Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 jo, jag hörde från en kompis att barnkanalen (ägd av svt) ska börja sända Cardcaptor sakura! Men vilken tid och datum? om det nu är sant... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Mmm, läste faktiskt det nyss och det är väl antagligen den som det snackades om i animevisningar i luleå-tråden där zimeon inte fick säga vad det var förnågon. Han sa att den skulle komma i december nån gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Domo arigatou Herr fantasi... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Mjo, stämmer att det är CCS och jag ser verkligen fram emot det ^^ Edit: 6 December har jag för mig att det stod på animanga.nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Ja det ser man verkligen fram emot! :) Lätt att jag ska se den B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Athanasia Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Nämen se där^^ Jag ser även fram emot det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 kolla in simons länk! ...som finns här: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=1688 (Länken tillagd av Genma, Moderator) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Jag började på en ny tråd för att det kändes lite dumt att komma med en enorm infodump som sjätte inlägg. Men det är väl sak samma. Är lite putt på att SVT inte gav mig startsignalen utan att jag fick veta det i efterhand att man fick släppa på informationen. Jag som påmint dem så många gånger och till och med skrev pressreleasen åt dem. Suck. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 stackars dig...Men jag ogillar genma *bara i detta ögonblick* för att han låste tråden..jag pm:ade dig några frågor... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Jag började på en ny tråd för att det kändes lite dumt att komma med en enorm infodump som sjätte inlägg. Men det är väl sak samma. Jag tyckte det vore dumt att det skulle pågå en diskussion om samma sak i två trådar, därav låsningen. Men det var bra info, så jag gjorde den "läsvärd". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 jag såg några av snitt av card captor sakura(CARDCAPTORS) när jag befann mig i usa i 4 år. Observera att det INTE är Cardcaptors. Cardcaptors är en manglad och amerikanifierad version av Cardcaptor Sakura. Det här är det japanska ocensurerade originalet. Det är jag, Tom Wallenström och eventuellt en till som översätter. Vi gör vårt bästa för att synka uttrycken, men det lär bli ganska kul att jämföra språkdräkten i varje avsnitt. Om jag har förstått kommer det vara i stort sett varje dag. Fyra gånger i veckan, tyckte jag de sa. Tidig eftermiddag, alltså runt fyra eller fem skulle klockslaget vara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 jag såg några av snitt av card captor sakura(CARDCAPTORS) när jag befann mig i usa i 4 år. Observera att det INTE är Cardcaptors. Cardcaptors är en manglad och amerikanifierad version av Cardcaptor Sakura. Det här är det japanska ocensurerade originalet. . Jag vet! men jag menade att jag har dett stilen. såg den då när jag var 8 så jag hade inget att jämnföra med men japanska originalet e ju klart bättre! Det är jag' date=' Tom Wallenström och eventuellt en till som översätter. Vi gör vårt bästa för att synka uttrycken, men det lär bli ganska kul att jämföra språkdräkten i varje avsnitt. Om jag har förstått kommer det vara i stort sett varje dag. Fyra gånger i veckan, tyckte jag de sa. Tidig eftermiddag, alltså runt fyra eller fem skulle klockslaget vara.[/quote'] Vet du ungefär vilka dagar (jag vet att jag är jobbig) så att jag inte typ bokar nåt stort med nån kompis då... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Vet du ungefär vilka dagar (jag vet att jag är jobbig) så att jag inte typ bokar nåt stort med nån kompis då... När jag svarar "Fyra dagar i veckan, tyckte jag de sa" så menar jag också att jag inte vet så exakt. Men det är i stort sett varje vardag, alltså. Man får väl ställa videon, annars. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Har tänkt fixa en boxer länge, så nu kanske det blir en. Mycket bra av SVT i varje fall, jag hade aldrig någonsin trott att anime skulle sändas på japanska i Sverige, men där hade jag fel :) Hoppas fler kanaler tar efter SVT nu också, så får vi se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 köp boxer utan program kort! man får typ 1,2,3,4,5 barnkanalen mtv ztv och tv 8 nästan gratis! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Tidig eftermiddag, alltså runt fyra eller fem skulle klockslaget vara. Med andra ord precis den tiden jag inte är hemma på dagarna =( Nåja, det blir väl att överväga att skaffa någon form av inspelningslösning då =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 zimeon: Har SVT tänkt sig att ta in mer anime, eller väntar de och ser hur det går för CCS först? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 De är mer eller mindre redan beredda att köpa in nästa serie, men det skadar nog inte att det går bra för henne först. Vad de nosar på är dock högst inofficiellt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Låter spännande. Vet Du vilken det är? Är den lika guldig som CCSakura? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 men det här är ju helt underbart...oj oj..=) min värld gungar..japanskt tal...textat på svenska...helt yber...och jag som har barnkanalen me...helt underbart...verkar som en bra serie me..bara för att kolla, det va den 6 december det skulle börja visas? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Trevligt. Och bra att ni tar direkt från Japan och inte från USA :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Vet Du vilken det är? Jag vet faktiskt vilken de nosar på, men där är det inte avgjort än så det hysch-hysch. Men det är inte ett dumt val, det heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Och där blev Herid pank... jag sam aldrig trodde att jag skulle se på TV igen. Nu kommer jag slösa bort de sista kronorna på mitt bankkonto och införskaffa en boxer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Det blir väldigt intressant, har aldrig sett serien förut så det blir ett bra tillfälle.. Det vi bör göra nu är skriva ett uppmuntrande brev till SVT, gjorde jag själv igår. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6287 get on it! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Bara de inte tar den hemska textnings stilen som de brukar ha (svart streck med vit text) det döljer en stor del av det jag vill se! YELLOW SUBS TO THE PPL! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg