Spazer Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 En annan röstskådis jag gillar är Unshou Ishizuka. Är väl mest känd som röstaktör till Jet i Cowboy Bebop skulle jag tro. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Kvinnliga: Miyamura Yuko - Som Bland andra gör rösten till Souryuu Asuka Langley (Evangelion) och Casca i Berserk. (Hon spelade också tjejen i informations videon i Battle Royale) Romi Paki - Temari i Naruto & Ken i Digimon Säsong 2. Romi Paki är f ö en av de få Japaner jag hört som lyckats uttala engelska ord mer lr mindre korrekt. Houko Kuwashima - Min absoluta favorit. Hon gör rösten till Yurika i Nadesico och Kuon i RahXephon. Hur kan man INTE älska Kuons röst? Mannliga: Seki Tomukazu - Sagara i FMP, Touji i Evangelion, Yamada Jiro i Nadesico & Bart Garsus i Vandread Nobutoshi Kanna - Kabuto i Naruto, Knuckles i Sonic X, och Kaze i Final Fantasy Unlimited Kappei Yamaguchi - Ranma i Ranma ½, Inuyasha i Inuyasha, Artemis i Sailor Moon och Shesta i Escaflowne Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Vad fan? Ingen har nämnt Kobayashi Yumiko som ju är jättebäst :) Varken excel saga eller puni puni poemi hade kunnat fungera med någon annan... Om någon ska ha fet respekt så är det hon ;)[/b] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Känner inte till många skådespelare egentligen, men jag måste säga att min favorit är Hayashi/Kanna Nobutoshi som, bland andra, gör rösten till Gatts i Berserk och Midou Ban i Getbackers. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
salle Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Yami to boushi to hon no tabibito(svensk titel sökes) Mörkrets och hattarnas och böckernas vagabond hhmm måste ju bara ge mina två öre. Yami är en karaktär och så har vi hatten som en annan karaktär (Lilith) knatar runt med i större delen av serien. sen har vi Böckernas vagabonder/resenärer, vilka är alla andra som hoppar runt mellan världarna. sååååå... mitt förslag till översättning Yami, Hatten och Bok-resenärerna. men å andra sidan tycker jag att man bör lämna namnet på orginalspråk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Romi Paki - Temari i Naruto & Ken i Digimon Säsong 2. Romi Paki är f ö en av de få Japaner jag hört som lyckats uttala engelska ord mer lr mindre korrekt. För att inte tala om att hon gör ett underverk som Edward Elric i Stålalkemisten. Yami, Hatten och Bok-resenärerna. men å andra sidan tycker jag att man bör lämna namnet på orginalspråk. Ursäkta om jag tar upp det här igen, men då tycker du fel. Har du förresten läst mugennojuunin? Och mukuronaruhoshitamataruko? Dessutom tyckte jag senaste avsnittet av janguruwaitsumoharenochiguu var jätte bra. Hur vettigt låter det? Klart titlar ska översättas, så man fattar vad som sägs. Vi snackar inte kul titlar som "Schindlers list" här; japanska ord är ju bara rappakalja för de allra flesta. Vi säger "Borta med vinden", "Stolthet och Fördom" och "På spaning efter den tid som flytt", och varken vi eller böckerna har dött av det. Att använda japanska originaltitlar blir bara ett insnöat nörderi som inte släpper in nya tittare. Yami, hatten och bokresenärerna är en för svenskar i alla lägen mer lockande titel än yami to boshi to hon no tabibito, som 99,99% av befolkningen inte ens kan uttala korrekt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet december 20, 2004 Anmäl Share Skrivet december 20, 2004 Miyamura Yuko - Som Bland andra gör rösten till Souryuu Asuka Langley (Evangelion) och Casca i Berserk. (Hon spelade också tjejen i informations videon i Battle Royale) Ja Yuko Miyamura är också en av mina favoriter! Tycker hon är suverän i Berserk animén. Gillar hennes insats i Queen Emeraldas som Ruuda också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 20, 2004 Anmäl Share Skrivet december 20, 2004 Argh. Var ni tvugna att skapa en sån här tråd? Nu måste man ju begränsa sig till några stycken eller så, det blir svårt.... Kvinnliga Hisakawa Aya - Med röstmeriter som Chloé (Noir), Yuki (Furuba), Hinoto (X TV) och Skuld (Ah My Goddess) har hon en av de trevligaste och sötaste röster jag hört. Men det var nog mest Sailor Mercury/Mizuno Ami som fick mig att inse det fullt ut. Ogata Megumi - Första gången jag såg Evangelion var på ett tidigt Täbymöte våren 2002, då hade jag noll koll och intresse i varken svenska eller japanska röstskådiar. Det var först när det intresset slog igång som jag insåg vem vi har att göra med. Jamenar, detta är kvinnan som gjorde Shinji till Shinji Tange Sakura - Det här ÄR Sakura. Ingen annan motivering. Kuwashima Houko - Också en väldigt trevlig röstis, fastnade för denna då jag för massa herrans år sedan såg Nadesico där hon spelar Misumaru Yurika. Iwao Junko - Denna väldigt gulliga röstis fastnade jag för i och med Key the Metal Idol där hon gjorde ett fruktansvärt bra arbete med sin rollkaraktär. Också trevligt att hon medverkar i Cardcaptor Sakura som Daidoui Tomoyo. Mitsuishi Kotono - En till av mina favoriter som måste nämnas. Denna fastnade jag för när jag hörde henne i rollen som Usagi/Sailor Moon i Sailor Moon. Watanabe Naoko - Hördes och fastnades för i och med Vampire Princess Miyu (OAV). Fetdiggas i Hare Guu i rollen som Guu. Orikasa Ai - Först kom hon som Ryoko i Tenchi Muyou, därefter som Alexiel i Angel Sanctuary. Minns inte vilken av dessa roller som fick mig att fastna för denna röstis men hon är väl uppskattad för sitt jobb. Kawakami Tomoko - Ville inte glömma henne heller. Efter total övertygelse i Hikaru no Go har hon dykt upp lite varstans, som t.ex. Chiriko (Fushigi Yuugi) och Noel (Tenshi ni Narumon). Manliga Kamiya Akira - Mannen med det vansinnigt mäktiga skrattet. Mannen som gestaltade Dr. Suichi Tomoe och bra dessutom. Mannen som även gestaltar en viss person med hundfobi i Maison Ikkoku. Avgudas. Koyasu Takehito - Får inte utelämna Mr. Bishie han själv. Med roller bakom sig så som Kira-sempai (Angel Sanctuary) och Touga (Utena) till Rezo (Slayers) och Bobobo~bobo (Bobobo~bobo) kan man inte låta bli att fetdigga denna röstis. Tomikazu Seki - Egentligen är jag väl inte sådär jätteförtjust i den här röstisen, men han får vara med för att han spelar Sakuras brorsa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg