-Kakashi- Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Har inte ritat alls länge, men tänkte lägga upp en bild jag gjort ändå. Ge gärna kritik. Klicka HÄR för att se bilden. Mvh -Kakashi- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 ganska bra...förutom att armarna ser lite sladriga ut...=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Halsen ska sitta i mitten på torsot, dvs överkroppen. Annars så gillar jag den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Som sagt, armarna ser lite mysko ut och händerna är lite för små, fast händer är ju jä*ligt lurigt att teckna så... Men annars va den bra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Tack för era svar. Jag har egentligen inte övat på kroppar. Har bara gått igenom huvud/ansikte, ögon. Men så ville jag testa att göra en hel kropp, så jag lade undan boken och började skissa :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Samma här jag har också ritat en massa huvuden, kroppar är MYCKET svårare tycker jag. Och det är svårt att få ögon att se Levande ut har jag märkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Samma här jag har också ritat en massa huvuden, kroppar är MYCKET svårare tycker jag. Och det är svårt att få ögon att se Levande ut har jag märkt. Okej. Sen kom jag på att jag ritat två Chibi-figurer med, fast de är från boken. De har ju bara halvcirklar som händer, så där är ju händerna mycket lättare å rita :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 28, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2004 Ja den va bra ritat men armarna sitter lite sladrigt halsen sitter inte i miten (man måste vara på prick noga ;)) Ja och skorna är ett minus me dom ser lite mysko ut snyggt hår och snygga ögon man ser att du har S"Så här tecknar du manga" av Katy Coope stämmer det kläderna va väll bra men lite mer fantasy nu kommer vi till ett av det viktigaste posen den där posen va lite tråkig men du rita ju bara nu du hade ju inte övat på kroppen ännu en gång snyggt hår lycka till med tecknadet ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2004 Ja den va bra ritat men armarna sitter lite sladrigt halsen sitter inte i miten (man måste vara på prick noga ;)) Ja och skorna är ett minus med dem ser lite mysko ut snyggt hår och snygga ögon man ser att du har S"Så här tecknar du manga" av Katy Coope stämmer det kläderna va väll bra men lite mer fantasy nu kommer vi till ett av det viktigaste posen den där posen va lite tråkig men du rita ju bara nu du hade ju inte övat på kroppen ännu en gång snyggt hår lycka till med tecknadet ;) Ja det stämmer. Har du också den eller? :) tack för kritiken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 28, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2004 Haha ja det har jag tyckte jag kände igen dom sortens ögon (men en tur gissning).Lägg upp en till bild vet´ja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet oktober 28, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2004 Det jag gillade mest med bilden var ögonen! balla ;) Lite småfel här o där, men fin bild :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet oktober 29, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2004 mm, ja din stil påminer för mkt om Katy Coope's stil om jag får komma med mer ett förslag än kretik, börja träna på en egen stil, försök alltså inte teckna precis så som katy "lära sig teckna böker" är mer till för riktlinger än så här ska du göra jag skulle oxå investera i en "how to draw manga" bok, vilket jag personligen är bättre än denna bok! men träna vidare, och tänk på anatomin hela tiden! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 29, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2004 Exakt som zaffe sa det finns bättre en Kary Coope´s bok t.e.x. http://www.sfbok.se/asp/sokresultat.asp Lycka till, bor du i sthm så gå gärna till sf leta reda på en bok som du känner att du tycker om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Tack för svaren. Har inte riktigt hunnit skissa nåt mer :( eller hunnit och hunnit. Har inte gjort det. Ska göra lite idag! :D Men ska man börja teckna av bilder som sin favorittecknare gjort eller ska man göra eget eller ska man skaffa sig en "How to draw manga"-bok? Vilket rekommenderar ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Rekomenderar 1:an till at börja med och så tycker jag inte att du ska "rita av" någonting alls du kan studera poser och former, hur näsans placering skall sitta på ansiktet utan att se konstigt ut, hur man får en snygg form på tex kvinnans ben (bland det svåraste) mm men rita inte av nått! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 En sak till om du hade tänkt dej o bli rätt bra på teckna manga så får man träna rät mycke minst en gång om dan typ. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Att studera hur saker ritas är väldigt viktigt, det har jag också märkt. Varje gång jag kollar på anime så lägger jag märka till nya saker, det är sådant som gör att du blir bättre och bättre med tiden. Och så måste jag säga till zaffe, att rita av ger faktiskt mer än vad man tror. Men man skall inte fastna på att rita av samma bild fler gånger då man inte får så mycket information av det. Men om du ritar av många bilder så måste du plocka upp något av det. Men som zaffe och sade innan, det är mycket viktigt att studera hur saker ritas och former. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Tack så mycket allihopa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 1, 2004 Anmäl Share Skrivet november 1, 2004 Nu kakkashi väntar alla på bevis om du fattat vad alla har sagt lägg upp en till bild bara.Glöm inte rita en bra pose inte dålig man kan undra det finns det dåliga poser ja det gör det rita en när gubber rör på sig mycket så gå till rit bordet o rita en MANGABILD ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg