Zoushoka-San Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Skulle nog bli Death Note, Bleach, Blade of the Immortal och Berserk. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filip_brink Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Hej! detta skulle jag vilja ha i min egna manga tidning: Namn: MangaMagazine Innehåll: Lite recensioner, intervjuer m.m Serier: DNAngel ( Min FAVVO ) , Berserk, Rurouni Kenshin, Conan. de var de :D Annat: Tecknar tävlingar m.m Så skulle min "MangaMagazine" Se ut :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
beet Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Elfen Lied MPD Psycho Koroshiya Ishi Bokko BLAME! Ett anorlunda tema på min tidning som sagt var... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isaril Skrivet februari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 Shaman king: denna mangan är så otroligt bra enligt mig, att den MÅSTE vara med :D Power!: Basket manga som handlar om en tjej som ska byta skola och tvingas klä ut sig till kille för att hennes pappa vill att hon ska spela i killarnas basket lag - jag spelar basket, och jag ÄLSKAR denna ;) Naruto: ninja manga... ni vet väll alla vilken jag menar, så vidare förklaring behövs inte :P Kill me, Kiss me: en manga som handlar om en tjej som går på en tjej skola och har en kusin som går på en kill skola. på kill skolan finns en jätte snygg kille, och eftersom tjejen och hennes kusin ä så lika så byter dom plats så att tjejen kan få den snygga killen :] DN Angel: denna manga gör sig nog bättre på pocket, pga att iaf jag måste vara ganska koncentrerad för att förstå alla små saker, MEN eftersom den är så himmla bra, måste den vara med B) (!) Om ni gillar nån av åvanstående mangor kan ni gärna skriva till mig (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 Bärsärk, mer Bärsärk! Annars skulle jag gärna vilja se mangan av I Jungeln (alltid) Klart, Följt av Guu (jungle wa itsumo hale nochi guu). Hale skulle naturligtvis få heta Klart, då. Låter kanske mindre bra, men men... En svensk version av Pågen och Jäntans Omständigheter (kareshi kanojou no jijou aka KareKano) vore också kul. EDIT: I Jungeln Allt Klart, Följt av Hunger? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dawwe Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Jungeln var trevlig och sen kom Guu eller något sådant tror jag att det blir. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Lite från ämnet, men... Det var killarna bakom Uppcon som kom på det mest lysande förslaget på en svensk titel: "I djungeln var det alltid trevligt, sen kom Guu". Egentligen är "hare nochi xxxx" en väderleksrapportsterm: "Soligt, följt av xxxx". Japaner brukar alltid ange dagens väder så. Typ "hare nochi ame" (soligt följt av regn) eller "hare nochi kumori" (soligt följt av molnigt) eller "kumori nochi ame" (molnigt följt av regn). Ibland kan de säga "hare nochi hare" alltså "Soligt, följt av soligt". Alltså soligt hela dagen. Innan jag sett animén och visste att Guu var en figur trodde jag det var ett skämt på "gou" som eventuellt kan vara en specialglosa för störtregn. Sen kom det ju fram att Guu var en figur och att en annan figur i serien hette Hare (eller Hale som en del vill transkribera det, sak samma för min del). Att säga "i djungeln fanns alltid Hale sen om Guu" gör dock att den där väderleksrapportstermsskämtet bara faller platt. Titeln "I djungeln var det alltid trevligt, sen kom Guu" beskriver på ett så lysande komiskt sett vad serien går ut på, och det var väl därför den fastnade. Lång och bökig, men det är originaltiteln också. Ännu mer från ämnet: Uppföljarserien heter bara "hareguu". I den är Hare tonåring (ser han ut som i alla fall, har inte läst så noga). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Ännu mer från ämnet: Uppföljarserien heter bara "hareguu". I den är Hare tonåring (ser han ut som i alla fall, har inte läst så noga). Men... GE MIG! *börjar gråta* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 Ginga Nagareboshi Gin (Också känd som Silver Fang, SF, GNG) Ginga Legend Weed Ginga Legend Riki Wolfs Rain (om den nu fins på manga :S ) Yamato the white fighter (Men tror att den också kallas Shiroi Senshi Yamato) Fang (?) Ja, ser någon "den röda tråden"? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 1, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2005 Om jag fick göra en egen så skulle jag ha med: One Piece Blade of The immortal Hikaru no Go Prince of Tennis Bleach Rurouni Kenshin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halullu Skrivet mars 3, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2005 Jag skulle ha med 1. Naruto 2. Bleach 3. Hikaru no go 4. Hunter x hunter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg