ryuzaki Skrivet november 17, 2014 Anmäl Share Skrivet november 17, 2014 (redigerade) i vilken ordning ska man kolla serierna och har de olika handlingar? Monogatari Series Nekomonogatari Nisemonogatari Hanamonogatari Redigerad november 17, 2014 av Sceleris Piratlänkar borttagna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 17, 2014 Anmäl Share Skrivet november 17, 2014 Monogatari är en riktig soppa! Här skrev jag en ordentlig genomgång av alla böcker och animeversioner, och listar dem både i den ordning de utspelar sig och den ordning de släpptes, och det är väl de alternativ du har att välja mellan. Antingen Bakemonogatari → Nisemonogatari → Nekomonogatari Kuro → Monogatari Second Season → Hanamonogatari, eller Nekomonogatari Kuro → Bakemonogatari → Nisemonogatari → Monogatari Second Season avsnitt 1-10 → Hanamonogatari → Monogatari Second Season avsnitt 12-26. Jag har bara sett Bakemonogatari, men jag tror att det är ungefär samma karaktärer i alla verk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
シェード Sujou Skrivet november 17, 2014 Anmäl Share Skrivet november 17, 2014 Anime versionen släpptes i den här ordningen; BakemonogatariNisemonogatariNekomonogatari 2nd season Rekommenderar dig även att se den i den här ordningen, samt att du läser Bakemonogatari LN för att inte missa något inför Nisemonogatari :) Och för dig/andra som tittar förbi tråden, kolla även på Katanagatari som inte har något att göra med monogatari serien, men är skriven av samma person och handlar om samuraier (Katanagatari=Sword story), samt att varje episod är 1timme! EDIT: Verkar som om Sceleris hann före mig, samt en mer detaljerad beskrivning. Dock bör ni helt klart kolla in Katanagatari. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg