MathJuice Skrivet juni 15, 2015 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2015 Tidigare har det varit att man kunde max ladda upp avatarbilder på max 50kb. Skulle nyligen prova byta bild och såg att felmeddelandet var "max 100kb", detta till trots att bilder var cirka 70kb. Bugg eller felskrivning är då frågan? Och kommer det vara möjligt för lite större avatarbilder i framtiden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 16, 2015 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2015 Hm, det är nog en bugg. Vanliga medlemmar är faktiskt begränsade till 50 kB, och Team Anime.se-medlemmar begränsade till 100 kB. Du är medlem i båda grupperna. Så det verkar ju som att den visat begränsningen från den ena men faktiskt applicerat från den andra. :x Nåja, höjer till 75 kB för alla. (Trivia: Hur stor bild kan man ha på 200x300 pixlar? Jag gjorde ett försök med att få så stor och okomprimerbar bild som möjligt, och 180 kB verkade vara så högt jag kunde komma med PNG (kvalitetsförlustfritt). Med JPEG (kvalitetsförlust, om än omärkbar) i högsta kvalitet gick den på 167 kB.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet juni 17, 2015 Författare Anmäl Share Skrivet juni 17, 2015 Confirmed it works. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet juli 1, 2015 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2015 Den gränsen kommer vi nog kunna öka i framtiden när jag är klar med optimeringarna av webbservern runda 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 1, 2015 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2015 Äntligen animeavatarer i gigapixelformat! \o/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg