Sceleris Skrivet juni 14, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2007 Liknande kampanjer: Två för 99:- på Discshop Anime för 49:- på CDON.COM Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juni 14, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2007 NTSC->PAL-transfers med jp->en->sv undertexter... :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 14, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2007 NTSC->PAL-transfers med jp->en->sv undertexter... :/ Ja ja ja, vi vet, japanska DVD har oändligt mycket bättre kvalitet på alla sätt och vis, men vissa (inte jag) kanske gillar eller behöver kassa svenska DVD-släpp. :P Det är annars nu, men då jag var en liten parvel (före det blev lätt att ladda ner och man hade bredband hemma) hade jag jublat åt utbudet som finns nu. Då hade jag gladeligen köpt billigt skräp för min lilla veckopeng -- hellre det än apdyra USA-importer från SF-Bokhandeln. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet juni 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2007 Preliminärt releasedatum: 2007-08-22 Pris: 179:- på discshop.se Extramaterial: Trailer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 20, 2007 Anmäl Share Skrivet september 20, 2007 Jag som trodde att Emina var ett avslutat kapitel på den svenska marknaden. Nu slår dom till med 3 titlar på en gång. Space adventure cobra Streetfighter II - The movie Appleseed (1988) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Lite nytt. Priserna avser Discshop Emina satsar vidare och har valt att göra det på Robotech - Macross Saga. Del 1-4 99:- Del 5-8 99:- Del 9-12 99:- Inte släppt ännu men kommer väl med en löpande utgivning kan tänkas. Noble Entertainment följer upp sina tidigare releaser med att släppa dom i väldigt billiga boxar. Love Hina - Hela serien plus dom två specialarna 189:- Ninja Scroll TV - Hela serien 129:- Ragnarök - Hela serien 189:- Fruits Basket - Hela serien 189:- Dom släpper även Black Lagoon - 002 129:- Och fortsätter att ge ut Ergo Proxy. Tror dom precis blivit klara med utgivningen av School Rumble och DNAngel. Audvid/Ozon fortsätter ge ut Requiem from The Darkness. Sony släpper Tekkon Kinkreet 169:- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Vafan, de skänker ju i princip bort filmer! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Wow, tur att man ännu inte hade köpt Fruits Basket. =D Men vill ju ha School Rumble för 189kr. =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 Noble Entertainments andra titlar. Som t.ex. School Rumble, Ergo Proxy och DNAngel kommer säkert förr eller senare i liknande utgåvor, skulle jag tro iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 vart sugen på att köpa love hina boxen och fruits basket boxen nu, men vad ska jag då göra med mina två första dvd volymer av dessa serier? webhallen har just nu en animekampanj där fruits basket och love hina dvd:erna kostar 39 kr styck. finns en del andra anime där ochså. Edit: som konata skulle säga, extra yeah. (om det nu var så hon sa det) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 28, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 28, 2007 Jag hoppar nog över dessa utgåvor. Dels har de andrahandsöversatt filmen via engelskan, dels har de inte ens bemödat sig att översätta episodtitlarna till svenska, för på baksidan av fodralen står de på engelska. Det känns lite väl underligt då orginaltitlarna faktiskt är japanska. Jag vet inte om de innehåller ytterligare 'fel', då jag vägrar köpa svenska släpp av animé-TV-serier när de inte ens orkar översätta episodtitlarna till svenska. Det är tur att åtminstone långfilmerna får ordentliga utgåvor... Nej tack. En slapp DVD-produktion där de, inte ens fullt ut, har kopierat en amerikansk utgåva med ett ganska kasst resultat är ingenting för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 28, 2007 Anmäl Share Skrivet november 28, 2007 -Jo, utgåvorna lämnar ju en del att önska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Priserna avser Discshop Audvid har nu efter mycket om och men samt förseningar hit och dit släppt: Appleseed (2004) - Final Edition (2-disc) 189:- Dom har även följande releaser. Requiem from the Darkness - Complete (4-disc) 249:- Samurai Champloo - Complete (7-disc) 439:- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet december 13, 2007 Anmäl Share Skrivet december 13, 2007 Lite nytt. Priserna avser Discshop Emina satsar vidare och har valt att göra det på Robotech - Macross Saga. Del 1-4 99:- Del 5-8 99:- Del 9-12 99:- Inte släppt ännu men kommer väl med en löpande utgivning kan tänkas. En liten rättelse. Det är inte Emina som ger ut denna serie utan Scanbox. Det innebär att vi har fått ytterliggare en aktör på den svenska marknaden. Funderar på om man kanske ska prova första utgåvan för att se hur textningen är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet januari 29, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2008 Lite mer på gång när det gäller den svenska marknaden. Hayao Miyazaki - Boxset Det levande slottet, Spirited away och Min granne Totoro Preliminärt releasedatum: 2008-03-12 Kikis expressbud Preliminärt releasedatum: 2008-03-12 Legender från Övärlden Preliminärt releasedatum: 2008-05-14 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet mars 8, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 Jag upptäckte precis att Zoron Media AB (Christer Hagströms nyaste bolag) har släppt Sandybell på DVD-box, en med de gamla svenskdubbade avsnitten samt en separat med hela serien på originalspråk, med nordisk textning. Referens: http://www.discshop.se/filmer/dvd/sandybell_samlingsbox_5_disc/P98110?utm_source=Monitor&utm_medium=Transactmail&utm_content=Product http://www.discshop.se/filmer/dvd/sandybell_samlingsbox_original_5_disc/P98112?utm_source=Monitor&utm_medium=Transactmail&utm_content=Product 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 8, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 Det visade Negi igår. Är det nåt mer vi missat de senaste sex åren? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet mars 8, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 Det visade Negi igår. Är det nåt mer vi missat de senaste sex åren? Du ber mig lägga in det i tråden, och så dissar du mig direkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 8, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 Du ber mig lägga in det i tråden, och så dissar du mig direkt. Förlåt, jag menade att jag ville att du skulle börja hålla tråden uppdaterad igen. (Och med " " så menade jag "vi eller åtminstone jag har verkligen inte haft någon koll alls på vad som kommer/kommit ut i Sverige de senaste sex åren ".) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 19, 2012 Anmäl Share Skrivet september 19, 2012 Nu har Studio S Entertainment släppt hela serien "Sherlock Hund" på DVD. http://www.discshop.se/filmer/dvd/sherlock_hund_hela_serien_5_disc/P101275 http://www.studiosentertainment.se/sherlock-hund/ http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=290 http://www.imdb.com/title/tt0088109/ 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 21, 2012 Anmäl Share Skrivet september 21, 2012 Nu har Studio S Entertainment släppt hela serien "Sherlock Hund" på DVD. Väldigt kul att se sådana utgivningar. Kanske lite synd att det inte är svenskdubbat bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet september 24, 2012 Anmäl Share Skrivet september 24, 2012 Jag hoppas att den säljer tillräckligt mycket för då kanske Studio S ger ut mer anime i framtiden. Dom har gett ett halvt löfte om det i varje fall. Själv är jag nyfiken på den där boxen och ämnar köpa den när jag får råd. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet december 19, 2012 Anmäl Share Skrivet december 19, 2012 Sony Pictures släpper en samlingsbox med anime. Release är preliminärt satt till 6/3 2013 enligt Discshop. Alla filmerna i boxen finns, eller har funnits tillgängliga sedan tidigare. Filmer som ingår i boxen är; Cowboy Bebop First Squad Memories Paprika Tekkonkinkreet Legend of the Millennium Dragon Tokyo Godfathers Steamboy Metropolis 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 19, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 19, 2012 Maffig box! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet juli 10, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2014 Det är inte varje dag som den släpps utgåvor med svensk undertext, men den 25 juli så släpps följande importutgåva; http://www.discshop.se/filmer/dvd/lupin_iii_collection_7_disc_import_sv_text/P126296 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg