll. Trodde det fanns fler gamers här inne, jag hade tydligen fel. Fy dig, fyyy dig. Kan ju nämna att i t.ex. Korea så har konsoler aldrig varit särskillt populära utan man har i stort sett bara använt sig av datorer och arkadspel. Jag skulle kunna gå vidare och säga att du inte var en "gejmer" för att du använder en vanlig handkontroll istället för specialbehör som arkadstickor eller så. Det räcker väl med att tycka om och spela spel för att vara en så kallad "gejmer" även om man helst spelar fia med knuff. För egen del föredrar jag tv-spel när det gäller att spela, det skall vara enkelt att spela, och slippa massa installationer, patchar, uppgraderingar av hårdvara. Vist finns det bra spel till PC också, framför allt strategi spel, manager spel, peka och klicka spel, sedan kan man använda den till mycket vilket är bra. Sedan så finns alla mina favorit spel till tv-spel. Nja, tv-spel blir också patchade, främst när de släpps till nya marknader men även vid nyutgåvor eller nya pressningar om de upptäcker problem. Var glad att tillverkare tar ansvar och rättar till fel istället för att de tvår sina händer så fort de skickat spelet vidare till pressning och distrubition. Dock så är ju uppgraderingarna då redan applicerade så det kanske var lite långsökt. ^^;; Värt att nämna också är att flera konsolspel tankar hem uppgraderingar ifrån nätet numera, en hel del xboxspel gör det men även PS2spel, dreamcast och gamecubspel gör detta men återigen, ingen krånglig installation. *Ior som faktiskt blir glad över patchar (Även om han föredrar arkadspel).* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Det beror på, Om man snackar om att spela på internet så är ju PC helt klart den bästa platformen med bäst support, och tillgång för i stort sett alla. Men single player upplevelser ser sig bäst på konsoller, så det är ett ganska svårt val att välja mellan dem båda. Men jag tror jag skulle välja Konsoll om jag var tvungen då dem har bäst RPGn enligt mitt tycke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg