drend Skrivet augusti 16, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2014 Hur peppt förhoppningsfulla är vi inte? O(≧∇≦)O + TVÅ live-action rullar, varav den första till December 2014:http://www.crunchyroll.com/anime-news/2014/07/15/video-live-action-parasyte-trailer-posted 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snok3n Skrivet augusti 16, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2014 Spännande! Vill se! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolcatinti Skrivet augusti 16, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2014 Ooff, inte läst den här men adaptationen verkar intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dlatch Skrivet augusti 17, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2014 Det här ser ju äckligt bra ut kan man säga! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inari Skrivet augusti 19, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2014 whut whut så det blir en anime fett bra... kanske måste läsa om mangan då hahaha .... tror inte jag blev klar med den ... XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drend Skrivet augusti 19, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2014 whut whut så det blir en anime fett bra... kanske måste läsa om mangan då hahaha .... tror inte jag blev klar med den ... XD (Har själv haft Parasyte på min "inskaffa/ läs"-lista nu i snart fem år tror jag.. HOST x''D) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dlatch Skrivet augusti 22, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2014 Har hört rykten om att mangan är ancient stuff då'ra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 22, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2014 Jag har haft ögonen på Parasyte sedan Puppet Revolution gick i Manga Mania, så sisådär tio år alltså. Ska bli kul att se! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet oktober 8, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2014 Wow! Ljudet! *Knnnaak-pruuu* Det mesta i första avsnittet var av hög kvalitet, och animationen hade många lysande ögonblick (tyckte mig känna igen några stilar), men ljudet är nog det som imponerade mest. Förvandlingseffekterna och monsterrösterna har en bra blandning av obehag och löjlighet. Överlag påminner upplägget en del om The Thing. Handlingen kanske inte kommer gå åt det hållet, men monstret skapar obehag på samma kroppsinvaderande sätt. Jag har haft ögonen på Parasyte sedan Puppet Revolution gick i Manga Mania, så sisådär tio år alltså. Ska bli kul att se! Åh, Puppet Revolution! Den hade jag helt glömt bort. Ja, det måste vara i samband med den man hörde talas om Parasyte för första gången. Det finns allt en helt bunt mangaserier med övertagna händer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cactus Skrivet oktober 8, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2014 Puppet Revolution hade jag förträngt. Bland det absolut sämsta jag någonsin läst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 9, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2014 Jag har också tänkt att läsa Parasyte i hur många år som helst men det har aldrig blivit av. Slängde ett öga på första avsnittet och jag kommer se fram emot kommande varje vecka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vickerman Skrivet oktober 9, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2014 Censureringen är minimal om man jämför med Tokyo ghoul och Terra formers. och art och animationen såg riktigt bra ut första avsnittet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 10, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2014 Mitt minne från trailern var att den såg opolerad ut, och när jag läste att Aya Hirano skulle göra rösten till utomjordingen så blev jag lite fundersam hur det skulle funka... ...men ja, den var välgjord, välanimerad med gott detaljarbete; vad jag reagerade på i trailern var nog bara de matta, enkla pastellfärgerna som jag brukar associera med mindre bearbetade serier. Och Hirano funkar alldeles utmärkt; jag föreställde mig först en rak Haruhi- eller Konata-röst, vilket inte hade känts så lämpligt i en allvarlig scifiskräckanime, men så var det ju inte heller. Antar att serien kommer att handla om Shinichi och Högern som slåss mot andra utomjordingar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gillis Skrivet oktober 20, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2014 Lästa klart mangan för en, två månader sen. Blev väldigt glad när jag såg det här! Har för mig att det var en väldigt gammal manga. Kan personligen säga, som har läst mangan, att den här väl förtjänar att bli en anime. Något att se fram emot! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet november 13, 2014 Anmäl Share Skrivet november 13, 2014 Det verkar som Parasyte animen är rätt populär. Har kikat på den lite eftersom mangan är en av mina favoritserier. Min bedömning är dock att de gjort några missar på det psykologiska upplägget när de lagt om saker i animen. I mangan är det mer uppenbart att huvudpersonens personlighet och uppförande förändras och man förstår varför personer reagerar på detta. Medan i animen ställer man sig lite frågande varför plötsligt bland annat tjejen undrar om han är samma person. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet november 18, 2014 Anmäl Share Skrivet november 18, 2014 Det skulle vara intressant att jämföra animen och spelfilmen och se vilken som bäst tolkar mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet november 26, 2014 Anmäl Share Skrivet november 26, 2014 Så det kom tydligen ett dubbelavsnitt - 8 och 9? Parasyte verkar ha hamnat i en rytm där ett avsnitt är dåligt producerat, följt av ett riktigt solitt avsnitt. 8 hade till exempel stora problem med animation och tempo, medan jag tyckte att avsnitt 9 var riktigt spännande. Det skulle nog kunna göras en ganska spännande fristående film av händelserna kring avsnitt 9. Lite otäck, paranoid skräck, där SF-elementen inte presenteras fullt ut till att börja med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg