Mr Fantasy Skrivet september 27, 2004 Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 Mina första bilder jag någonsin laddar upp och tänkte att jag kunde få lite hjälp med dom. Vad som kan göras mycket bättre och vad som kan göras lite bättre. KRITIK, KRITIK och KRITIK men den ska va konstruktiv. Börjar med ansikten, sen får resten komma när jag kan det. http://img77.exs.cx/img77/7263/DSCF0263.jpg http://img81.exs.cx/img81/7082/DSCF0262.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 27, 2004 Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 till och börja med är halsen lirte för tjock och raka linjer ögonen var snygga men skulle sitta lite tätare men behöver inte dom satt snyggt där dom satt me :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 27, 2004 Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 Har du nånsin läst megatokyo det är det första jag tänker på när jag ser din stil! aja, försök att teckna ansikten med lite form viste du att teckan ansikten framifrån är svårast för dom flesta? teckna snet framifrån då får du mer träning på perspektiv oxå! ThoseN har oxå sagt några grejjor som ser lite fel ut teckna ansikts uttryck i massor oxå btw Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Hur menar du "med lite form"? Inte så jämna linjer eller? Behöver bra bilder på ansikten från sidan för att kunna se lite hur man går till väga, nån som har några tips? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Jag menar att ansikts formen är lite väl rund i dom där bilderna! visst det kan funka som stil, bara det att bilderna blir inte lika intresanta ser nu oxå när jag kollat igen att du tecknar öron lite för smått! fortsätt träna, du är på god väg! vet inte om du kollat den här tråden på läsvärt där finns länkar till tutorial sidor! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 OK, jag ska ändra på öronen, halsen, och ansikterna ska inte vara så runda. Drar ihop nåt när jag kommer hem och lägger in det så får jag se vad ni tycker. Tack för tippsen! :D Jo, jag har kollat tråden, tänkte bara att jag kunde några färdiga bilder att gå efter, inte tutorials(har massa hemma) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 lycka till... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Hmm.. Kanske så här: http://img90.exs.cx/img90/9219/DSCF0265.jpg Visar hur jag tänkte att ni menade, mer som en skiss dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Den är bättre, men gör så här när du tränar! hitta på en karaktärs ansikte (eftersom det är det du tränar på) och teckna ansiktet i alla möjliga vinklar och ansiktsuttryck! det är så man tränar hardcore! även om du själv inte tycker att det blir bra, så blir man aoutomatiskt bättre ju mer man tecknar det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Sant så sant. Tackar :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Jag vill inte klaga, men försök med att runda till längs ner på på halsen annars ser det ut som han har jätte lång hals. Jag ritade lite på hur dom ser ut ungefär (lite fult kan inte rita) http://img.photobucket.com/albums/v473/ ... axslar.jpg Lycka till... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Tänkte också på det, men som sagt bara en skiss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 det är bara en teckning ja Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 en liten bonus bild sen,bygger du upp dina gubbar när du ritar hela kroppen, eller ritar du bara på.Jag tycker du ska bygga upp så här: (lättast tycker jag) http://img.photobucket.com/albums/v473/ ... orials.jpg den blev inte så bra,gjorde den lite snabbt vet att nr2s mun är lite mongo. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Har inte direkt börjat med anatomin ännu, kommer när jag har lärt mig ansikten någorlunda(hyfsat från alla vinklar) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Okej kan du testa rita en bild på hela kroppen så kan vi säga vad som ser lite konstigt ut (om den inte blir bra)... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Jag kan garantera att det inte kommer bli bra med mina nuvarande kunskaper. Kan ju dock gå efter nån tutorial som jag har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Lycka till... ^^ Jag gör också en då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Här är min bild då: http://img.photobucket.com/albums/v473/HaztE/parken.jpg Vet inte om jag blev nöjd hade inte så lång tid på mig skulle ned och handla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Har inte orkat jobba på nån kropp ännu, jobbar fortfarande på lite huvuden, och har problem med att göra profiler. Så det kommer väl när det kommer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Det är nog bäst att du tränar på dina profiler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Fick tid och lust till att göra en så här kommer den. http://img85.exs.cx/img85/1626/DSCF273.jpg Inte direkt vad man kallar en bra bild men med mina kunskaper så... Det finns en hel del att klaga på så om ni skulle göra en lista skulle den bli lång. Så ett tips är att säga vad som blev hyffsat istället. Bli inte rädda, första åsynen är hemsk, ögonen ser helt mongo ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Gillar faktiskt byxorna^^ Och vskjortans veck på högra sidan... men vänstra sidan på torson? Ser lite skum ut som du inte la ner lika tid mycket där.. sen så.. högra handen ser konstig ut,, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet oktober 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Sant allt du säger, la inte inte ner lika mycket tid överallt(lite utav en koncentrationsfråga), tyckte båda händerna blev dåliga, det är ganska lurigt att göra dom. Men detta var mest en kroppsuppbyggnadsbild för att visa, ja allt det "ordet" innebär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Hellis har rätt den blev bra och vecken är hyfsade så du kan iallafall tecknaa nogulonda bra. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg