Stekeblad Skrivet juni 13, 2021 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2021 Den 16 oktober 2020 hade filmen Demon Slayer: Mugen Train (Kimetsu no Yaiba: Mugen Train) biopremiär i Japan och trotts en pågående pandemi har filmen slagit flera rekord och är bland annat den japanska film som dragit in mest pengar på bio någonsin. Den 16 juni, 8 månader senare är det dags för filmen att göra premiär i Sverige. Filmen utspelar sig mellan säsong 1 och säsong 2 (som sägs få premiär under 2021). Olikt många animefilmer är den alltså inte separat från serien och om du tänker se den andra säsongen när den kommer borde du inte skippa Mugen Train. Genom ett samarbete mellan Streamingtjänsten Wakanim och distributören NonStop Entertainment så listar de i skrivande stund ca 50 biografer runt om i landet som kommer visa filmen. Den kommer visas med japanskt tal och antingen med engelsk eller med svensk textning. Klicka här för NonStop Entertainments lista över biografer 1 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 13, 2021 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2021 Fler tomma biosalonger, kan jag tänka mig. Det spelar nog inte så stor roll för populariteten här att biofilmen var en superhit i Japan, eftersom den var en superhit för att TV-serien och mangan var en superhit. Undrar vad deras strategi är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet juni 13, 2021 Författare Anmäl Share Skrivet juni 13, 2021 Jag kan inte säga något om hur populär Demon Slayer är i Sverige men det är inte bara i Japan som filmen är en hit. I USA har den tagit sig in på topp 3 animefilmer som visats på bio och listas som nummer två över filmer för 2020 sätt till hela världen i någon pengafaktor. Hur det går i Sverige får vi se de kommande veckorna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg