docster Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Berserk - Trailers Verkar riktigt lovande, eller vad säger ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Mums! Men det lär bara komma till konsoll och en sådan har man inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Som jag skrev på ett annat forum: Jämrarimig! Det här spelet är redan köpt. Bärsärk till Snarkosulen var bra nog det, men det här ser ju ännu bättre ut. Och det var en salig blandning med scener. Allt från slutet av Falktruppstiden ända fram till Silke och Trollslakten (bok 26). Och Bärsärksrustningen! Hoppsan. Vad är poängen, skall man spela sig igenom Förmörkelsen? Mums. Ska bli kul. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 Verkar bli riktigt grymt, lite forces musik över det också :D Sånt gillas. Synd bara att jag sitter utan konsol. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 Vilken konsol pratar om vi om i sådana fall, är det någon som vet (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 Playstation 2 verkar det som, vilket passar mig alldeles utmärkt eftersom det är en sådan jag äger! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Woho! Skaffa! ^^ och hur sköntrailer sim helst.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Det skulle visserligen inte skada ifall de gjorde spelandet LIIITE mer varierande än det gamla Dreamcastspelet. Och SNÄLLA, inga fler banor där man tvingas svinga två meters svärd i en tre meters bred korridor!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet september 13, 2004 Anmäl Share Skrivet september 13, 2004 Playstation 2 verkar det som, vilket passar mig alldeles utmärkt eftersom det är en sådan jag äger! Har funderat i någon vecka på att sälja min PlayStation 2, eftersom jag skaffat GameCube istället. Men nu ser det ut som om jag behåller den, iallafall ett tag till. :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 13, 2004 Anmäl Share Skrivet september 13, 2004 Skulle säga att spelet liknar Knights of The Temple, för er som spelat det. Om det nu är ett sådant spel som kameravyn inte följer efter gubben, utan byter först när man går in i ett nytt rum, då sänker det spelkänslan en hel del. KoTT var bra på grund av sin sköna grafik och otroligt bra "filmisk" musik. Om man har sett animen höjs förstås spelkänslan en del, men jag är alltid kritisk mot actionspel på konsol... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 14, 2004 Anmäl Share Skrivet september 14, 2004 Det skulle visserligen inte skada ifall de gjorde spelandet LIIITE mer varierande än det gamla Dreamcastspelet. Eftersom jag överdyrkade Snarkosul-spelet så gör det mig inget alls som spelmotorn är exakt likadan. Det enda jag verkligen vill slippa är den där banan "du skall springa MOT skärmen och hoppa förbi allt som kommer mot dig, samtidigt som du är hyperjagad, vilket betyder att du måste memorisera hela banan och minsta felhopp ger Game Over". Det tog mig, tror jag, 160 försök att klara den banan på Hard... I övrigt var det bara 160% njutning. Jag spelar ändå inte Berserk-spelen för spelets skull. Det är för Berserks skull. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 14, 2004 Anmäl Share Skrivet september 14, 2004 I övrigt var det bara 160% njutning. Jag spelar ändå inte Berserk-spelen för spelets skull. Det är för Berserks skull. Tyvärr så skulle det dröja ytterligare några månader innan jag kom i kontakt med Berserkanimen då jag spelade spelet som jag lånat av en kompis, så jag kunde bara bedöma det efter dess egenvärde. Nu har jag lite mer kött på benen och skulle nog uppskattat det bra mycket mer. Har det pratats om att spelet ska släppas i Europa, eller är det som vanligt bara japaner och i viss mån amerikaner som får njuta de finaste spelen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet september 14, 2004 Anmäl Share Skrivet september 14, 2004 Är "Snarkosul" slang för Dreamcast? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 14, 2004 Anmäl Share Skrivet september 14, 2004 Jag skulle tro det. Mig veterligen kom aldrig Berserk ut till nån annan konsoll. Zimeons hjärna fungerar på en högre nivå än våran så be mig inte förklara varifrån Snarkosul kommer ifrån :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Tyvärr så skulle det dröja ytterligare några månader innan jag kom i kontakt med Berserkanimen då jag spelade spelet som jag lånat av en kompis, så jag kunde bara bedöma det efter dess egenvärde. Som spel sett var Bärsärk-spelet endast halvtradigt medelmåttigt. Det var Bärsärk-stämningen som var så fullkomligt suverän. Har det pratats om att spelet ska släppas i Europa, eller är det som vanligt bara japaner och i viss mån amerikaner som får njuta de finaste spelen? Har svårt att tro att det inte skulle släppas i USA-land. Jag begriper inte heller varför Italien inte skulle ta in spelet, med tanke på att de ger ut Bärsärk där, och den uppenbarligen går ganska bra. Men tiden får väl utvisa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet september 15, 2004 Anmäl Share Skrivet september 15, 2004 Är "Snarkosul" slang för Dreamcast? ja det skulle väl vara det mest rimliga, så det lär det ju va. den heter ju faktiskt (dream)cast Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 Kan knappt vänta tills det släpps här I väst! Hoppas bara att de följer .Hack trenden och behåller det japanska ljudspåret som man inte behöver genomlida en dubbad version. :sleep: Hoppas även att spelet inte är för spoilande om vad som händer efter animen... Mangan som Dark Horse släpper ligger ju bara på vol 5, och lär ju inte hinna bli klar innan spelet släpps. Fler trailers och Introfilmen till Berserkspelet finns att ladda ner på samma sida som Linus länkade från: http://www.gametrailers.com/vault-b.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet oktober 16, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2004 Vad jag har hört så ska spelet ta upp händelserna i volymerna 22-27 av mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 Vilken konsol pratar om vi om i sådana fall,är det någon som vet (?) Den är långt ifrån Xbox kan jag tala om Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Risken är väl relativt stor att spelet kommer hit, iom att dreamcastversionen ju gjorde det. Får hoppas att dubben inte blir riktigt lika genomrutten bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 25, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2004 Risken är väl relativt stor att spelet kommer hit, iom att dreamcastversionen ju gjorde det. Får hoppas att dubben inte blir riktigt lika genomrutten bara. Risken? Du menar väl ändå chansen? Jag bryr mig egentligen inte om de dubbar spelet dåligt, jag blir glad bara det kommer hit. Men jag har hört att Sammy inte har några planer på att släppa det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet oktober 25, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2004 Well, allvarligt talat så kommer jag nog inte köpa det iaf, fast nog var dreamcastversionen lite underhållande. Men jag är inget enormt fan av berserk och det känns som att man nog måste vara det för att få ut något av första spelet då själva spelandet är rätt ruttet, men mellansekvenserna och handlingen känns rätt trevliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Nu har 9 trailers släppts (för adress till filmerna gå till första inlägget), kan knappt bärga mig tills det släpps. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Öh, spelet släpptes ju för länge sedan. :P I Japan då. Och troligtvis stannar spelet där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Öh, spelet släpptes ju för länge sedan. :P I Japan då. Och troligtvis stannar spelet där. Haha! jag har kollat på fel datum, attans. Aja, nu blev jag lite gladare iaf :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg