Sceleris Skrivet mars 24, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2018 Inte en tävling, bara posta och svara som ni vill. Ledtråd: animetitel. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 24, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2018 San gatsu no lion? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 25, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 25, 2018 3 timmar sedan sa MathJuice: San gatsu no lion? Precis. (Du måste alltså inte posta egen nu. Fast du får gärna, om du vill.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 25, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2018 Den var riktigt clever måste jag medge. Kan dock inte posta något atm då jag ska skjutsa familjen från flyget. Dyker nog upp under veckan med något mindre smart. =3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 25, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 25, 2018 En till animetitel! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 26, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 22 timmar sedan sa Sceleris: En till animetitel! Rätt svar var Dragon Ball Super. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 26, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 26, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Animetitel. Förhoppningsvis krånglig. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 26, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Han Solo, konsert, politiker, tonårsflickidol, dataspelsfigur. Love… live… (S)… cool… idol… Love Live School Idol… Project! Eller så inte. Fridolin är ju (MP)… Men aha! Utbildningsminister! Skola! “Love”, “live”, “school”, “idol”, och då “project” på sista fast vet inte varför! Love Live School Idol Project! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 26, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Det är Love Live School Idol Project! Leia friar till Han Solo ("I love you") + livekonsert + utbildningsministern + Darin (vinnare av Idol) + Project Yasuo skin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 26, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 (redigerade) Ett par enkla men kanske roliga: Opening theme Karaktär Redigerad mars 26, 2018 av MathJuice Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 26, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Ah, den kända signaturmelodin “Genius Clown”! Och karaktären Yuri Bishfish! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 26, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Nja, tänkte mera i stil med Sir Isaac Newton och Donald Trump, thus gravityWall! =3 Den andra; När två flickor älskar varandra väldigt, väldigt mycket + huvudkaraktär i Fate/Apocrypha + fisk = Yurie Sigtuna!...Vilket är fel för det är Julie Sigtuna... Gomen. -.-* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 26, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 26, 2018 Aha! Det var inget fel med rebusarna i sig, de var bara utanför mitt kunskapsområde. (Har varken sett Recreators eller Apocrypha ännu.) :d Här kommer en bjässe till rebus! Det är en animetitel som eftersöks. I och med längden kanske det är lätt att knäcka om man tar några delar, så bonuspoäng för att lista ut enskilda komponenter. (Obs, ingen räknar poäng.) Observera att jag har satt in några minustecken och parenteser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 27, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 (redigerade) Jodu... den där rebusen kommer jag nog aldrig åt :/ Så här kommer några lätta: 1 2 3 Redigerad mars 27, 2018 av Soverejn Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 27, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 Beckguitar! Lersaft! Kepsirukaoniluftvärnka! Tror jag måste fundera mer på det här. ;d Jag ska nog avslöja min storrebus ikväll. Hoppas på många uppretade “ååååh!!”, det är då man vet att man lyckats! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 27, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 Känns som en riktigt lång titel i stil med "Is it wrong to try to pick up girls in a dungeon?", men det känns lite som fusk att bara rada upp namn på rak arm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 27, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 1 timme sedan sa Sceleris: Beckguitar! Lersaft! Kepsirukaoniluftvärnka! Tror jag måste fundera mer på det här. ;d Jag ska nog avslöja min storrebus ikväll. Hoppas på många uppretade “ååååh!!”, det är då man vet att man lyckats! Din rebus är för svår för mig, för mycket som jag inte vet vad det är och det jag vet vad det är vet jag inte vad jag ska tänka haha. Kanel citron té, tredje gången jinx, Lanparty, praliner -clannad nnm free -sir väs, yuri, wii sports, manga. När det kommer till mina, tänk på engelska och ta inte Nr.1 ordagrant, den är så enkel att den blev svår haha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 27, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 1 timme sedan sa Soverejn: Din rebus är för svår för mig, för mycket som jag inte vet vad det är och det jag vet vad det är vet jag inte vad jag ska tänka haha. Ja, det blir väl kanske lätt mindre “knep och knåp”, och mer som dåliga vitsar, typ: — Var är nötkött billigast? — (Suck…) Jag vet inte. — Ko-rea! Hahaha! — ……… Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 27, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 20 timmar sedan sa Sceleris: Facitdags! Spoiler té = thé = the Me!Me!Me! fast stryk två = Me! = me LAN-party = lan choklad minus (Clannad minus “na” = Clad = klad) = choklad minus klad = cho Gally (“Alita”) från Battle Angel Alita minus “ga” = lly = ly Teruhashi från Saiki Kusuo no Sainan är så övernaturligt vacker att alla som ser henne säger 「おっふ」 (“ohhu” = “offu”) = off = of Haruka från Free minus Kaa från Djungelboken = Haru hälsning = (sv.) hej = (eng.) hi! = hi Suzu från Seitokai Yakuindomo = Suzu En Nintendo Wii-avatar kallas för en “mii” = mi Lättromaner = ungdomslitteratur = young adult-genren = Y.A. = ya The Melancholy of Haruhi Suzumiya! *duckar för ruttna ägg och tomater* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 27, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 16 timmar sedan sa Soverejn: Jodu... den där rebusen kommer jag nog aldrig åt :/ Så här kommer några lätta: 1 2 3 Ah! Tvåan är Claymore! Men ettan… Cold + play = Coldplay?? Eh. Peter/Haber/Beck/blue/cold/cop/detective + hand/play/guitar/riff/solo… Trean. Cap/hat/red + Iruka/sensei/teacher/ninja/shinobi + oni/demon + zu/zsu + ka… Ah! GREAT! TEACHER! ONI! ZU! KA! GREAT TEACHER ONIZUKA!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 27, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2018 (redigerade) @Sceleris Ingen form av duckande kommer undan! haha Skämt åsido så är det kul med lite svårare också, nästa ska jag ta nu när jag är uppvärmd! När det kommer till mina är mycket riktigt 2 och 3 rätt! 1:an kanske inte dög som rebus, vet ej om du minns att det finns en anime som heter just "Beck". Var inte mer långsökt än så. https://myanimelist.net/anime/57/Beck?q=beck https://sv.wikipedia.org/wiki/ZU-23 Redigerad mars 27, 2018 av Soverejn Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 28, 2018 Författare Anmäl Share Skrivet mars 28, 2018 11 timmar sedan sa Soverejn: När det kommer till mina är mycket riktigt 2 och 3 rätt! 1:an kanske inte dög som rebus, vet ej om du minns att det finns en anime som heter just "Beck". Var inte mer långsökt än så. https://myanimelist.net/anime/57/Beck?q=beck Ja, det var väl “+gitarr” som krånglade till det. Så här hade jag gjort Beck! (Fast jag hade nog gjort något med Mongolian Chop Squad också.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 28, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet mars 30, 2018 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2018 Okey, NU har jag en proper rebus. En känd fras från en ganska populär serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg