Hellis Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 GOD DAMN ZIMEON!.... Jag skulle aldrig orka komma ihåg allt.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 varfor gora en lista. jobbigt Jobbigt men faktiskt ganska intressant. Jag fick leta upp gamla topplistor jag gjort i min ungdom, sökte en del på nätet, tittade på innehållsförteckningen på gamla videoband. Det svåraste var att komma ihåg vad man sett hos kompisar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Hm inte så många(för jag har ju aldrig tillgång till Nerhämtnig, FAN) SERIER: 1:Love Hina 2:Neon Genesis Evangelion 3:Martian Successor Nadesico 4:Trigun 5:Beserk 6:Cowboy bebop 7:One Piece 8:Naruto(knappt några ep men den är skit bra) 9:Chobits 10:Dragon Ball 11:Dragon Ball Z 12:Dragon Ball GT FILMER: 1:Akira 2:Cowboy Bebop:The Movie 3:Ninja scroll 4:NGE:Death & rebirth 5:Dragon Ball Movie 2,3,9,14 M.M Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 HURV! zimeon! Vad betyder siffrorna och asterixarna inom paranteserna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Har sett iallafall över 150 serier, känner igen mer än hälften från zimeons lista, och vet att jag sett andra som inte finns med på hans lista också (eller så har han glömt skriva dom, typ El Hazard - the wanderers och Those who hunt elves II osv). Ser dock inte så mycket numera (pluggar + att den mesta animen inte är tillräckligt bra eller för likadan IMHO), läser mest manga numera. Blir lite förvånad dock zimeon; inte sett klart Cowboy Bebop? ;) eller är det bara en felskrivning? eller tolkar jag 1--3 är varierande grad av hur mycket jag sett. * betyder allt. fel? I sånna fall måste jag säga att det är väldigt mycket du inte sett klart ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Han har inte sett så mycket Gudam som man ska eller! ;) Det saknas en hel del bra manga på den listan zimeon. Bara tillbaka till tv-soffan för att lära dig mer :). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Blir lite förvånad dock zimeon; inte sett klart Cowboy Bebop Jag såg den på TV Tokyo, och där sändes bara 13 avsnitt. Så är det. I sånna fall måste jag säga att det är väldigt mycket du inte sett klart ;P Sett klart och sett klart. Jag ser på TV. Ibland missar man saker. Jag orkar inte köpa allt i hela världen. Hm inte så många(för jag har ju aldrig tillgång till Nerhämtnig, FAN) Inte jag heller. Det saknas en hel del bra manga på den listan zimeon. Klart det gör. Jag har fortfarande inte sett Sorgernas belladonna Eller Välkommen Yoko. Men jag är bara en människa. Kan inte få tag på allt. För övrigt är det där är en lista över animéer och inte mangor. Bara tillbaka till tv-soffan för att lära dig mer. Ja, om du levererar laserdiskarna, så gärna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 du menar väl dvderna? manga = anime (första gången jag gör det misstaget...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 zimeon; det är nästan bakläxa på dej ;P gå ögona böj och inhandla Cowboy Bebop och titta på. Cowboy Bebop är ju tokgrym ju. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Jag tycker synd om dig cainz-san om hälften av allt du sett har varit dåligt, jag har haft turen att bara sett en enda film som jag tyckt varit riktigt dålig. Resten har varit klart sevärda och många lysande. Jag kan inte säga att jag är ett "anime-freak". Dock kan jag säga att jag tittar väldigt mycket på film, och en del av filmen jag ser är anime, en ganska stor del. Dock tycker jag inte all film är bra, likaså tycker jag inte all anime är bra. Ingen kan gilla allt lika mycket så är det bara. Man behöver inte hata saker eller ogilla saker, utan bara tycka om saker olika mycket. Jag uttryckte mig dåligt i mitt förra inlägg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 du menar väl dvderna? Sak samma... DVD som LD. Det mesta jag verkligen vill se finns bara på LD. zimeon; det är nästan bakläxa på dej ;P gå ögona böj och inhandla Cowboy Bebop och titta på. Varför i hela friden skall jag det? Jag har redan sett nog med Cowboy Bebop. Det finns massor av annan animé jag hellre köper. Exempelvis är det en skamfläck att jag fortfarande inte äger Tylor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Taylor vad? Irrisponsible Captain Taylor?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 ;) Du föredrar Irresponsible Captain Taylor framför Cowboy Bebop (?) (!) Tylor var förvissa bra och skoj de första 5 episoderna, men sen blir det ju bara samma skämt hela tiden, medans Cowboy Bebop ligger nånstanns bland de 10 bästa serier jag sett, och jag har, som sagt, sett en hel del. Men men, smaken är som baken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Hehe, Oansvarige Kapten Tylor är helskön, jag har bara sett 3 eller 4 episoder, men det jag har sett älskar jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 RockmanZero; se ovan ;) man tröttnar på den efter ett tag... bara samma skämt hela tiden, dvs Taylor är oansvarig men fixxar biffen ändå. Ungefär som att ranma½ blir tråkig efter de första 3 sesongerna eller nått. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zingo Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Nice, äntligen ett tillfälle att lägga upp listan. Flertalet av dessa har jag sett två eller fler gånger. Tiden då jag sett dessa är dock knappt 1,5 år. .hack//Legend of Twilight Bracelet .hack//SIGN 3x3 Eyes AA! Megami Sama AA! Megami Sama: The Movie The Adventures of Mini-Goddess Air Master Akira All Purpose Cultural Cat Girl Nuku Nuku OVA All Purpose Cultural Cat Girl Nuku Nuku TV Argento Soma Ayashi no Ceres Bakuretsu Tenshin Bastard! Destroyer of Darkness Berserk Blood: The Last Vampire Boogiepop Phantom Bubblegum Crisis: Tokyo 2040 Chrno Crusade Cowboy Bebop Cowboy Bebop - Knockin' on heaven's door Digimon DNA^2 D.N Angel Dragon Drive Dual! Parallel Trouble Adventures TV Dual! Parallel Trouble Adventures Special E's Otherwise Escaflowne - The Movie Evangelion: Death & Rebirth Evangelion: End of Evangelion Excel Saga Figur 17 Final Fantasy Unlimited Furi Kuri FLCL Full Metal Alchemist Full Metal Panic! GetBackers Ghost in the Shell Ghost in the Shell Stand Alone Complex Ghost in the Shell Stand Alone Complex 2nd GIG Gilgamesh Gokudo Grave of the Fireflies Great Teatcher Onizuka GunGrave Gunslinger Girl Haibane Renmei Hellsing Hikaru no Go Hoshi no Koe Initial D - First Stage Initial D - Second Stage Initial D - Third Stage Initial D - Extra Stage Initial D Battle Stage Inuyasha Jin-Roh, The Wolf Brigade Juuni Kokki Kiddy Grade Kidou Tenshi Angelic Layer Kiki's Delivery Service (Majo no Takyubin) Kimi Ga Nozomu Eien Kino no tabi ~the Beautiful World~ Kite Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai (This ugly and beautiful world) Kousetsu Hyaku Monogatari Laputa: Castle in the Sky Last EXILE Love Hina Love Hina Again Love Hina Cristmas Special Love Hina Spring Special Macross Plus Martian Successor Nadesico Martian Successor Nadesico: Prince of Darkness Memories Metropolis Mezzo Mumin Narutaru Naruto Nausicaa of the Valley of the Wind (Kaze no Tani no Nausicaa) Neon Genesis Evangelion Ninja Scroll Ninja Scroll TV Noir One Piece Outlaw Star Peace Maker Kurogane Planet ES Princess Mononoke Rahxephon Read or Die OVA Record of Lodoss War OVA Record of Lodoss War: Chronicles of the Heroic Knight Revolutionary Girl Utena Rurouni Kenshin Rurouni Kenshin - Reminisence Rurouni Kenshin - Seisouhen Saikano Samurai Deeper Kyo Samurai Girl - Real Bout High School Scrapped Princess Scryed Seikai no Danshou Seikai no Monshou Seikai no Senki Seikai no Senki 2 Serial Experiments Lain Shingetsutan Tsukihime Spirited Away Spriggan Tenjou Tenge Texhnolyze The Cat Returns (Neko no Ongaeshi) Those Who Hunt Elves Trigun Uchuu no Stellvia Vampire Hunter D Vampire Hunter D: Bloodlust Vampire Princess Miyu OVA Vampire Princess Miyu TV Vandread Vandread2 Vision of Escaflowne Whisper of the heart (Mimi wo Sumaseba) Witch Hunter Robin Wolf's Rain X Movie X TV Yami to boushi to hon no tabibito Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Hur orkar man komma ihåg allt man ser? Jag har sett dryga 50 serier varav jag sett ungefär 30-35 stycken klart. Jag har inte funderat på någon all-over-favorit men jag gillar nonchalanta personer...Men Kyo i Samurai Deeper Kyo är en nominerad. Mustang i FMA... Amon i WHR... Kakashi i Naruto.. Ja.. det är otaligt... Håller med, älskar Kyo i samurai deeper kyo, så... svårt att beskriva hur han är men så självsäker och så... Visade serien för syrran och hon tror att hon är kär ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Mumin? Var det den som gick på TV när man var yngre, räknas det då? Föresten..... ROFL, LOL XD ;) hahaha, dör Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Flertalet av dessa har jag sett två eller fler gånger. Tiden då jag sett dessa är dock knappt 1,5 år. Din lista ger ett överslag på 1900 halvtimmar, flertalet sett två gånger, multiplicerat med 1,5 ger c:a 1400 timmar, eller tusen timmar på ett år. Tre timmar om dagen i ett och ett halvt år, utan att fallera en enda dag? Hmm... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Coca Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Sett över 100 serier har ungerfär 100 lagrade som jag skall så någon gång. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zingo Skrivet juni 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2004 Din lista ger ett överslag på 1900 halvtimmar, flertalet sett två gånger, multiplicerat med 1,5 ger c:a 1400 timmar, eller tusen timmar på ett år. Tre timmar om dagen i ett och ett halvt år, utan att fallera en enda dag? Hmm... Oj, tänkte inte på det. Men det tråkiga är nog att siffran stämmer rätt bra. Jag har den lite sorgliga egenskapen att jag gillar att se serier i sträck. En vanlig kväll kan det bli ca 4 - 5 timmar och tung helg kan det bli ca 20 - 25 timmar. Sedan har man de veckor man är sjuk. Dvs 10 - 15 timmar per dag. Jag måste dock erkänna att intresset har svalnat något. Sommaren tränger sig på och jag blir mer kräsen ju lägre tiden går. Paranoia Agent började dock mycket bra ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
everski Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Ännu en penismätartävling. Enjoy. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 ... Jag ser inga pen***r... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Jag har den lite sorgliga egenskapen att jag gillar att se serier i sträck. En vanlig kväll kan det bli ca 4 - 5 timmar och tung helg kan det bli ca 20 - 25 timmar. Sedan har man de veckor man är sjuk. Visst för att det är lättare att se på stora sjok om man ser på en enda serie i sträck, men det är ändå ganska imponerande procent liv som gått bort i animétittande i sådana fall. Okej att det går att hålla den takten ett tag, men i ett drygt år...! Jaja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mictian Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Jag har väl sett ungefär 20 serier och 10 filmer... vet inte riktigt & orkar inte tänka efter... Men jag vet iaf att jag har "många" kvar att se ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg