Ebhen Skrivet september 9, 2019 Anmäl Share Skrivet september 9, 2019 (redigerade) Efter att ha kollat in den nya Eureka Seven filmen "Eureka Seven Hi-Evolution" (del 1 av 3) och inte blivit allt för imponerad så tänkte jag ta och se om originalserien istället då jag numera inte minns allt och det vore kul att göra ett återbesök i vad som i min värld (än så länge) är den besta mecha-serien. Är det fler som skulle vilja hänga med på en gemensam rewatch och diskussion om serien så vore ju det roligt. :) Det är ju alltid roligare att kunna diskutera det man ser med andra. Har du inte sett serien men är sugen så har du ju ett gyllene tillfälle här att vara med och diskutera den samtidigt. Hur lägger vi då upp detta? Hur många ep. per vecka? Startdatum? Jag är öppen för förslag. Trailer: Redigerad september 9, 2019 av Ebhen Stavfel 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2019 Anmäl Share Skrivet september 9, 2019 HELL YES! (๑•̀ㅂ•́)و✧ Startförslag: fyra avsnitt i veckan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet september 9, 2019 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2019 Fyra avsnitt per vecka låter helt görbart ja. :) Löpande diskussion eller allt efter första fyra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2019 Anmäl Share Skrivet september 9, 2019 Omgångsvis, typ “från söndag N日M月 får man diskutera #1-4, från söndag (N+7)日M月 får man diskutera #5-8” osv. Egentligen föredrar jag tanken på episodvis: medverkande kan vid omgångsvis diskussion ha intressanta tankar och teorier som hinner besvaras av nästa avsnitt i omgången, så att en del diskussioner kvävs innan de ens fått en chans att andas… …men ärligt talat har jag inte förtroende för att vi skulle kunna hålla ångan uppe i episodvis diskussionstråd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet september 9, 2019 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2019 Det är nog sant att det kan vara svårt att göra episodvis, men man kan ju alltid skriva ned sina initiala tankar och sen summera det i ett inlägg även om det ev. fått svar redan. Mest kul att spåna lite kring det som händer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 10, 2019 Anmäl Share Skrivet september 10, 2019 Många diskussioner brukar tyvärr dö ut efter ca 12 avsnitt och denna serie är 50 avsnitt så omgångs-vis är nog att föredra. Angående startdatum spelar det inte sås tor roll för mig, jag verkar ha de ganska lugnt nu men samtidigt ligger jag efter med mina nuvarande serier så skulle åtminstone vilja ha 2-3 veckor för att komma ikapp dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg