PsychoCaptain Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 Jag har sett några "fortsätt berättelsen" trådar häromkring och tänkte köra nåt liknande fast som serie isället. Fins ju ett gäng här på sidan som tecknar en hel del så det borde kunna bli rätt kul. Okej, så här hade jag tänkt mig det hela: Jag postar första biten av en serie. Den slutar med en cliffhanger och nästa person fortsätter där det slutade. Eftersom det tar lite tid att få ihop en serie vore det bra om den som vill fortsätta skriver det i ett inlägg innan så det inte blir flera olika fortsättningar på samma slut (hm, fattar nån detdär?)... Det är fritt att välja om man vill teckna bara en ruta eller en lite längre sekvens. Tusch, blyerts, färg eller svartvitt. Använd eran egen stil. Blanda in humor, drama, kärlek, action eller skräck! Att teckna bra är inget krav, bara det går att urskilja vad som händer :) Har inget namn på serien än (eller på huvudpersonen) så kom gärna med förslag. Ny regel: (!) Man har max en vecka på sig att göra klart sin seriebit (!) Tar man längre tid på sig går turen över till nästa person på listan. Använd inte digitalkamera för att lägga in bilden på datorn. Har man inte tillgång till scanner går det tyvär inte att vara med. Fortsätt Serien: Del 1 av PsychoCaptain Del 2 av Hellsinger Del 3 av Shadow Naruto Del 4 av Zaffe Del 5 av Jasper Del 6 av Skatan Milla Del 7 av PsychoCaptain Del 8 av Japs Del 9 av Zaffe Del 10 av Håkan Del 11 av Arla-kaninen Del 12 av Tomado Del 13 av Mustela Del 14 av Japs Del 15 av Hellsinger Del 16 A och Del 16 B av PsychoCaptain Del 17 av Snake-servant Del 18 A och Del 18 B av Mustela Del 19 av Zaffe Del 20 A och Del 20 B av Hellsinger Del 21 A och Del 21 B av Japs Del 22 av Docster Del 23 av Mustela Del 24 av Hellsinger Del 25 A och Del 25 B av Arla-kaninen Del 26 av InAction Del 27 av Hellsinger Del 28 A och Del 28 B av Mustela Del 29 A, B, C, D, E, F, G, H, i, J, K, L, M, N, O och P av Ghos7 Del 30 av Docster Del 31 av Zaffe Del 32 A och del 32 B av Svempa Fortsättning av Japs följer... Fanart: Hela gänget av Tomado Yxnax av ThoseN Allihop + drake av Hellsinger Yxnax av GinGirl Chibi av Hellis Huvudpersonen av Ghos7 Mini Yxnax av Doddis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 AS>BRA den är kanon fattar inte at du kan göra så bra serier jag väntar med snänning effter nästa sida. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 AS>BRA den är kanon fattar inte at du kan göra så bra serier jag väntar med snänning effter nästa sida. Tackar! Jag väntar också på fortsättningen själv :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 de där va riktigt snyggt...hmm, en kul idé de här.. men får avvakta för tillfället, har så mycke o göra just nu =_= Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 Jag tar på mig det svåra uppdraget att rita en fortsättning.. Hur lång tid får man egentligen på sig? Tror jag kan få klart någonting i bästa fall imorgon (onsdag), i värsta övermorgon (torsdag).. Har i alla fall redan kladdat ner en skiss.. :P Vänta er inget mästerverk ala PsychoCaptain bara, hehe :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Otroligt skön idé! Jag är med!^^ (om man anses skicklig nog?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Eh, jag får nog tyvärr dra mig tillbaka för tillfället, kan inte rita klar någon serie av diverse anledningar som känns lite för privata för att rabbla upp här.. tyvärr.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 jag kan ta nästa eller ska hellsing göra det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Okej, Hellis (visste väll att du skulle nappa :) )tar nästa bit och sen Shadow Naruto efter det. Kul att ni gillar iden! :D Hur lång tid får man egentligen på sig? Fins ingen tidsbegränsning. Var och en tar den tid han/hon behöver. Men om det går för lång tid, flera veckor typ, kanske någon annan får ta över. Synd att du inte kunde just nu. Kanske i senare? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ghos7 Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Cool idé, gillar den ^^ fast jag hinner kanske göra en sida bara :S jag har så mycket att göra, speciell min serie. Men..men...IDÈN ägde ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Sketchade på min sida när du sa att hellis va först! den övre raden sketcha jag på 5 minuter respektive den undre på en halv... Bara för att visa nåt lolligt! http://img.photobucket.com/albums/v486/Clementinbulle/kirbydude.jpg NOTERA: detta är bara en sketch och ingen slut produkt! asså det betyder ingen bakgrund, snyggt detaljerat eller snyggt ritat över huvud taget! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Synd att du inte kunde just nu. Kanske i senare? Kommer garanterat "kladda ihop" något senare i serien :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Jag vill göra efter Hellis tur! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Ser faktiskt rätt bra ut Shadow Naruto, men glöm inte att serien ska vara på svenska (tack och lov)... Tror det kommer bli en rätt intressant serie, men jag har en fråga till skaparen. Är det tänkt att en tecknare får teckna flera gånger? Och hur ofta i så fall? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 ShadowNaruto, vill du fortfarande rita en seriebit efter Hellis eller kom du helt av dig nu? I fortsättningen är det bra om ni väntar med att börja teckna tills jag, det enväldigt överhuvudet, informerat om vem som står på tur. För nuvarande ser uppställningen ut såhär: Hellis-ShadowNaruto-Mr Mustachio Om jag glömt nån får ni gnälla. Är det tänkt att en tecknare får teckna flera gånger? Och hur ofta i så fall? Ingen begränsning på antalet gånger man får va med. Hur ofta vet jag inte. Beror väll på hur många som vill vara med antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Sign me up! Efter Mr M Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Allright! Snart så.. (sida uppe imorrn tror jag^^) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Jag var bara tvungen att lägga in en catgirl... >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Ho ho ho! Lysande!! Shadow Naruto, din tur! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet oktober 10, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2004 Sign me up! Efter Zaffe, då antar jag=9. Jätterolig idé föressten, hoppas bara att intresset stannar så att den inte självdör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet oktober 10, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2004 Grunt: Vad menar du? Signa upp mig. Just nu är min scanner trasig, men väntelistan är ju ganska lång så den är nog fixad när det är min tur.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 10, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2004 Jahapp... Väntelistan så här långt: ShadowNaruto (håller på i detta nu) -Mr Mustachio-Zaffe-Grunt-Jasper Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Jasper: Nej, det är lätt hänt att intresset svalnar när det gäller sådant här. Speciellt ifall någon skulle få för sig att ge storyn en sådan tvist så att fortsättningen skulle bli löjligt dålig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Uhmm.... är det nån som hört nåt från Shadow Naruto? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 JO NU KOMMER ÄNTLIGEN MIN EFTER TRE DAGAR! (fan vad hetsigt!) jo jag orkade inte förminska så jag lägger bara in urlen: http:// http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... rsatts.jpg Jo den blev lite konstig..kunde ha lagt ner mer tid på den... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg