MathJuice Skrivet maj 1 Anmäl Share Skrivet maj 1 3 minuter sedan sa Raccomunk: Ledtråd 8: Haremplanerare Katsuragi från Senran Kagura... nej, det kan inte stämma. Vem annars vill ha ett harem? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 1 Anmäl Share Skrivet maj 1 Det är väl fler än en idolanimefigur i listan kan jag tänka mig, men jag kan inga figurer, så jag tänker att en alternativ tolkning av "three, two, one, go to hell" (som hade kunnat vara nån rockig musikanimetjej som räknar in sin grupp) skulle kunna vara mer bokstavligt och syfta på Rory Mercury. 🤔 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 2 Författare Anmäl Share Skrivet maj 2 11 timmar sedan sa MathJuice: Katsuragi från Senran Kagura... nej, det kan inte stämma. Vem annars vill ha ett harem? Behöver inte nödvändigtvis vara åt sig själv 🙃 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 2 Anmäl Share Skrivet maj 2 Lite krystat att kalla henne för planerare, men Maomao? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 2 Anmäl Share Skrivet maj 2 Meroune Lorelei från MonMusu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 2 Författare Anmäl Share Skrivet maj 2 Ledtråd 8b: Tredje prinsessan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 2 Anmäl Share Skrivet maj 2 Mi3ku i Kvintessentiella kvintetten? Det är ju harem med rika tjejer där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 2 Författare Anmäl Share Skrivet maj 2 Det var nog svårare än planerat det här 😅 Nino bäst kvintett för övrigt Ledtråd 4b: Synchrogazer Ledtråd 5b: I want to improve! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 3 Anmäl Share Skrivet maj 3 Kayo-chin... Är det möjligt från Love Live? Men är det Rin eller Hanayo? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 3 Författare Anmäl Share Skrivet maj 3 Att jag skulle ha en favoritkaraktär som kommer från Love Live? Preposterous! ..du får rätt för Rin. - - - Kanon Matsubara - Rin Hoshizora Holo Shinobu Oshino - Kurumi Tokisaki Ledtråd 2a: Blå eller grön? Ledtråd 2b: Gonna be a music millionaire Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell Ledtråd 4b: Synchrogazer Ledtråd 5a: Geh Ledtråd 5b: I want to improve! Ledtråd 8a: Haremplanerare Ledtråd 8b: Tredje prinsessan Nya ledtrådar Ledtråd 2c: Sanrios bortglömda franchise Ledtråd 9: Naken karate Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 3 Anmäl Share Skrivet maj 3 (redigerade) Aha! Sanrio + idol-/musikanimeälskaren Raccomunk = Show by Rock, vars huvudperson heter Cyan – vilket är namnet på färgen mellan blå och grön. (Red.:) Och naken karate är Misora i Hagure Idol? Redigerad maj 3 av Sceleris 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 3 Författare Anmäl Share Skrivet maj 3 Där har du din (min) gyaru! Misora Haebaru - - Kanon Matsubara - Rin Hoshizora Holo Shinobu Oshino Cyan Hijirikawa Kurumi Tokisaki Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell Ledtråd 4b: Synchrogazer Ledtråd 5a: Geh Ledtråd 5b: I want to improve! Ledtråd 8a: Haremplanerare Ledtråd 8b: Tredje prinsessan Ledtråd 4c: Man kan kalla henne kristen... Ledtråd 5c: Hennes bänk är världskänd Sceleris är ett poäng från att få majoriteten... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 3 Anmäl Share Skrivet maj 3 Misora som etta, så pass! (Fastän Sarah är bättre!!) Bänk...press? Hibiki i Dumbbell? 😅 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 3 Författare Anmäl Share Skrivet maj 3 Jag besökte bänken i fråga när jag var i Japan förra månaden ☺️ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 4 Anmäl Share Skrivet maj 4 Åka till Japan i mars/april! Dra på trissor! En bänk som går att besöka kan vara antingen ett reklamjippo typ "vi har återskapat Suzumiya Haruhis klassrum och du kan sitta i skolbänken vid vilken hon gjorde sin kända självintroduktion"... eller så kan det vara en verklig bänk som använts i en anime/manga. Och då är det ju knappast en skolbänk i en riktig skola. Så jag började tänka på bänkar och på sannolikt Racco-certifierad Cute Girls Doing Cute Things-anime... och i första avsnittet av Yuru Camp så är det ju en tjej som sover på en bänk i första avsnittet! Den kanske är känd? Nadeshiko i Yuru Camp är min gissning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 4 Författare Anmäl Share Skrivet maj 4 3 timmar sedan sa Sceleris: Åka till Japan i mars/april! Dra på trissor! En bänk som går att besöka kan vara antingen ett reklamjippo typ "vi har återskapat Suzumiya Haruhis klassrum och du kan sitta i skolbänken vid vilken hon gjorde sin kända självintroduktion"... eller så kan det vara en verklig bänk som använts i en anime/manga. Och då är det ju knappast en skolbänk i en riktig skola. Så jag började tänka på bänkar och på sannolikt Racco-certifierad Cute Girls Doing Cute Things-anime... och i första avsnittet av Yuru Camp så är det ju en tjej som sover på en bänk i första avsnittet! Den kanske är känd? Nadeshiko i Yuru Camp är min gissning. Nadeshiko 😍 Hon ligger dock tyvärr strax utanför min toplista. Ledtråd 5d: Ufo Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet maj 4 Anmäl Share Skrivet maj 4 Det kan också vara romcomen där en kille får nobben av två olika tjejer på samma bänk och en tredje skummare tjej i glasögon som förföljer honom. Kommer inte på namnen dock... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 6 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6 Ledtråd 5e: Oj, jag råkade visst stava fel på förra ledtråden Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet maj 6 Anmäl Share Skrivet maj 6 Den här leken är på tok för avancerad för mig, men jag har en gissning på femman och tänkte egentligen gissa redan på första ledtråden. Hon som spelar Euphonium i Sound Euphonium (Kumiko Oumae, hette hon efter lite googling). Först och främst föra att hon notoriskt utstöter en mängd läten som utfyllnad vid samtal, något som används på tok för sällan för att få dialog att flyta bättre. Dels för att jag vill minnas att hon hela tiden var relativt bra på euphoniumen, bättre än vad hon själv trodde, men saknade motivationen till att spela, men när den kom till baka har jag för mig att hon uttryckte att hon ville bli bättre på instrumentet. Gällande bänken har jag ingen aning. Men efter att ha googlat på namnet och "bench" så visar det sig att en bänk har uppenbarligen helt glömt av från serien finns markerad på Google Maps. Om detta faktiskt innebär att den är ett populärt resmål eller snarare ett random fan som bara satt ut den på en karta låter jag vara osagt. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 6 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6 Klart det är Kumiko! Serien utspelar sig för övrigt i Kyoto Animation's hemstad Uji, och alla platser som karaktärerna besöker är baserade på verkliga platser i staden. Bänken som Kumiko ofta (ibland i sällskap av Shuuichi) stannar vid på väg hem från skolan kan man hitta längs strandpromenaden vid Uji River. Misora Haebaru - Kumiko Oumae Kanon Matsubara - Rin Hoshizora Holo Shinobu Oshino Cyan Hijirikawa Kurumi Tokisaki Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell Ledtråd 4b: Synchrogazer Ledtråd 4c: Man kan kalla henne kristen... Ledtråd 8a: Haremplanerare Ledtråd 8b: Tredje prinsessan Ledtråd 4d: Symfoniska kugghjul Ledtråd 8c: Trouble (läs det som om du var japan) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 7 Anmäl Share Skrivet maj 7 Starkt jobbat, Klibbnisse! Jag har också sett Euphonium, men att den skulle ha en känd bänk blev en "red herring" för mig... 😅 Fyran är uppenbarligen någon från Symphogear, men jag har inte sett Symphogear. Åttan är uppenbarligen någon från To Love Ru, men jag har inte sett To Love Ru. Eller, jag har förvisso läst tillräckligt med porrdōjinshi av den för att känna till namnen "Rito", "Mikan", och "Darkness"... (⁄ ⁄•⁄ω⁄•⁄ ⁄) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet maj 7 Anmäl Share Skrivet maj 7 1 timme sedan sa Sceleris: Fyran är uppenbarligen någon från Symphogear, men jag har inte sett Symphogear Samma här, och det känns som att man enkelt kan hitta svaret med lite googling, men det känns som fusk så jag lämnar över det till någon annan utan samvete. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 7 Författare Anmäl Share Skrivet maj 7 😓 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 11 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11 Ni hade så klart rätt med Symphogear och To Love-Ru. Rätt svar var Yukine Chris och Momo Belia Deviluke. Misora Haebaru Momo Belia Deviluke Kumiko Oumae Kanon Matsubara Chris Yukine Rin Hoshizora Holo Shinobu Oshino Cyan Hijirikawa Kurumi Tokisaki Oavsett vem som hade svarat så vinner @Sceleris med 5 poäng! Om han känner för att fortsätta spelet så får han välja en ny (eller samma) kategori. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 12 Anmäl Share Skrivet maj 12 Yatta! Jag får fundera riktigt hårt på det här. Jag har ingen självklar favoritlista. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg