ElgeN Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Det är just därför SVT är en bra lösning. Visst, dem kräver tittarsiffror, men inte i samma grader som alla reklamkanaler. Jag tror att det kanske kan funka, om man nu har lite tur, och har ngn som företräder alla på ett bra sätt. Dalthor: Som sagt, jag skulle kunna göra det, men inte för tillfället. Har för mkt att tänka på för att orka sätta mig ner och göra ett föredrag som verkligen kan göra ngt. Finns som sagt många som kan göra det. Jag skriver iaf gärna på en sådan. Även fast mina förhoppningar kanske inte är de högsta. När det gäller serier som skulle vara bra anpassade så kan jag tänka mig en del. LastEXILE Escaflowne GetBackers GTO Hajime no Ippo Mahoromatic NGE One Piece Kenshin RahXephon Slayers Gundam Seed Hikaru no Go Detta är enbart önsketänkande eftersom jag inte tror att det går att köpa rättigheterna till alla dessa ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Naruto Shaman King (bra för de yngre) One Piece (Också för de yngre och kanske för vissa äldre) Fullmetal Alchemist Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Lovar föm fem öre att SVT absolut inte visar Anime, för eftersom SVT inte är mycket för reklam och stora serier. Du är skyldig mig fem öre, eftersom SVT kommer börja visa animé. Förvisso på Barnkanalen (kräver digitalbox) men ändå. *hihi... det är roligt att skriva det här gång på gång* Skulle dom nu olyckligtvis visa Naruto så kommer jag ramla av stolen och få en hjärtattack,liten sannolighet men aga hoppas iaf att det kommer att funka. Olyckligtvis? Vill du inte att SVT skall visa animé? Och jag kan säga att den serie som SVT bestämt sig för är ganska väsensskild från Naruto. Men det hindrar den inte att vara en för animénördar mycket mer värdefull titel. Och med japanskt tal! Det du! Spring iväg och köp en digitalbox, det börjar i december. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 zimeon: vilken serie blir det??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 zimeon: vilken serie blir det??? Hä få ja inte avslöja än, särrdu. Det är inte officiellt än. Däremot är det ingen hemlis att de har något på gång, och om nu folk måste skaffa digitalbox känns det lämpligt att säga att det är i december. Men det kommer en pressrelease i sinom tid. Och ni kan lita på att så fort det händer så kommer det komma upp på forumet här. I stor stil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 hur kommer det sig att du vet vilken serie det blir (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Kanske för att det är han som översätter den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 (!) (!) (!) (!) (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Kanske för att det är han som översätter den? Jag delar faktiskt uppdraget med Tom Wallenström, SVTs legendariska japantextare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Debido Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Zimeon... helt OT, men hur länge bodde du i Japan? Tänkte lära mig japanska och i OP nåt nummer så skrev du att du lärde dig japanska på riktigt i Japan... hur länge? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Trevligt, Men den serien lär säkert vara anpassad för de yngre eftersom den går på barnkanalen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Debido Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Hoppas inte! Skulle vara kul om det blev FMA eller NAruto.. men det blir det nog inte T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Näe, med tanke på att Zimeon skrev att serien är väldigt olik Naruto, så kan man nog utgå från att det inte är Naruto... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Trevligt, Men den serien lär säkert vara anpassad för de yngre eftersom den går på barnkanalen. Men alla animéfans vet också att det går att göra fantastiskt dubbelbottnade barnprogram. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Men alla animéfans vet också att det går att göra fantastiskt dubbelbottnade barnprogram. Så är det nog. Bara att vänta och se då vad svt kommer upp med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dalthor Skrivet september 30, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Oh joy! :D Zimeon: Eftersom det redan kokar i grytan så att säga så är min fråga om det fortfarande är motiverat att skicka en intresselista till SVT? Tycker du vi ska göra det eller skulle det verka onödigt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Tack för den informationen zimeon, jag har barnkanalen så jag kan se den om jag har lust :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 Oh joy! :D Zimeon: Eftersom det redan kokar i grytan så att säga så är min fråga om det fortfarande är motiverat att skicka en intresselista till SVT? Tycker du vi ska göra det eller skulle det verka onödigt? Onödigt är det nog inte, men det är nog tusen gånger mer effektivt att skicka ett brev där ni säger att ni tycker det de visar är bra (men det kan ju vänta tills den serien börjat...) och samtidigt tipsa dem om mer. TV reagerar nämligen på vad som funkar bra, inte på vad folk säger till dem borde funka bra. Om deras första animé går tokbra så kan ni lita på att de tar in fler. Om den däremot inte går bra utan de bara får en massa brev som säger "kan ni inte visa det här istället?" kommer de bara konkludera att animé har en för spridd publik och i värsta fall ge upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nara Shikamaru Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 men man måste väll tänka på att dom inte kommer köpa in naruto FMA lr någån ny populär serie eftersom dom är så dyra lr har jag fel zimeon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet september 30, 2004 Anmäl Share Skrivet september 30, 2004 men man måste väll tänka på att dom inte kommer köpa in naruto FMA lr någån ny populär serie eftersom dom är så dyra lr har jag fel zimeon? Om det hela går bra nu så är det ju inte helt omöjligt att SVT (eller någon annan kanal för den delen) vågar höja insatserna lite och köpa in exempelvis någon av serierna du tog upp. Å andra sidan så köpte ju t.ex. fyran in Yu-gi-oh och den lär ju kostat ganska hyfsat enbart p.g.a. sin längd (nu vet jag ju dock inte hur många avsnitt de köpte in). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 zimeon - e det du som har översatt one piece mfl? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 men man måste väll tänka på att dom inte kommer köpa in naruto FMA lr någån ny populär serie eftersom dom är så dyra lr har jag fel zimeon? Ja, jag tror du faktiskt har fel. Så stor prisskillnad är det så vitt jag vet inte. Det handlar mer om vad som är tillgängligt än hur mycket pengar det kostar. Att visa en film inbegriper en massa andra pengar än att bara köpa rättigheterna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Evangelion hade nog kunnat passa in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Debido Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Tror den 'r för "läskig" för småbarn... men jag har antagligen fel... Zimeon, det är inte NGE antar jag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Visa NGE i barnkanalen? Inte så troligt... Skulle vara roligt att se reaktionerna iofs; Aftonbladet "SVT's kupp mot barnsverige! Mamma: Jag fruktar för mitt barns psykiska hälsa." Expressen "Föräldrar rasar mot SVT! Föräldrarna: 'DET ÄR SJUKT!'" DN-debatt: "Fredirk Reinfeldt: SVT måste läggas ner!" osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg