ThoseN Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 dmc är världens kassaste spel som finns kontrollen är ju omöjlig att lära sig jag köpte det på tvspelsbörsen i sthm det va så kasst så att ja bytte de mot ett gc spel >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 Vad säger du?! Devil May Cry är bra som fan! Hur skönt spel som helst! Grymma moves, sköna vapen (speciellt pistolerna), lagom bra AI etc etc... Kontrollerna kan vara lite jobbiga i början, men man vänjer sig fort. Kontrollerna är skitbra. Ps. Devil systemet är grymt som fan! Ds. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 DMC1 är grymt skönt jue. Är du säker på att det inte var uppföljaren du lirade? Har mest hört dåliga saker om det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 dmc är världens kassaste spel som finns kontrollen är ju omöjlig att lära sig jag köpte det på tvspelsbörsen i sthm det va så kasst så att ja bytte de mot ett gc spel >:) Själv tycker jag att kontrollerna är för lätta. Spelet är för lätt. Men DMC har sin charm. DMC2 va till min stora förvåning barnsligt lätt, iaf första gången man varvade det, men jag har enbart lirat Blood Palace efter _grin_ Men att påstå att det är omöjligt att lära sig kontrollerna vet jag inte. Fast jag är väl en allt för inbiten konsol nörd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 DMC må hända att vara konstigt kontroll, men det blir man van vid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 då måste man köra lite mer på det då Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Devil May Cry var ett perfekt spel att låna av kompisen några dar, men hade jag betalat pengar för det så hade jag nog blivit besviken, för det var inte så långlivat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Jag tycker DMC är mycket bättre än Resident Evil iaf, dels för grafiken och dels för actioninslagen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Men du kan ju inte jämföra DMC och RE, det är ju helt olika genre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 kanske de, men det är lika skrämmande ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Tänkte köpa det förrut men det blev aldrig av. tycker det verkar interisant men...lack of money...tyvär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet september 13, 2004 Anmäl Share Skrivet september 13, 2004 Har ettan och hade tvåan, tvåan var för treåringar så jag sålde det men ettan var däremot bättre. storyelementet är grymmt mycket bättre i ettan än i tvåan som knappt har någonting som binder samman spelet(tycker jag) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 DMC var faktiskt från början Resident Evil 4. Blev dock så olikt sina föregångare att dom skrotade hela RE inslaget och gjorde något alldeles eget av det hela och ur det kom Devil May Cry B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet oktober 26, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2004 DMC var inte sämst. Dock så är slutbossen med DAnte helt omöjlig... Men allt annat är superlätt eftersom du har hur mycket ammo som helst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chiia Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Är det nån som spelat DMC2? Det är skiiiiit XD häftigt och det finns en ny tjej. Hon heter Lucia eller nåt sånt... Det tråckiga är att någon har stulit mina spel >:) !!! Fan ta den!!! Men är det nån som spelat 2:an? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Tack gode gud för att du (Chiia) grävde fram den här tråden igen, då jag känner att jag måste skriva här. Devil May Cry måste ju vara ett av PS2:ans bästa spel. Var ju för sjutton spelet som fick mig att vilja ha en PS2:a! Jo då. Men du råkar inte vara en sådan som dissar ett spel när du finner det svårt...? För Devil May Cry (ett) är ett svårt spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet december 10, 2004 Anmäl Share Skrivet december 10, 2004 Är det nån som spelat DMC2? Det är skiiiiit :lol: häftigt och det finns en ny tjej. Hon heter Lucia eller nåt sånt... Det tråckiga är att någon har stulit mina spel !!! Fan ta den!!! Men är det nån som spelat 2:an? Ops, jag värkar ha spelat 2:an :D Det äger ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 23, 2004 ja har test-spelat dmc 2 men ja hann inte spela mkt.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet december 24, 2004 Anmäl Share Skrivet december 24, 2004 2:an suger...hårt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 24, 2004 Anmäl Share Skrivet december 24, 2004 2:an suger...hårt Tycker jag är en överdrift. Visst är inte tvåan lika bra som ettan, men det är fortfarande underhållande. Dock så började det kännas enformigt fortare än i ettan och de nya rörelserna som Dante kunde använda blev man less på. Nåja, jag hoppas på trean! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 *gräver upp och dammar av* Sceleris tipsade mig om att vi kunde pratas vid här istället för den andra tråden som stängdes nyss. [Och håller diskussionen fri från irrelevant strunt, okej? :) //Sceleris anm.] Ser att denna dog innan DMC 3 och 4 kom ut. Någon här som kör dem spelen? Gillar 3:an otroligt mycket och 4:an var ju inte dålig den heller. Anyone? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet februari 23, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2009 Jo jag tycker om DMC-spelen väldigt mycket. Särskilt fyran, enligt mig är det den bästa. Där finns det ju åtminstone lite mänsklighet, nu menar jag inte nödvändigtvis att DMC 4 har fler människor i berättelsen (jag syftar på det djupare planet). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet februari 23, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2009 Ja, det är sant. Jag tror att temat i storyn hänger lite på det också, den mänskliga faktorn så att säga. Jag tycker dock spelet föll lite på gameplay sidan vilket betyder mest för mig i dem spelen. Dante kändes lite tråkig i jämförelse med 3:an, trots Switch-Style-On-The-Fly-grejen de lade in(som jag älskade :P), då han saknade en del roliga vapen. Samtidigt som jag önskade Nero kunde fått mer än hans Devil Bringer, den var liksom cool i början men jag blev trött på den till slut. Den kunde lika gärna varit en Devil Arm(no puns intended) åt Dante istället kändes det som eftersom Nero ändå spelades nästan exakt som Dante fast några moves som skiljdes åt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet november 2, 2009 Anmäl Share Skrivet november 2, 2009 Ser att denna dog innan DMC 3 och 4 kom ut. Någon här som kör dem spelen? Gillar 3:an otroligt mycket och 4:an var ju inte dålig den heller. Anyone? Jomen självklart :D Min DMC-resa börjades på 2:an. (Eftersom ettan redan var "gammal" då, enligt mig.) Men iaf, så var 3:an sjukt bra, och sjukt svårt. Fy fan vad jag dog på det spelet... Särskilt när man ville få ett fint "slutbetyg" på banan också :s Särskilt Agni & Rudra tyckte jag var svår. 4:an köpte jag samtidigt som min PS3:a, och det var ju inte direkt en besvikelse. Jag trodde hela tiden att Nero skulle vara töntig men han var ju helgrym. Inte lika "kick-ass" som Dante förstås, men vem är det? Storyn tyckte jag var bra. Faktiskt en av faktorerna som höll spelet uppe. 4:an var egentligen också väldigt svår. Vissa bossar var ju helt omöjliga (Särskilt sista bossen. Jag fick riktiga "wtf?" tankar när han hade sin sköld uppe hela tiden Ô_Ô) Blitz måste vara de svåraste "vanliga" motståndarna i spelet. Sjukt irriterande :s Btw, är jag ensam om att älska öppningssekvensen? Jag kollar på den varje gång jag startar spelet X'D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet april 28, 2011 Anmäl Share Skrivet april 28, 2011 DMC-serien är en riktig klassiker :) jag skaffade ettan till PS2 när det va nytt, och älskade det. Tvåan var totalt skräp :C Trean är nog den som jag skulle säga är bäst, storyn och gameplay är bara så bra det kan bli helt enkelt :) Fyran var helt ok, väldigt flashig och sånt som uppskattas, men tyckte att storyn va ganska klen. Nero hade inte mycket att komma med, till DMC universumet då. Femman dock... rädd att säga att det kommer nog bli totalt skit :/ Dante har helt plötsligt blivit en kaxig liten svarthårig grabb, och tappat Dante-attityden lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg