Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2025

Rekommenderade inlägg

Slime 300 säsong 2: Aoi Yuuki koko, waiiii! Again!

Witch Watch: Om Flying Witch var mindre slice of life och mera tsukkomi. "Min hand sitter fast i mössan" i trailern slog hårt!

Aru Majo ga Shinu Made: Samma vibbar som Elaina men mer avslappnad och förhoppningsvis inte så bitvis mörk. 

The Gorilla God's Go-To Girl: Amane Kanata fick sin egna serie lol! Stilen ser bra ut och bekant men kan inte riktigt sätta fingret på varifrån.

Guilty Gear Strive - Dual Rulers: Kan vara kaotisk om dom ska ha med alla karaktärer från spelet och att försöka sammanfatta hela universumet blir nog tufft. Gillar dock stilen, påminner om in-game cinematiken. Ett kanske här.

Mono: Bokstavligen Yuru Camp fast med en fotoklubb. Måste ses!

Ninja to Koroshiya no Futagirurashi: Verkar riktigt charmig och gillar animationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rock wa Lady no Tashinami deshite: En high class lady som hellre vill spela rock. Ser väldigt lovande ut.

Summer Pockets: Ny adaptation av en key VN. Så en hel del pain and suffering, förmodar jag.

Lazarus: Kan inte direkt säga att jag är ett enormt fan av Shinichirou Watanabe, men är väl ändå värt att nämna att hans nya serie till slut är redo.

Anne Shirely: Oroande att det är The Answer Studio som gör denna, men ändå intressant att se hur denna blir.

Gundam G-Quacks: Gundam med Kurosawa Tomoyo som huvudkaraktär. Gör det nästan lockande att ge den ett försök.

Chotto dake Ai ga Omoi Dark Elf ga Isekai kara Oikakete Kita: Ser suspiciously bekant ut 🧐

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser ut som en ganska medioker säsong. Lazarus ska vara en andlig uppföljare till Cowboy Bebop, men Bebop var mer än Watanabe. Och av trailern blev jag inte fängslad av Gundam Gquuuuuux, men jag är väl lite intresserad av att se om Tsurumaki-Enokido-Anno hittat på något fräscht eller knasigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...

Atelier Master: En sån där fånig liten fantasyserie om en huvudperson som är bäst i allt men inte fattar det. Han hamnar i olika äventyr som han och hans olika kawaiiko-vänner (som alla är kära i honom) löser med sina förmågor och sitt goda humör. En snäll petitess.  5/10.

I'm the Evil Lord of an Intergalactic Empire: Salaryman blir bajsad på av livet och vill "hämnas" i sitt nästa liv i ett scifi-universum genom att vara ond och självisk. Det enda som förstaavsnittet visar av hans nya liv är fula 2D/3DCG-strider mot namnlösa Macross-ripoff-rymdflottor där han beter sig som ett osympatiskt rövhål. Serien verkar vara omtyckt; jag hoppas att den är det av en bättre anledning än att läsarna drömmer om att terrorisera oskyldiga för att de är missnöjda med sina egna liv.

(Efter tredje avsnittet:) Okej, det kanske handlar om att han gör gott genom sin hänsynslösa själviskhet, vilket lämnar en mindre bitter eftersmak, men det är fortfarande fult och dåligt. 4/10.

Sword of the Demon Hunter: Grabb med halvdemonsyster år 1830 tas om hand av en väktare med dotter, i en by med en prästinna som bla bla demoner bla bla svärd. Åren går, tills några demoner (intelligenta långlivade humanoida monster) kommer och det blir tragedi. Det är lite torftigt och förutsägbart, och jag har aldrig varit en samurajtidsfan, men ärligt talat märkte jag inte att det var ett dubbellängdsavsnitt förrän det nästan var över, så det kanske har något? Men någon Demon Slayer är det verkligen inte. 5/10; jag får nog se nästa avsnitt också, då det utspelar sig i modern tid. Kanske blir bättre eller sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Catch Me at the Ballpark: Ölsäljartjej i ledningen för stort karaktärsgalleri i miniepisoder som kretsar kring baseball-sportstadion i olika positiva sammanhang. I början såg det ut att vara romantik då hon var flörtig med en sliten salaryman, men av vad jag läst av mangan tog det väldigt liten plats. Serien varvar komedi utan skämt med ljumma sentimentala livsöden, så det känns mest meh. 5/10.

Once Upon a Witch's Death: En käck europeisk häxlärling får veta att hon kommer att dö av en förbannelse på sin 18-årsdag, om hon inte kan samla 1000 lyckotårar, vilket förstås innebär att vi får se olika livsöden; i första avsnittet vill en flicka ha blommor till sin sovande (döda) mamma. Munter moéstil, så det var överraskande tungt! Och överraskande välbalanserat i humor/lätthet och sentimentalitet. 6/10? Fast jag kommer inte att följa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Too-Perfect Saint: Tossed Aside by My Fiancé and Sold to Another Kingdom: Helgonet gör allt, perfekt. Alla vet att helgonet gör allt, perfekt. Men hon ler inte, så ingen gillar henne (utom lillasystern). Således blir hon (se titel). Spoiler spoiler, givetvis hittar hon i sitt nya hem folk som uppskattar henne, medan hennes gamla hem kollapsar som ett korthus. Storyn är nött, och platt p.g.a. svartvit moral och tell-don't-show, så det enda den duger till är en billig "justice boner", där den bästa hämnden är ett gott liv. Även detta blir fort för enformigt. 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rock Is a Lady's Modesty: Mamma gifte om sig med riking så nu måste tonårsdottern på flickskolan konstant låtsas vara högklass, men hon träffar en skolkamrat som oväntat nog spelar trummor. Jag är inte såld på "Marimite-turned-up-to-11"-skolmiljön (eller huvudpersonens bisarra frisyr), och jag fann att avsnittets rockutmaning saknade energin som jag tror att de hoppats på, men bildspråket är lyckat, och "rock som utlopp för kvävande liv" är ett bra tema. Fast jag slutar avsnittet med viss avsmak för trumtjejen och utan ett större sug att se mer. 6/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hello guys, det var ett tag sen jag hade tid att titta in här. Men jag var tvungen att kolla lite åsikter inför vårens startfält som jag verkligen tyckte var mellanmjölksvarning direkt... Sceleris sa det rätt; mediokert!  Jag tänkte iaf. ge ett par serier lite uppmärksamhet och kolla in om de är något att ha eller om de ska droppas.

Mono -  Yuru camp feeling, så hoppet finns om något trevligt att titta på. 

Can a Boy-Girl Friendship Survive? - JC Staff gör ju bra saker oftast så det kan vara värt att spana in bara för den sakens skull. 

Food for the Soul - Känns lättsam och lite småkul, hoppas bara den levererar och det inte bara blir töntigt och slapstik.

Apotekarens dagbok - självklart ska man ju se vidare på denna. Har blivit oväntat förtjust i Maomao och hennes quirky stil och minspel. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter