Hotaru Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Vilken ska man använda för att skriva sitt namn? jag har för mig att man skriver sitt namn i Katakana nån som vet? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Jo, jag tror det stämmer. Vet i alla fall att det inte ska skrivas i hiragana, och kanji kan det ju inte heller vara, så katakana är nog rätt.. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marcus_com Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Japanska namn kan skrivas både med Katakana och Kanji. Västerländska namn skrives med katakana (detta då de inte motsvara någon japansk betydelse, och därmed ej kan tilldelas tecken). På diverse japanska sajter har jag dock fått ange mitt namn i både katakana och hiragana.. Var väl dock bara för att bekräfta att det blev rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Det är nog mer aktuellt att skriva det i katakana än i kanji, det är lättare liksom. Undrar om det finns nån som kan hela kanji alfabetet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet oktober 3, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2004 Finns det säkert nån tok som kan... Själv tycker jag 100 st var tillräckligt jobbigt att lära sig, men man får kämpa vidare! アンデシホルムストレッム är mitt namn i a f så bra fonetiskt jag kan få det.... Lite småjobbigt med svenskans uttal:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet oktober 3, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2004 アンデシホルムストレッム är mitt namn i a fså bra fonetiskt jag kan få det.... Lite småjobbigt med svenskans uttal:P Vad sägs om アンデース ホルムストロッム Edit: Tolkade det som att ditt namn var Anders Holmström, om så inte är fallet är mitt förslag troligtvis helt galet =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Mmmm, men jag utgick från att jag uttalar mitt förnamn typ "Andesch", och tyckte att アンデシ var lite mer likt det... Efternamnet är mer av en smaksak och ö är ju en sorts ljudkombination av e och o.... Mitt uttal låter nog mer som ホルムストレッム tror jag... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg