Dread Skrivet januari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2005 square-enix musik överlag, ff-musiken, etc Zoe 2:nd runner Zelda a link to the past Devil may cry 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet januari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2005 trott lr ej, men musiken till Fire Emblem (GBA) tycker jag är nåt av det bästa som gjorts! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shonentjejen Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Zelda- Ocarina of time och Suikodenspelen....musiken i dem ger mig gåshud!! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 METAL GEAR SOLID MUSIKEN!!! DAM DAM DAAAAAAM DAMDAM DAAAAMDAMMMDAMDAAAAAM DAM DAM DAAAAAM DAM DI DI DUM DUUUUUM... Ah sorry, jag rycktes med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordGalak Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Final Fantasy!! man bara älskar Nobuo Uematsu :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zoulkeeper Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 ninja gaiden shenmue halo 1&2 the thing Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet april 20, 2005 Anmäl Share Skrivet april 20, 2005 Det finns många som har bra musik men dessa är i en klass för sig: Zelda-serien= Så jäkligt bra musik till alla spel Final Fantasy-serien= Nobou Uematsu, behöver jag säga något mer? Chrono Trigger= Detta fantastiska spel har ett förtrollande soundtrack. Spelet är också mitt favoritspel tillsammans med Ocarina of Time. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet april 25, 2005 Anmäl Share Skrivet april 25, 2005 Bästa spelmelodierna återfinns på Commodore 64, dess SID chip är oslagbart. Många otroligt duktiga kompositörer som skapade musik till dess spel, bla Hubbard och Galway. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 CHRONO TRIGGER musiken.. oj oj oj (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sakura-chan Skrivet juli 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2005 Hmmm... Jag säger nog The legend of Zelda (alla spelen alltså). Jag gillar deras soundtrack grymt mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2005 FF Crystal Chronicles Z.O.E (Första och 2nd Runner, även Fist Of Mars (GBA)) Zelda spelen Finns säkert mer men inga jag har i åtanke just nu.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gege Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Lätt Chrono Trigger, Musiken i spelet är SÅÅÅÅÅ underbar :D sedan har vi FFVII och IX, VII ger mig Gåshud ffs ^^;; http://www.bluelaguna.net - Lyssna/tanka ost från rpg spel. :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kasu Skrivet juli 24, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2005 http://www.videogamepianist.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet augusti 20, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2005 Final Fantazy och Zelda Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thursday Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Enkel fråga, Final Fantasy VI till SNES har spelhistoriens överlägset bästa soundtrack. Jag skulle vilja gå så långt och påstå att introduktionslåten från 'Grand Finale'-CDn är världens bästa låt genom tiderna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 PSO Ep. 1&2 OST och PSO ep. III OST är bra. Zelda är fortf. klassiskt. OCRemixes= wunderbart Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet september 29, 2005 Anmäl Share Skrivet september 29, 2005 ojoj, svårt att säga , lyssnar på så mycket spel musik. men jag nämner de sountracks jag kommer på just nu.( och som först tänkte tanken på) Grandia serien : Noriyuki Iwadare är en mästare! Final Fantasy serien: Nobuo är min idol, tillsammans med Iwadare. Shenmue 1 Tekken Megaman Chrono Trigger Disgaea Silent Hill 2 Secret of Mana Street Fighter 2 Final Fantasy Tactics Legend of Zelda Skies of Arcadia Suikoden Wild Arms Kingdom Hearts Castlevania SOTN: är väldigt förvånad att ingen har nämnt det här spelets soundtrack än, som är ett mästerverk. försök att spela spelet utan att nynna på Michiru Yamanes mystiska och vacka melodi slingor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet september 30, 2005 Anmäl Share Skrivet september 30, 2005 Enkel fråga, Final Fantasy VI till SNES har spelhistoriens överlägset bästa soundtrack. Jag skulle vilja gå så långt och påstå att introduktionslåten från 'Grand Finale'-CDn är världens bästa låt genom tiderna. Vet inte om det har världens bästa spelmusik men den ligger iaf uppe i absoluta toppskiktet. Jag vet inte om jag hört just den introduktionslåten men jag ska kolla upp det, den saken är klar. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Jag har mer favoritlåtar bland spelen. T.ex. är FFX-2s musik ganska sunkig, men Eternity ~Memory of Lightwaves~ (pianolåten i första menyn) underbar, en av de bästa i TV-spels historien (jag gillar den bättre än To Zanarkand!). FFX-2 har även 1000 Words ~Orchestrated Version~. FFX har Hymn of the Fayth, To Zanarkand och Suteki Da Ne (båda versionerna, fast jag föredrar Orchestrated). Kingdom Hearts har Hikari och diverse remixer av den. Chrono Trigger har ju ägiga Ayla's Theme och Robo's Theme, för att inte tala om Schala, Crono's Theme och diverse sorgliga låtar jag inte kan namnet på. GGXX-serien har ganska ägiga låtar rent allmänt, bl.a. Bridget's theme tycker jag är väldigt bra. Super Smash Bros. Melee har också många bra låtar (de flesta remixer av gamla). Vilket ledde mig till att ladda ner Kirby-låtar och de är också bra! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yami Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 "Lucifer's Call" och "Final Fantasy-serien" är helt klart det man kan lyssna på om och om igen! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Final Fantasy's soundtracks :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hojo Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Jag lägger en röst på musiken till Enchanted Lands för Atari ST (av MadMax). Det finns mycket bra ny musik, men hans låtar håller verkligen grymt bra än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Men ffs alla gillar ju samma sak!!! Ok Bra spelmusik: Terranigma hava mycken maffig musika. Bubble & Bobble, gillar ni inte det... >_> Shanghai Alice's shooters har skön musik. Half-Life 2 har riktigt grym tempohöjar musik, när spelet anser sig spela musik alltså. Väldigt glest mellan musikpartierna tyvärr. Silver hade mycket trevlig bakgrundsmusik. Introt till det ursprungliga Metal Gear äger ännu. Sen är det ju givet att man gillar Megaman, Castlevania bla bla för deras musik äger. (dock ballade kompositionerna till megaman ut runt X4 ungefär) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Sen är det ju givet att man gillar Megaman, Castlevania bla bla för deras musik äger. (dock ballade kompositionerna till megaman ut runt X4 ungefär) Precis, jag tycker att X1 har den absolut tuffaste musiken i alla megamanspel. Nu måste jag lyssna lite på spc:n bara för det :) Det är inte mycket som slår 16-bitarselgittarer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Unreal Tournaments soundtrack tycks glömts bort :(. Lucky Luke till Gameboy har en riktigt bra låt när man rider bredvid ett löpande tåg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg