Mamimi Skrivet januari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2005 jag tänker bara slänga ur mig nåt klantigt nu ^^;; - sailor moon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2005 Nix, varken Evangelion eller Seglarmåne. Ny dag, ny ledtråd: 1. Oändlighetsband 2. Jordbaserad framtidshistoria 3. Inte så lågmäld handling som titeln antyder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2005 1. Oändlighetsband 2. Jordbaserad framtidshistoria 3. Inte så lågmäld handling som titeln antyder 4. Huvudpersonerna är damer i uniform Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 När du sa damer i uniform fick det mig att tänka på You're under arrest, men vat jag vet utspelar sig den i nutid..., men eftersom jag inte har några andra ideer så slänger jag ut det som svar. *Edit* Såg precis att en ledtråd var "lågmäld", när jag ändå sitter vid tangentbordet tänkte jag gå lite snabbt OT och passa på att fråga vad ordet "lågmäld" betyder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Nix, inte You're under arrest heller. "lågmäld" betyder tystlåten, att inte göra väsen av sig. Ledtrådsdax igen verkar det som: 1. Oändlighetsband 2. Jordbaserad framtidshistoria 3. Inte så lågmäld handling som titeln antyder 4. Huvudpersonerna är damer i uniform 5. Förutom vapen använder damerna sina paranormala krafter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet januari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 "...inte så lågmäld handling som titeln anger"?, hmm... Silent Mobius? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 Korrekt! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Oj, var det rätt?? Då börjar man om då, det får bli en snabb en... Ledtråd 1: Fel siffror leder till stor överraskning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Ingen tycks ens vilja gissa... då tar jag väl nästa. Ledtråd 1: Fel siffror leder till stor överraskning Ledtråd 2: Kraftfullt fenomen dyker plötsligt upp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 "Aah! Megami-sama" kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 b8q sa: "Aah! Megami-sama" kanske? Helt rätt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Va, jag nu igen? Okejdå.... Den manga jag tänker på har: 1) Omslag i Art Noveau-stil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Nu är det så att jag vet inte så många anime, men jag kan slänga ut ett Mermaid???? Fel erkänn, erkänn, erkänn???! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Precis, det var fel. 1) Omslag i Art Noveau-stil. 2) VGA-grafik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 1) Omslag i Art Noveau-stil. 2) VGA-grafik. 3) 13 volymer, och har en efterföljare med nästan samma titel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Ny ledtråd. 1) Omslag i Art Noveau-stil. 2) VGA-grafik. 3) 13 volymer, och har en efterföljare med nästan samma titel. 4) Om nån skulle göra en "re-make" idag skulle det nog bli en DVD-tjej istället... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Video Girl Ai? känns det som om det borde vara... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 stämmer bra det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 SFish sa: Video Girl Ai? känns det som om det borde vara... GAAH! Hade det på tungan :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Hur kan ni låta denna tråd dö av inläggssvält!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet mars 5, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 Jag önskar personen som hade rätt kunde komma med någon fråga, sfish? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet mars 5, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 Ahhhh ojsan :) har inte riktigt tid nu, tenta-p för tillfället, så tar en väldans lätt: Utgiven på svenska, finns som spelfilm. (engelskt namn föredras, inte tid att leta reda på japanskt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet mars 5, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 Faktist så finns Dragon ball som live action film men jag antar att det inte är den du menar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet mars 5, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 tyvärr, kan nämna att ett flertal spelfilmer finns... för att göra det ännu enkalre :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet mars 6, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2005 Jag gissar på "Lone Wolf & Cub" som den heter på engelska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg