PokaSorM Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 det har jag också ^^ men tänk nästa gång får man Blue Eyes Wihte Dragon då komer många köpa tinigen bara för koret elle om jag har fel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sensimilija Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 När Naruto klottrar på de fyra hokagenas ansikten på berget skriker han åt alla de som tittar på honom: "PUNDHUVEN!!! Liksom, Typ, Dra åt skogen!" Sen heter kage bunshin no jutsu, multipel skuggklon hehe. Det borde finnas bättre ord för de sakerna. håller med dig där den e inte så bra (översättningen) på just naruto men den va rätt okej på båda shaman king och yu-gi-oh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Det värsta i Naruto var väl iallafall "jag bara, jag bara!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Det värsta i Naruto var väl iallafall "jag bara, jag bara!" Varför? Det är typ det han säger. Du får gärna komma med ett förslag på bättre översättning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Jo men, Genma. Du vet hur det är. När den genomsnittlige dajväks-fjortisen läser Mangafilmsserietidningsserier gör han/hon det, bland annat, för att läsa en dialog som är iallafall lite mer avancerad en dess egna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 När Naruto klottrar på de fyra hokagenas ansikten på berget skriker han åt alla de som tittar på honom: "PUNDHUVEN!!! Liksom, Typ, Dra åt skogen!" Vad då? Tror ni att Naruto pratar coolt eller? Hur har ni läst originalet? Sen heter kage bunshin no jutsu, multipel skuggklon hehe. Det är tajuu kagebunshin no jutsu som heter "multipel skuggklon". Gissa varför. tajuu: flertal, många, multipel kage: skugga bunshin: alter ego, avatar, kopia, i det här fallet "klon". Det borde finnas bättre ord för de sakerna. Förslag? Om ni tror att Narutos "ore sa, ore sa!" betyder något annat än "jag bara, jag bara!" har ni blivit lurade av någon mindre nogräknad översättare till engelska. Hans vardagsspråk är fullt med "liksom", "typ" och "bara" (eller deras japanska motsvarigheter). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Shika: Att det inte är bra Svenska kan jag hålla med om. Men som sagt, jag misstänker att det är en ganska bra översättning (om du misstror mig, läs n00bens inlägg. Han om någon borde veta). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Varför? Det är typ det han säger. Du får gärna komma med ett förslag på bättre översättning. Spelar det någon rollv ad översättningen är? Det är väl lika jobbigt om han säger Jag bara, jag bara som om han säger ore sa, ore sa. Jo men, Genma. Du vet hur det är. När den genomsnittlige dajväks-fjortisen läser Mangafilmsserietidningsserier gör han/hon det, bland annat, för att läsa en dialog som är iallafall lite mer avancerad en dess egna. Jag är sjutton, inte fjorton. Fjortis stadiet var jag alldrig inne i tyvärr så jag kan inte identifiera mig e det du menar. Dock så förstår jag att av någon anledning att du ej kan respektera min åsikt vilket jag tycker är riktigt dåligt. Speciellt efter som du drog till person angrepp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Det är väl lika jobbigt om han säger Jag bara, jag bara som om han säger ore sa, ore sa. Eftersom det var översättningen som diskuterades så läste folk ditt inlägg som om du tyckte att "jag bara, jag bara" var "jobbig" i betydelsen "en missanpassad översättning", och inte "jobbig" som i betydelsen "det lät lika jäkla jobbigt som i originalet". Om man nu tycker att Naruto är jobbig är det nog bara att inte läsa serien alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Om man nu tycker att Naruto är jobbig är det nog bara att inte läsa serien alls. Njae serien är ju värd att läsas nästan enbart för kakashi och jiraya ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Njae serien är ju värd att läsas nästan enbart för kakashi och jiraya ^^ Förvisso... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Skatan_Milla: Det var inte menat som et angrepp mot dig, jag generaliserade bara (eller ironiserade om du så vill). Jag vet väll inget om din ålder (jo, nu förvisso). Och den är ointressant. Jag drev med serien (lättsamma slagsmålsserier) och genomsnittsbeundraren av serien i fråga (som är Nisse fjorton år, som tycker det är häftigt med tecknat våld). Inte med dig specifikt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 Igår fick jag nr 1 2005 :D Stor presentation av Shaman King! Tackar så mycket :D Och av dem serier dem överväger att ha efter Sandland så tycker jag att Bleach verkar bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 Å! Idag fick jag Shonen Jump nr 1 2005. Har inte läst den än.Väntar tills i kväll. Men jag längtar till nr 2 2005, för då får man med en skiva som man kan spela Yu-Gi-Oh online. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg