Ketchup901 Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 Finns det något ställe man kan titta på anime med svensk textning? Självklart då med japanskt tal. Det finns ju några få dubbade som Yu-Gi-Oh, Bakugan, Pokémon, men de är irrelevanta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 Var man kan titta på anime med svensk text (lagligt)? På DVD/Blu-ray. Här finns Discshops urval. På bio. Det har mest gällt Ghibli-filmerna som fått en begränsad spridning, speciellt med originaltal, men det har förekommit lite annat, som A Letter to Momo på någon filmfestival eller hur det nu var. På TV. Det har ju hänt ett par gånger i vår historia att det visats lite svensktextad anime, men det var nog länge sedan sist. På föreningar, t.ex. Mangakai. Ibland har de visningar där vissa medlemmar själva svensktextat anime. På nätet. Det mesta på nätet i svensktextad anime-väg är streamingversioner av utbudet som finns/fanns att köpa på DVD/Blu-ray, som detta på SF Anytime. Netflix har lite av det, men har också svensk text till 3DCG-animeserien Knights of Sidonia. Streamingsajten Viewster har Naruto Shippūden med svensk text. Och sajten Viki, vars gimmick är att användarna själva måste texta serierna, har fått lite svensk text till två animeserier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 På TV. Det har ju hänt ett par gånger i vår historia att det visats lite svensktextad anime, men det var nog länge sedan sist. jag kom ihåg en natt på svt2, 6 timmar från typ 12-6, bara anime, fast det var många år sedan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 Mm, ganska precis vad jag tänkte på (samt ZTV:s anime). Jag har kvar mellanspelet med Zimeon. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 Mm, ganska precis vad jag tänkte på (samt ZTV:s anime). Jag har kvar mellanspelet med Zimeon. :D Jag hade aldrig ZTV där jag bodde! Gaah! Jag var så jäkla sur på det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 7, 2015 Anmäl Share Skrivet april 7, 2015 Det gick att se online på ZTV! Jag minns att jag såg lite av ett Love Hina-avsnitt på nätet för att pröva. Fast man kanske bara kunde strömma direktsändningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet maj 15, 2015 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2015 jag kom ihåg en natt på svt2, 6 timmar från typ 12-6, bara anime, fast det var många år sedan. Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet maj 15, 2015 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2015 Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv. jupp, första ghibli filmen jag såg då. Men dock hade mitt intresse för anime redan börjat då. kommer inte äns ihåg hur jag fick reda på att det var anime natt då.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yakururu Skrivet september 22, 2015 Anmäl Share Skrivet september 22, 2015 Kanske är lite sent ute, fast svenska stream sidor kanske har någon anime lång film med svensk text. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Space Cowboy Skrivet januari 1, 2016 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2016 (redigerade) Här är en lista med de animefilmer jag hittat på [piratsajt] (eller kör vi bara lagligt?): - Spirited Away - Akira - The Wind Rises - Om du Lyssnar noga - Ponyo - Prinsessan Kaguya - Lånaren Arietty - The Animatrix - Lånaren Arietty Förutom KOS har Netflix nu även serier som The Seven Deadly Sins och Little Witch Academia. [piratsajt] har en kategori som heter anime men det är inte lönt eftersom ingen av filmerna fungerar. :/ Redigerad januari 1, 2016 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 1, 2016 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2016 Här är en lista med de animefilmer jag hittat på [piratsajt] (eller kör vi bara lagligt?) Endast lagligt på detta forum; se forumreglerna 1.F. Förutom KOS har Netflix nu även serier som The Seven Deadly Sins och Little Witch Academia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Space Cowboy Skrivet januari 1, 2016 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2016 Endast lagligt på detta forum; se forumreglerna 1.F. Ursäkta för besväret. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 1, 2016 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2016 Ursäkta för besväret. :/ Det lilla besvär det där innebar gottgjordes med råge av tipset om Little Witch Academia på Netflix! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Space Cowboy Skrivet januari 1, 2016 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2016 Discshop har även anime på Video on demand. http://www.discshop.se/filmer/on_demand/anime/alla 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg