Voffe Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 Hej, hallå! Nu är det så att jag håller på med ett arbete vars syfte är att undersöka spelares av alla åldrars synsätt på de (två) olika affärsmodellerna inom spelindustrin; den traditionella affärsmodellen och, den något nyare, Free-to-play-modellen (tänk mikrotransaktioner m.m.). Utöver folks ställningar gentemot dessa försöker jag ta reda på vilket sätt folk föredrar att ta sig igenom spel (exempelvis på egen hand eller att betala en slant om möjligt för att påskynda processen (vi har ju alla begränsat med tid!)). För att undersöka detta har jag skapat en enkät för folk att fylla i, och skulle gärna uppskatta hjälp härifrån! Det är inte nödvändigt att fylla i allt eller att utveckla sig på varje svar, men de extra minuterna nödvändiga är mycket värdefulla för mig och arbetet. Citat är underbara! Frågor, kritik, kommentarer är välkomna. Skriv i tråden! Länk till enkäten: http://goo.gl/forms/wJ8GJxwBQt Att fylla i den kräver inget speciellt kontovis och är helt anonymt. Tack på förhand! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 skulle inte ha med world of warcraft på frågan "What is your opinion on the traditional business model?"eftersom man betalar i månader där. på frågan "What is your opinion on players being able to buy power in a game?"Så är iallafall mitt svar annurlunda beroende på spelet. är det PvP så är jag emot, är det bara PvE är jag för. Sen kan man undra ifall "power" betyder saker som redan går att få tag på utan pengar, eller endast går att få tag på om man betalar. kan vara bra om du är mer specefik, eller delar upp frågan i flera.på frågan "Do you think the emergence of the F2P-model has affected the difficulty of games today?"så står det under frågan en helt annan fråga "Has F2P forced any changes inside the development of video games?"Jag har helt annurlunda svar på dessa 2 frågor, med det står ihop... 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Olji Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 Han skrev dock pay to play som en del av den traditionella affärsmodellen, vilket jag kan hålla med om i viss mån. Den sista punkten Brezals tog upp är dock relevant. Själv förstod jag inte vad other-rutorna var till för, jag antar kommentarer? Hade vart bra om du hade den under de sista punkterna med, att få veta folks tankegång känns som att det kan vara användbart enligt mig, sen vet jag ju inte hur pass stor undersökningen är och hur mycket tid du har för att läsa eventuellt långa svar. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 Har skrivit en jefla massa så nu får du läsa ^^ 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 Han skrev dock pay to play som en del av den traditionella affärsmodellen, vilket jag kan hålla med om i viss mån. jo jo, men det är skillnad på att köpa en gång, och köpa en gång, men samtidigt betala per månad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Olji Skrivet april 28, 2015 Anmäl Share Skrivet april 28, 2015 Jovisst är det skillnad på prenumeration och engångspris. Dock så har prenumerationsmodellen funnits länge och är en traditionell och relativt vanlig affärsmodell enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet april 29, 2015 Författare Anmäl Share Skrivet april 29, 2015 skulle inte ha med world of warcraft på frågan "What is your opinion on the traditional business model?" eftersom man betalar i månader där. Som Olji nämnde faller, just i den här studien, Pay-to-play och att köpa ett spel för fullt pris (brick-and-mortar eller digitalt etc) under samma paraply vilket är den "traditionella" modellen. Ha gärna överseende på just den punkten! på frågan "Do you think the emergence of the F2P-model has affected the difficulty of games today?" så står det under frågan en helt annan fråga "Has F2P forced any changes inside the development of video games?" Jag har helt annurlunda svar på dessa 2 frågor, med det står ihop... Bra poäng, ändrade den lite grann. Själv förstod jag inte vad other-rutorna var till för, jag antar kommentarer? Hade vart bra om du hade den under de sista punkterna med, att få veta folks tankegång känns som att det kan vara användbart enligt mig, sen vet jag ju inte hur pass stor undersökningen är och hur mycket tid du har för att läsa eventuellt långa svar. Precis, kommentarer för att utveckla svaren. Ursäkta om det är lite obegripligt, hade funderingar på hur upplägget för dessa skulle se ut, i slutändan ser det ut som det gör. Lägger till rutor på de sista dock! Tack för feedback! Har skrivit en jefla massa så nu får du läsa ^^ Tack! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.