ladello Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Efter ha sätt hela Love hina animen + Love hina Again och läst hela mangan, så tycket jag lätt att mangan äger animen som bara fan... Här är några bra exemple --WARNING SPOLILERS-- I mangan så får man reda på mer om SU och att hon är prinsessa...ta hela bok 13 som ett exempel...Man får också reda på mer saker i slutet, om hur det går och med mera. Man får se adra karaktärer lite oftar som Nyamo och Ema.... Anyway Manga är mycket bättre...VARFÖR gjorde man inte animen exakt lika dan som mangan!!! VARFÖÖÖÖÖR!!!! ARGH....... DAMN YOU!!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Ja, ska jag välja animen eller mangan i denna halvdåliga serie så väljer jag nog mangan. Skrattade mer när jag läste mangan än när jag såg animen. Det är bra att den håller på att översättas till svenska också, import kostar. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Jag är avis på er som orkar läsa manga, jag kan inte ta mig den tid det tar att kolla igenom en. Jag klarar inte av svart vita bilder heller >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Föredrar mangan, även om jag tycker både animen och mangan är knappt ok. Så fort man tagit sig förbi lathetspärren med att orka bläddra så får man utdelning, manga är nästan alltid bättre än anime, behöver inte ta 20 - 30 minuter per kapitel, den mesta animen riktar sig till barn och ungdommar medans det ges ut en hel del trevlig manga riktat till äldre publik, m.m. Sen ska man inte dissa svartvitt... då missar man ju förutom manga underbara filmer som Dr. Strangelove, De sju samurjerna, Diktatorn och en massa mer >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet september 26, 2004 Anmäl Share Skrivet september 26, 2004 ja mangan va bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 26, 2004 Anmäl Share Skrivet september 26, 2004 det beror ju på vad man går på, animen e ju helt klart bättre om man ser till tid och färg. Men jag tycker att manga är bättre eftersom den innehåller mer, man får reda på fler saker än i animen. Iadello: Varför man inte gjorde animen exakt som manga är väll att den skulle bli väldigt lång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 26, 2004 Anmäl Share Skrivet september 26, 2004 Animen föredrar jag, Love Hina är en av inte så värst många serier jag sett där animen är många gånger bättre än mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet september 27, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 manga är lätt bäst, animen är mesig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 27, 2004 Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 animen blir lätt "barn" anpassad eftersom det visas på TV i Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet september 27, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 barn" anpassad eftersom det visas på TV i Japan Det är väll ingen ursäckt för att animen blivit mindre pervers...hentai och porr visas väll också på TV?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Det är väll ingen ursäckt för att animen blivit mindre pervers...hentai och porr visas väll också på TV?? Nej. Det finns strikta regler för vad som får och inte får visas på TV i Japan. Dessa regler har blivit striktare med åren. Några repriser på Hokuto no våld får man till exempel leta efter. Den är för våldsam för att visas idag. Bärsärk-animén är kraftigt censurerad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet september 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 okey´..det visste jag inte....men hur är det med mangor då?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Mangor är knappt censurerad alls, i allafall vad jag har sett. Jag har kollat i Tenjou Tenge och Gantz mangan och jämfört den med Animen. Det är en otrolig skillnad, mangan är otroligt mycket våldsammare. Men det är klart, DVD utgåvan av Gantz är det mycket mera våld i. Men det finns fortfarande saker som är för våldsamma i mangan och det tas bort i Animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 t ex. i mangan har de inga handdukar på sig... bl a Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 har inte läst mangan...så det får bli animen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Ikkari: gör både och! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg