Soverejn Skrivet september 27, 2014 Anmäl Share Skrivet september 27, 2014 Kom och Lira med oss! Gillet heter: "animepunktse" och ligger på servern "Kilian". Vi som är med i gillet är: Soverejn Soverejn ("Gillets Svarta Får")Karaktärer:GatttsuFreiyla dwanex dwanex ("Azu-nyan")Karaktärer:Aizusa Tachikomatic Tachikomatic ("Vice kapten Picard")Karaktärer:Shamsielshahar Voffe Voffe ("Kapten Aslan")Karaktärer:Voffarn MathJuice MathJuice ("Kanchomeister")Karaktärer:Takanee Najica Najica ("")Karaktärer:Tirina Hur går jag med? Tera Online är gratis! Ladda ner spelet från europeiska "Gameforge" info (Varning, spelet tar cirka 30GB och tar ett par timmar att ladda ner även med bra hastigheter) Skapa en karaktär på servern "Kilian" Guild Menu > Guilds on server > sök på "animepunktse" > Skicka en ansökan och inkludera ditt forum namn! Skicka även ett PM till mig där du skriver vad dina karaktärer heter så jag kan lägga in dig i tråden. Klart! Nu är det bara att sätta igång! Minst en gång i månaden så kommer minst en utav oss ovanstående att ta nya Tera medlemmar igenom grunderna från start till Lumbertown (lvl 1-11). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Vad är en "Kanchomeister"? =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 haha VP what O.o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 28, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Varje gång Soverejn missat ett uppdrag: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 28, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Vad är en "Kanchomeister"? =P Någon som gillar att vifta runt med en 3 meter påle Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Någon som gillar att vifta runt med en 3 meter påle ......Me gusta! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Btw så kan jag tillägga att jag har hittat min main class :d.. Re rollade en berserker vid namn Risanna som är med i gillet as we speak ^^ Stor yxa, heta metalklackar och fint hår mwahaha :D Love it! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Varje gång Soverejn missat ett uppdrag: Mwahahaha stämmer så jävla väl xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 28, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Jag tog min Slayer till crescentia igår natt, så jag vaknade för 1 timma sedan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet september 28, 2014 Anmäl Share Skrivet september 28, 2014 Hahaha! jaså.. :p själver är jag snart lvl 18 med min berserker ^^.. men nu ska jag laga mat och sen ska jag på det igen en timme eller två ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet september 30, 2014 Anmäl Share Skrivet september 30, 2014 Är 22 just nu och väntar i ett område med stora gubbar som vi kan teama ner. Plus att vi kan göra första instansen någon gång ni känner för det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Är 22 just nu och väntar i ett område med stora gubbar som vi kan teama ner. Plus att vi kan göra första instansen någon gång ni känner för det. Hoho! Låter bra det mathjuice :) Ska spela lite ikväll tänkte jag, så är någon online så kan vi dra ihop ett party. Ang instansen så har jag gjort den för jag kunde inte hålla mig haha :p men hjälper givetvis till med den iaf så inga problem med det :) Fyllde för övrigt på i guildbanken med diverse items så nu finns det lite mer att "equippa" om man känner för det ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Sounds cool! Måste hinna med lite League också. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 började spela guild wars 2 igen, men kanske ska starta igång tera, var ett tag sedan man spelade men har för mig att gameplayet var jäkligt nice (blev aldrig riktigt klok på craftingsystemet dock), kanske joinar guildet i veckan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Sounds cool! Måste hinna med lite League också. =) Haha japp LoL är viktigt ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Najica är nu officiell medlem i anime.se gillet ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Man tackar för accepten ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Jag är runt 20 och kan köra en instans någongång, fast mitt sömnschema är lite upp-och-ner just nu. Jag loggar in med mellanrum för att redigera ranker så alla kan ta från guildbanken. Om det är någon som var intresserad av att spela med japanska röster eller ändra FoV bland annat kan jag skriva en liten förklaring med andra tips och tricks. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet oktober 5, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2014 Voffes "lilla" hörna av tips & tricks Dessa ändringar kräver omstart av spelet innan de börjar gälla (om spelet är igång). Japanska röster Det finns ett par ändringar som går att göra vilka jag tycker är hörnstenar vid lirandet. Ett av dem är att ändra rösterna från engelska, för det är helt enkelt mediokert i bästa fall, till japanska – det är stor skillnad i kvalitet mellan dem. Den japanska versionen har till och med lagt till extra röstpack för spelarnas karaktärer, vilka fungerade att modda in i våran version vid ett tillfälle, men som tyvärr inte är möjligt vid denna tidpunkt längre. Det skall dock nämnas att ha sin karaktär röstad av Sawashiro Miyuki och springa runt och slå på saker var en bra känsla. Att ändra rösterna är simpelt, det kräver bara dessa filer med de japanska rösterna, som sedan packas ur och läggs in i din Tera-mapp (t.ex C:\Program Files (x86)\TERA). Disclaimer: Att ändra röster kan krångla till det för launchern vid nya patcher, för att undvika detta bäst går det att packa ur "Packages" från JP rösterna, lägga till ett understeck framför (så den heter "_Packages", gå till \TERA\Client\S1Game\CookedPC\Sound_Data för och sedan lägga in den bredvid orginalet. Så det ser ut så här. Spelet kommer då att läsa mappen med understecket först och ladda JP rösterna innan de engelska, och de går lätt att avinstallera om så skulle krävas/önskas. Field of View Default FoV för spelet ligger någonstans runt ~73 om jag minns rätt, vilket jag tycker är lågt. Jag blir nästan lite småsjuk av att spela med för låg FoV, därför spelar jag oftast med 100. Men det går att välja flera olika efter egen preferens. Att ändra är super enkelt. Du navigerar till Tera\Client\S1Game\Config\S1Input.ini och sedan lägger till en rad under raden "bEnableMouseSmoothing=true": Bindings=(Name="home",Command="fov 90")Det går även att ändra mouse smoothing till "false" (om någon märker någon skillnad). Det finns flera rader att lägga till för att tweaka om någon är nyfiken, vilka kan hittas i textfilen i slutet av inlägget. Begränsad FPS Standardinställningen är att FPS:n är låst mellan 20 till max 80. Dock går det att låsa upp den i en annan ini-fil. Navigera till Tera\Client\S1Game\Config\S1Engine.ini och sök sedan efter: "bSmoothFrameRate=True"Ändra "True" till "False" och spara. Lätt som en plätt. Extraliv Att ändra "Lighting Enchancement" i Options till 1 ger bättre resultat än 2 (mindre blur-effekt). SweetFX är en sak som kan göra spelet snyggare med vibranta färger. Kräver lite undersökning och experimentering. Det finns andra mods från sajter eller bloggar för kläder, gear, skins och dylikt för den som villa söka. En varning eller heads-up är att allt är inte SFW. Det finns mycket som går att göra för att förbättra sin upplevelse i Tera Online, och för den som pyssla med mer tweaks inom ini-filerna finns det här paketet av information: http://z13.invisionfree.com/orderofchaostera/ar/t108.htm TeraTweaks.txt 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet oktober 5, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2014 Nice med jp-röster, slipper jag höra att det är något konstigt med mitt ansikte när jag snackar med teleport-tjejen, väldigt lätt att "applicera" också :D Hur många av oss har fått questet "Once more unto the breach"? Första instansen, quest för lvl 21 (5-manna dungeon), vet att någon nämnde den ovan :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet oktober 5, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2014 Jag och Mathjuice har dragit den instansen redan. Men jag är villig att hjälpa till ändå så att säga ^^ Och även hjälpa fler pers vidare med sina quests om så skulle behövas ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tachikomatic Skrivet oktober 8, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2014 Var det ikväller vi skulle spela Tera? Eller var det någon annan dag vi kom överense om? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet januari 11, 2015 Författare Anmäl Share Skrivet januari 11, 2015 Någon som är sugen på en Tera Online comeback nu i 2015? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet januari 11, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2015 När väl datorn kommer tillbaka så. Så om en-två veckor. Typiskt med oönskade haveri... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KickBo Skrivet mars 29, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2015 Klienten är dock hopplös så man får aldrig spelet till att uppdateras ordentligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg