soujiro Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Vet att det är svårt att klämma in en top 10, men man kan ju göra ett försök.. så kan man se vilka serier folk föredrar. Ska försöka själv, men som sagt finns många bra serier :) G00od Luck! Ta helst endast serier som är "KLARA" för man måste ha en helhetsbild! Tack! - Escaflowne - Kenshin+OAV'erna - Azumanga - Initial-D - Scryed - ReadOrDie - Infinite Ryvius - Berserk - Haibane - PlanetES bubblare gatekeepers+21 recca rahxephon hng Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ScrimShaw Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Tja, det här var inte lätt. Aja här följer min lista på mina tio favoritserier. Utan imbördes ranking: - The Vision of Escaflowne - Rurouni Kenshin - Berserk - X-TV - Last Exile - One Piece - Fullmetal Alchemist - Greater Teacher Onizuka - Hajime no Ippo - Prince of Tennis Hedersomnämnande: - Naruto - Trigun - Slam Dunk Baah, skulle inte ens kunna ge en vettig lista om jag så skulle skriva upp mina 30 toppserier :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanji-san Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Tycker att det är hur svårt som helst att göra top 10/top 5 listor. Det finns helt enkelt för mycket som man gillar. För mig är det så iallfall. :P Men men, här är iallfall 10 st anime serier/OAV:or som jag älskar. Berserk Cowboy Bebop FLCL Hellsing One Piece Rurouni Kenshin Samurai X Trust & Betrayal The Vision of Escaflowne Trigun X TV Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 kusligt bra animes: neon genesis evangelion berserk boogiepop phantom kimi ga nozomu eien azumanga daioh gto kenshin trust & betrayal full metal alchemist (iaf så långt jag sett) now and then, here and there Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
noodle Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Är ny på anime (om man inte räknar barndomen då det var vanligt förekommande), så jag kommer inte upp i 10, men here we go.. 1. Naruto 2. Hunter X Hunter 3. Shaman King 4. Fullmetal Alchemist 5. One Piece Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Azon Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 De tio bästa animerna jag sett (inte i rangordning) º Slam Dunk º DB/Z º Kimagure Orange Road º Hikaru no Go º Berserk º Rurounin Kenshin º Hajime no Ippo º Yu yu hakusho º Ping pong Club º Hunter X Hunter fast den listan ändras för varje dag B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 1. Love Hina 2. Neon Genesis Evangelion 3. Oh! My Godess 4. Full Metal Panic 5. Chobits 6. Nadesico 7. Serial Experiments: Lain 8. Azumanga Daioh 9. Scrapped Princess 10. Naruto Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
urashimaryu Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Inte lätt att rangordna de man sett men kan iaf tala om vilka jag personligen tycker mycket om ^^ Love Hina (Såklart!) Rurouni Kenshin Full Metal Panic, Fumoffu Naruto One Piece Berserk Azumanga Daioh Samurai Deeper Kyo Slayers, Next, Try osv. Ai Yori Aoshi, Enishi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ninjagai Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Heh. Inte lätt att rangordna nej. ;) Iaf. Här kommer min lista, ingen rangordning. Cowboy Bebop Nadesico Infinite Ryvius Gundam 08th MS Team Gundam 0083 Stardust Memories Gundam Z Gundam SEED (ja.. jag älskar gundam :)) Scryed Escaflowne Initial D Second Stage Bubblare: FLCL Abenobashi Mahou Shoutengai Kenshin Peacemaker Kurogane Scrapped Princess Full Metal Panic? Fumoffu örk... to be continued :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Mina bästa blir väl: --------------------------- RahXephon Haibane Renmei Scryed Hikaru no Go Trigun Last EXILE Shingetsutan Tsukihime Millenium Actress Crest of Stars Hakaima Sadamitsu ---------------------------- Egentligen borde Naruto och Full Metal Alchemist vara med på listan men eftersom de inte är färdiga än så avhåller jag mig från att bedömma dem som någon av de 10 bästa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Utan rangordning: Rurouni Kenshin (TV och OVAs) Kimi ga Nozomu Eien Escaflowne Vandread Stage1&2 Hikaru no Go Hunter X Hunter Fullmoon o Sagashite Berserk Scrapped Princess Neon Genesis Evangelion --- Det var fan svårt alltså. Finns så många som skulle platsa på top10 :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Millenium Actress den är ju egentligen en film men inte mindre bra för det. väldigt bra film :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dilandau Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Här är mina favoriter (hittills har juh inte sett allt :P) 1. Escaflowne 2. Noir 3. Berserk 4. Scryed 5. Blue gender 6. Ghost in the shell stand alone complex 7. .hack//sign 8. Vandread 9. Saikano 10. Gunslinger girl Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Millenium Actress den är ju egentligen en film men inte mindre bra för det. väldigt bra film :D Hoppsan, såg inte att det bara var serier. Nåja, otroligt bra film i alla fall :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ed Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Min är: Tenchi Muyo (OVA, GXP) Cowboy Bebop GTO Full Metal Panic! (1-2) Trigun One Piece Hellsing Love Hina Naruto Wolf's Rain Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stimpa Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Det här var verkligen svårt. men jag ger det ett försök :D Hikaru No Go Saikano Ranma½ Full Metal Alchemist Onegai Teacher I My Me! Strawberry eggs Naruto Hajime No Ippo Chobits Vandread Såja. nu får jag ångest för det är så många flersom vill in i listan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuko Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Noir Kenshin Infinite Ryvius Scrapped Princess Last Exile Escaflowne X-TV Scryed Flame of Recca Azumanga Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Rouroni kenshin(lång och bra) Vandread Azumanga Daiho Vision of Escaflowne Tsukihime Hellsing Full metal panic fumoffu Evangelion Chobits Angelic layer *Ovanstående följer inte nödvandigtvis denna placering i en rangordning* Kan nån ge mig en proffisionel bedömning om jag ska se gundam wing serierna eller inte, är det en mech serie som liknar evangelion eller är det något helt annat? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
river Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Ujuj, kräver lite betänketid. Neon Genesis Evangelion GTO Serial Experiments Lain Haibane Renmei FLCL Berserk Robotech (av nostalgiska skäl) Excel Saga Trigun Cowboy Bebop Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 1. The true lunar chronicels (bara så bra, fast slutet gör en ledsen). 2. Naruto (mums mums, humor och våld) 3. Neo Genesis Evangelion (Djupt med mycket våld, Tjosan!) 4. Scrapped princess (Gillar fantasy) 5: Princess monoke (kommer inte ihåg ritkiga namnet, det är inte en serie men endå) Det blev visst bara 5.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Ugh... alla dessa svåra listor >:D Tv-serier - Xtv - Shingetsutan Tsukihime - The Vision Of Escaflowne - Kiddy Grade - Full Metal Panic? Fumoffu - Fruits Basket - GITS:SAC gig1 - Peace Maker Kurogane - Great Teacher Onizuka - Witch Hunter Robin OVA - FLCL - Kenshin OVA1 - Kenshin OVA2 - Read Or Die - Oh! My Goddess (första OVA:n jag såg, den håller ett sentimentaltvärde) - Angel Sanctuary Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Argh.. beslutsångest. Full Moon o Sagashite Vision of Escaflowne Full Metal Panic!/Full Metal Panic? Fumoffu! Mobile Battleship Nadesico Ranma 1/2 Revolutionary Girl Utena Tonari no Totoro (Jaja, ingen serie men iaf) Dragon Half Fruits Basket Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto Serial Experiments Lain Record of Lodoss War Pom Poko (Nej, inte en serie men.. :P) Chobits Ingen ordning på dem, men men.. :P Ahh! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Ranma½ Bleach Fushigi Yuugi Hikaru no Go Excel saga Vision of Escaflowne Neon Genesis Evangelion Inuyasha Witch Hunter Robin ehhh... det där var bara 9 XD och några av dem manga :)* [Edit] vänta! Jag gillar ju också Dragon Half! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freytag Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Mina 10 favoriter. Ej rangordnade Dragonball+DBZ GTO Cowboy bebop Wolf's rain Kenshin TV+OVA Berserk Ah! my godess Love hina loddoss war TV+OVA Golden boy Oj, jag klarar inte av det här. Top30 skulle kanske gå. Finns massor av serier som jag älskar och inte har skrivit här. Skrev rätt så fort, så jag har nog glömt en del av mina favoriter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xenocloud Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Jag tycker det är svårt att säga vilken som kommer på första plats osv. Alla Anime serier är bra på olika sätt. Jag skriver upp dem utan inbördes ordning. Chobits Excel Saga Full Metal Panic! Full Metal Panic? Fumoffu Great Teacher Onizuka Last Exile Najica Blitz Tactics Onegai Teacher Rahxephon Rurouni Kenshin Saikano Scrapped Princess To Heart Trigun Vandread 1st Stage Vandread 2nd Stage Vision Of Escaflowne Weiss Kreuz Gluhen Yami To Boushi To Hon No Tabibito Zone Of The Enders: Dolores,I Okay okay jag vet att det är inte 10st Jag hade svårt och välja 10st så jag dubblade det så det blev lättare så jag tog 20st tittlar. Jag skulle kunna skriva dit massa till men jag vill inte skriva in mer när man bara skulle ta 10st Hur som helst så tycker jag dem hära 20st jag skrivit är bra serier och är värd att titta på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg