Soverejn Skrivet januari 4, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2015 Baby metal fick en egen tråd så jag tänkte äsch... Senri är också värd en egen tråd... När man snackar om den yngsta & bästa tjejen på slagverk i hela världen så är det utan tvekan Senri Kawaguchi man snackar om. Hon var redan duktig vid 6 års ålder Iaf bättre än alla trummisar jag någonsin repat med... haha och är nu i världsklass. Hon har redan uppträtt på scen själv hundratals gånger samt uppträtt tillsammans med stora artister. Hon har släppt 2 egna album som båda är jazz inriktade och heter "A LA MODE" & "Buena Vista" - Spotify Länk När trummisar vill spela något roligt och invecklat så hamnar de ofta i Jazz... Det här är min personliga favorit just nu av all musik som kommer ifrån Japan. När Senri Kawaguchi gäst uppträdde med Kyoji Yamamoto och de spelade hans instrumental "Spanish Pirates" Älskar hur Senri ler när hon spelar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 4, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2015 Jag är inte direkt musikalisk av mig så det jag säger har inget större värde men om man kan spela sådär när man är 16 år så har man talang. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg