c4z Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Tänkte att vi kunde dra igång en tråd om uppföljaren till det otroligt fräna Morrowind. Det jag hoppas mest och flest är att Bethesda ska göra världen i Oblivion mycket livligare än i Morrowind. I Morrowind gick alltid personerna runt på samma ställe, vare sig det var natt eller dag. Alla sa ungefär samma saker, alla affärer hade nattöppet och ingen tycktes ha något arbete för sig utan gick mest runt och gjorde....ingenting. En annan sak som skulle vara fint om dom fixade var ljuden. Lite sorl när man stiger in i en taverna, lite skrik och prat på gatorna, hoande ugglor i skogen. Ja ni fattar vad jag menar. En livligare värld på alla sätt och vis. Och lika många föremål och saker att undersöka som i Morrowind, hellst mer. Här är några bilder från spelet. Bilderna är tagna med digitalkamera på en tidning, så ni får ursäkta kvaliten. http://deftonage.onestop.net/Screens/TES4/index.html Ser otroligt coolt ut måste jag säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Det verkar som att det bara kommer till Xbox 2! Det står ju så här på en av skogs bilderna. "This Shot demostrates the incredible forests that can be generated by the Xbox 2." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Weee Skrivet september 16, 2004 Anmäl Share Skrivet september 16, 2004 Ja, det ser ju brutalt snyggt ut. Hoppas bara dom bättrar på stridssystemet en aning. Det förra fungerade men det var inte bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet september 16, 2004 Anmäl Share Skrivet september 16, 2004 Tyckte Morrowind var så trist så det inte var sant så jag kommer nog itne gilla detta heller... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SLäggan Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Ser fruktansvärt bra ut :D har lirat d gamla utav barar fan! hoppas d kommer ut till pc bara :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smilga Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 shiiiit, fina grejer! Hoppas det kommer ett construction set till det här oxå. Och ett bättre stridssystem självklart... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 lär ju itne komma till PC på ett tag, jag menar kolla bara på grafiken...aj aj aj nog inte många datorer som pallar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 Det kommer till Pc! Gamespy har en intresant artikel om det! :) http://pc.gamespy.com/pc/the-elder-scro ... 955p1.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 jävlar, men som sagt det är nog inte många datorer(inklusive min U___u) som kommer att klara av det.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 köpa nytt graffa???? ja menar...en xbox är ju inte mer än en pc den me...har något gf4 om ja inte minns fel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 köpa nytt graffa???? ja menar...en xbox är ju inte mer än en pc den med...har något gf4 om ja inte minns fel... En Xbox har en P3 733mhz, Geforce 3 (Ultra) samt 32 eller 64mb ram! Men en sådan motsvarar en pc på ca +2ghz. När de gör spel till xbox behöver de bara programera till 1 ljudkort, 1 grafikkort samt 1 moderkort. Det blir Otroligt bra optimerat motför pc som måste programeras till 100tals moderkort, ljudkort och grafikkort. Därför behöver inte xboxen vara så snabb, allt används till 100%. pc har även operativ system som slukar minne och cpu samt massor av onödiga drivrutiner som inte xboxen har. Men tillbaks tills Elderscrolls! Scrolls IV: Oblivion is currently in development for PC and future generation consoles. Dvs det kommer inte till Xbox 1. Till Pc, Xbox 2 och kankse PS3. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Undrar om de har ändrat level systemet. Gillade det så som det var i förra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 När är xbox2 tänkt att komma ut (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Frozty Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 spelar morrowind grovt mycket, så jag lär nog skaffa 2:an. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bosatsu Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Dom har väl sagt att det skulle komma till pc och next generation consoles. Vi kommer nog få vänta minst ett år för att det ska komma, hoppas inte det dock.:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 När är xbox2 tänkt att komma ut (?) Jag tror att microsoft skrev att Xbox 2 kommer om ca 1.5-2 år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Mmm. Jag är väldigt nybörjare med såna här spel men har fastnat totalt för Morrowind, så jag ser fram emot en uppföljare. Och om det dröjer tills 2005 kanske jag till och med har pengar att uppgradera allt som krävs, heh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg