Hikikomori Skrivet februari 16, 2021 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2021 Hur gör man en sådan? Vill minnas att jag tidigare läste något om att man skulle göra det genom att klicka på +Skapa men där hittar jag inget sådant alternativ. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet februari 16, 2021 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2021 Jag kan skapa en statusuppdatering genom den knappen. Den kanske är låst så att man måste ha gjort x antar inlägg innan man kan göra det. Sceleris eller MathJuice vet säkert om det där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet februari 16, 2021 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2021 Det var skumt. Finns det en rad med "Senaste Statusuppdateringar" strax under sökrutan? Om den finns så finns även en liten inputruta som läser "Vad tänker du på?" som fungerar som en genväg för det. Annars vet jag inte om det är inaktiverat för nyare konton eller om det hänt något specifikt. @Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 16, 2021 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2021 Det finns vissa funktioner som är låsta för nya medlemmar; när man har postat 100 inlägg/kommentarer/statusuppdateringar/... så räknas man som “pålitlig medlem” och får använda mer diskutrymme, skapa blogg etc. Men statusuppdateringar ska inte var låsta för nya medlemmar. Märkligt! Jag prövade att låsa och sedan låsa upp. Jag vet inte om det lagade till problemet, men jag provade att logga in med ett dummy-konto som inte är “pålitlig”, och det fanns en knapp för att skapa statusuppdatering. Så vänligen försök igen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Riss Skrivet maj 3, 2022 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2022 Jag hittar inte heller någon knapp för att skapa statusuppdatering. : ( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 3, 2022 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2022 Den 2021-02-16 vid 05:23 sa Hikikomori: Hur gör man en sådan? Vill minnas att jag tidigare läste något om att man skulle göra det genom att klicka på +Skapa men där hittar jag inget sådant alternativ. 4 timmar sedan sa Riss: Jag hittar inte heller någon knapp för att skapa statusuppdatering. : ( Jag hittade felet. Det är en individuell inställning, och den var på avstängd per standard för nya användare. 🤦 För att aktivera, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg