Deakka Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 mixen på rob hubbards commando e rätt skön. Sen tycker jag ju såklkart att FF spelen har grymt skön musik, men de e man ju inte först o nämna :/ har ett remixalbum med parasite eve musikemn some rätt bra också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Vad är det med er? :PHar ni aldrig hört talas om C64? Gammla SID klassiker som Spy Vs Spy och Last ninja soundtrack äger ut dagens fjuttiga grejer :P Monoton müsio für alles! Rob Hubbard och Martin Galway über alles :) C64 och SID-chippet äger det mesta när man pratar spelmusik... Finns så himmla många bra låtar från C64 spel... Deakka: remixen på Commando? Instant Remedys? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Kingdom hearts..... Åhh vad förbannat skön kairis theme är!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiko Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Hej. Personligen gillar jag musiken till Golden Sun och älskar musiken till Zelda-spelen. Mne jag gillar också musiken til 1080 till N64. Men jag kan inte få tag i den! Om ni vet något om nån sida som har den sköna musiken till detta spel skullle jag bli väldigt tacksam. Hej då Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Baldurs gate serien har ganska sköna låtar. Night Elves musik i WCIII: TFT är riktigt skön också :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 Melodierna från FFVI är klart bäst. Synd bara att SNESens ljudchip är så himla fattigt... Annars diggar jag musiken från Jet Set Radio spelen skarpt. Jepp, speciellt Öppnings låten och på Operan. CID låtar låter är ju roligt att lyssna på en gång typ, men efter en stund känns det som nån slår spikar i öronen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ammis Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 jag gillar musiken i FF spelen (de som jag spelat). Zelda spelen har några underbara. Kan inte nämna någon dålig Zelda låt som jag hört. Har inte lyssnat på så många gamla spelsoundtrack från ex C64. Den äldsta spelmusiken som jag lyssnar på är Megaman som har några riktigt bra låtar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Gammla sköna 8bitar musik är ju nice :D typ super mario bros och sånt ;P Annars är det ju Zelda spels musiken som äger självklart.. alla har väl nynnat på någon låt ifrån zelda serien väl :P ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet augusti 6, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 Har redan sagt Chip n' Dales och BFV, men måste faktiskt lägga till Zelda musik, hur kan man inte älska den? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiko Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Alla snackar om Last Ninja.. Ärligt talat, Så bra är den inte. Jag gillar Wizball 2000. Skön som få. Introt till BattleField är mäktig.sen får vi ju inte glömma Gunsmoke. Så j*kla bra musik!! Vad tycker ni om Ghosts n´Goblins? Nån som vet en skön remix till den, så säg till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Wizball 2000 är grym, men IMHO inte lika grym som Instant Remedy - Last Ninja. Men mest gillar jag att lyssna på riktiga sids, även om mixar har sin charm. Wizball satt man o spelade mycket förr som liten pilt... klarade det nästan (tror jag)... men fasen va svåra spelen var på den tiden då det inte gick att spara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MP Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Metal Gear Solid 1 och 2. Shenmue 1 och 2 Final Fantasy serien. Silent Hill Serien. mm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eak-s brother Skrivet november 14, 2004 Anmäl Share Skrivet november 14, 2004 den bästa spel musiken är lungt megaman2 musik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 Ocarina of time Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 FF serien och om man får nämna ett pc-spel så säger jag ES III Morrowind. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 1, 2004 Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 Argh, tre sidor med svar och ingen nämner Suikoden II? Musiken i det spelet är bland det bästa som har gjorts. It gotta be! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sadako Skrivet december 1, 2004 Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 Allt som Kukeiha-klubben häver ur sei är bäst. Så enkelt e det bara. Club Kukeiha är ansvariga för i princip all musik för Konami såsom alla Genso Suikoden, alla Metal Gear, TwinBee etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Grandia 2 - Saint helm eller vad låten nu hette :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 självklart Final fantasy spelen, specillet 8 och 9 också Zelda, Mario, Silent Hill och Dragon Quest Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Min lista och kommentarer: Zelda - vad annars? Unreal + UT - Underbar stämning. Golden Sun + The lost Age - Motoi Sakuruba vet vad han gör. Elder Scrolls 3 : Morrowind - Jeremy Soule är fantastisk! Outcast - Moskvas Symfoniorkester. Castlevania - "Vampire killer", "Bloody tears" och "Beginning". Symphoony of the nights har ett riktigt bra soundtrack med. Starcraft och Warcraft 2, men också World of warcrafts musik går inte av för hackor heller. Glenn Stafford! Temat till Metal Gear Solid är rätt snajsigt också. Mega man 1+2+3+X - Frälsning säger jag, Frälsning! Mariomusiken - klämtjäck som bara den. Yoshi's Island - underbart trallvänlig. (tillhör mariospelen men ändå.) MDK - Otroligt bra musik för ett sådant relativtr okänt spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet december 13, 2004 Anmäl Share Skrivet december 13, 2004 Legends of Zelda-serien -mysig lyssning Halo 1 & 2 -storslaget Dom bästa enligt mig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nanobreaker Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 zelda Final fantasy och ett par andra spel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pzyko Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Jag säger bara Morrowind! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 17, 2004 Anmäl Share Skrivet december 17, 2004 Hmm, jag skulle nog påstå att Suikoden II har riktigt skön musik. Annars kanske, Final Fantasy Tactics? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet december 21, 2004 Anmäl Share Skrivet december 21, 2004 Jet Set radio spelens OST Sonic spelens OST spec Sonic Heroes Annars brukar Squarespel ha toppklass på sin musik Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg