Kenzoku Skrivet maj 25, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2009 Jag har sämre koll på hur mycket manga jag läst, eftersom mycket har jag läst från biblioteket (dyrt med manga ju, speciellt import). Men mellan 20-30 serier är väl en rätt resonabel siffra (fastän jag inte angav någon...?). Nåväl. Animé är rätt dyrt det med. Stjäl du, eller? Kanske, kanske inte ;) Nu vet jag inte vad det är flaskis påstår att jag har stulit från dig, men det är säkert sant :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Båtsman Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Oh hai, trevligt att träffas! Det här forumet verkar trevligt, det ska bli skoj att lära känna er alla! =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Tjenare Båtsman! Härligt med någon som har ett ordentligt nick som man kan uttala =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 3, 2009 Anmäl Share Skrivet november 3, 2009 Välkommen ombord! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Välkommen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Hihihihihi. Båtsman x) *fniss* Välkommen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Härligt med någon som har ett ordentligt nick som man kan uttala =D vad menar du med det där? >:I Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Härligt med någon som har ett ordentligt nick som man kan uttala =D vad menar du med det där? >:I 2nd ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Härligt med någon som har ett ordentligt nick som man kan uttala =D vad menar du med det där? >:I 2nd ;_; 3rdrd ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 4, 2009 Anmäl Share Skrivet november 4, 2009 Härligt med någon som har ett ordentligt nick som man kan uttala =D vad menar du med det där? >:I 2nd ;_; 3rdrd ;_; Vilka offer ni är Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 5, 2009 Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Vilka offer ni är Lätt för dig att säga, Neeg-... Negg-... Nääg-... Nägg-... ja, hur fan man nu säger det! >_ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 5, 2009 Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Scel.. Ske.. Selleri! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet augusti 15, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2010 26 år Yrkesofficer Man(Kille känns lite..15-årigt XD) dessutom med det jobb man har så där det iaf sägs att vi gör män av pojkar B) Började väl få ett intresse för anime/manga nån gång runt 2000, Början till intresset stavas Ghost in the shell B).. Sen har väl intresset gått i vågor. Är väl ingen storkonsument av anime/manga utan väljer lite mer selektivt Hängde bra länge på Zmanga var medlem 52 eller nått.. så mer eller mindre från start till sidan dog nu och nu har man hittat hit Har även ett visst intresse av dataspel, F.E.A.R1&2, World in Conflict samt Starcraft 2 är väl det som rullar nu på datorn Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Välkommen larsleo, hoppas du kommer känna dig lika hemma här som på Zmanga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Hallå! Nu har jag förvisso hängt här en del förut (har till och med varit moderator!) men då intresset gått i vågor har jag inte besökt sidan så aktivt de senaste åren. Och eftersom det säkert tillkommit en del personer jag inte stött på innan så är det väl lika bra att presentera sig igen! Jag heter Genma (enligt de flesta jag känner, även fast jag egentligen heter Mattias), var med när Uppsalakai grundades och har varit med och arrangerat Uppcon fram till UC04, har efter det varit personal på UC05 och framåt. Min favoritmangaförfattare är Mitsuru Adachi (Touch, Cross Game mm.). Jag är mer en animé- än en mangamänniska eftersom jag gillar färg, att det rör på sig och att det låter. :P Annars gillar jag även övrig tecknad film (Tintin! Asterix! Disney, 80-talstecknat med mera), otecknad film samt TV-spel. Senaste tillskotten är Starcraft 2 till PC, samt en återaktivering av World of Warcraft (Alliance på Kazzak). Efter att ha sett klart Cross Game har jag återupptagit Touch-tittandet, och har precis passerat avsnitt 50. I framtiden vill jag ha mer verk av Mitsuru Adachi animerade! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Gott att ha er här, grabbar! Fast av någon anledning trodde jag att larsleo var 4-5 år äldre och att han skulle ha sett Ghost in the Shell redan 1995-1996. :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Gott att ha er här, grabbar! Fast av någon anledning trodde jag att larsleo var 4-5 år äldre och att han skulle ha sett Ghost in the Shell redan 1995-1996. :O Låter som en bra man. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Olji Skrivet december 31, 2010 Anmäl Share Skrivet december 31, 2010 tjena, en teknikstudent på John bauer eskilstuna här, bor dock i strängnäs, har tittat på ganska mycket anime/manga på senaste tiden, så tyckte att det var bra tid för att se om det fanns nåt svenskt forum, vilket det gjorde ;D började med att titta på naruto, sen kom man till punkten där man var tvungen att vänta på nästa avsnitt, och fortsatte då med mangan istället, sen hade anime/manga tittandet tagit över mig, och animes/mangas såsom (tagna snabbt från minnet, har dock sett fler tror jag) GTO, Lucky Star, Haruhi Suzumiya, Love Hina, Ooran high school host club, Full metal panic, full metal alchemist, K-ON!, Bleach, Toradora, Higurashi no Naku Koro ni och Negima är sluttittade/följes, sen har man en kompis som mest tittar på Ecchi anime's, så därifrån så har ju man börjat se serier som Omamori Himari m.m... blev såpass beroende att jag började lära mig rita manga, samt lär mig japanska privat (dock vääääldigt långsamt, tar det när jag känner för det... xD) sen började man även känna ett beroende efter Ikaruga (har skilda föräldrar, och att ta med sig gamecuben vart man än går är jobbigt), så man letade upp andra Bangaku spel, och hittade touhou serien, lade in på skoldatorn, och man spelar lite då och då (innan skolan och hemma förstås) \(^3^)/ annars så använder man fritiden ganska flitigt, är en speedcuber, tränar pensnurrning och melbourne shuffle, och ska kanske börja med card flourishing också.... så...ja... ._. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 31, 2010 Anmäl Share Skrivet december 31, 2010 Gott att ha dig här, olji! Hoppas du kommer att trivas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Olji Skrivet december 31, 2010 Anmäl Share Skrivet december 31, 2010 kommer jag nog göra :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebukanessar Skrivet januari 3, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2011 Är troligtvis en av de äldsta här med mina 37 år, men har inte förstånd nog att skämmas för mitt stora anime- och mangaintresse. Jag är smålänning i skånsk exil, gift, far, sjukpensionär(ALS), fd dramapedagog, Waylon och Kris-fan och dessutom totalt värdelös på att joddla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 3, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2011 Hjärtligt välkommen, nebukanessar! Hoppas att du ska trivas här med oss. När det gäller användarnas ålder har vi en ganska fin spridning här på forumet så du ska se att det går att diskutera med både likasinnade och de som, på grund av ålder eller vilken som helst annan anledning, har helt annorlunda tycke och smak (vilket inte sällan bäddar för de mest intressanta diskussionerna). God fortsättning! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet januari 3, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2011 Åhå, ännu en gamling, roligt med nytt och friskt äldre blod ovanifrån :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 3, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2011 Absolut. Det är min förhoppning att ingen välskött människa mellan 10 och 1000 år ska vantrivas hos oss. (Ja, jag vill väl inte att någon under 10 eller över 1000 ska vantrivas heller.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Don Skrivet januari 13, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2011 Tjena! Mitt namn är Daniel, 17 år och bor i Stockholm. Jag har två och ett halvt år kvar ut av min gymnasieutbildning. På fritiden pluggar jag japanska och spelar TV-spel. Det händer även att jag kollar på anime och läser manga då och då men det har minskat med åren dessvärre. Om jag ser/läser något håller jag mig för mestadels till komedi/drama/skräck/slice of life (diggar särskilt Naoki Urasawa). Trevligt att råkas! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg